Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 2116 ggr
Telefonkontakt
2/16/08, 7:34 PM

Väntetid på barnvagn?

Jag och färstmannen ska få vårt första barn i slutet på juli men jag har redan börjat titta på barnvagnar..

Pratade precis med en gamal vän som ska ha barn i juni och de har reda köpt barnvagn, en beg. Han berättade att när de tittad epå nya barnvagnar så är det 3 månaders väntetid på barnvagn. Stämmer det?

Skulle inte vara roligt om man ska gå och köpa en ny vagn sådr 4 veckor innan man har planerat datum och så måste man vänta 3 ånader, så då går man utan de första 2.. Är det verkligen väntetid på barnvagnar? 

SJälv så funderar jag på att buda på tradera. Ingen större märkesvagn som BRIO eller så, vi har inte råd..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
DG
2/16/08, 7:50 PM
#1

Det beror nog helt på vart man köper och vad man köper för märke. Den vi har tänkt å köpa har en veckas leveranstid.

Telefonkontakt
2/16/08, 7:57 PM
#2

1 vecka var ju inte farligt alls :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

lisette
2/16/08, 8:02 PM
#3

titta på blocket! hittade min vagn där för 1500;.

Telefonkontakt
2/16/08, 8:08 PM
#4

Jag tittar mycket där och på tradera, men jag tänkte om man köper en ny. 3 månaders väntetid låter ju ganska långt?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

lisette
2/16/08, 8:34 PM
#5

det är nog inte helt omöjligt faktiskt. det bästa är ju att gå in o fråga!

AusaBausa
2/17/08, 12:54 AM
#6

vi hade väntetid på vår nya vagn vi köpte men det var år 1997 o vi fick vänta en månad på den…

Annons:
Hannapanna
2/17/08, 12:00 PM
#7

På barnens hus i Västerås sa dom när vi va där att de kan vara upp till 15-17 veckors leveranstid på vissa vagnar.. Sen var vi i en annan affär som hade våran vagn i våran färg inne redan, så vi behövde bara vänta på mjukliften där, men bara den tog alltså 5 veckor.

Så de beror helt på vilket märke och vad affären har inne såklart.. :-)

Telefonkontakt
2/17/08, 2:08 PM
#8

#7 Jag får nog åka hem till västerås och titta, jag kommer därifrån :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Hannapanna
2/17/08, 2:13 PM
#9

#8 aha.. Ja de va på Aros Baby som dom hade vagnen inne :-)

Believer
2/17/08, 3:11 PM
#10

Det beror helt på vilken affr du köper i, vilket märke på vagn samt vilken färg på vagnen. Vissa färger på vagnarna kan vara väldigt långa väntetider på!

[Anna-N]
2/17/08, 10:55 PM
#11

Vi beställde vår vagn 18 februari förra året o fick den 2 juni. Emmaljunga köpt på Barnens Hus.

Upp till toppen
Annons: