Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2166 ggr
WingsofDestiny
3/28/08, 6:20 PM

Gravid?

Hejsan.

Jag är nuyhär inne på barn iFokus och har lite funderingar. Nästa vecka kommer jag gå till MVC för att kolla ifall jag är gravid. Alla graviditets test jag tagit själv har visat negativt men nu har det blivit så att mina bröst har börjat läcka vit vätska (troligen mjölk) under den senaste tiden, min mage har blivit störra och ryggen har börjat värka. Jag har också spytt en hel del. Om jag är gravid så är jag i 4e månaden nu.

Jag har inte gått till MVC tidigare eftersom jag rådfrågade med en barnmorska som sa att jag med stor sannorlikhet inte är gravid samma sak sa också barnmorskorna på gravid.se men vad det verkar som så tycks dem ha fel.

Vad tror ni som har erfarenheter (jag har aldrig varit gravid tidigare)?

Annons:
AusaBausa
3/28/08, 9:32 PM
#1

tja ngt annat som ger dessa tecken?

Grav.test brukar vara tillförlitliga…

DG
3/28/08, 9:58 PM
#2

Det har ju funnits folk som faktiskt inte fått + i gravst. för någon anledning. Då brukar dom kolla med UL för att va säkra om du har så många symptom.

Har du haft mens under tiden?

kan också tipsa att det finns gravid.ifokus också som du kan kika in om du känner för det :)

miwi
3/28/08, 10:00 PM
#3

ja, det finns ju en liten risk att man inte kan lita på gav.testet. liten, men ändå.  och är du sålångt som i 4:e månaden, så.. mensen kan man ju inte skjuta på hur länge som helst, även om man är stressad eller spänd, några dar, en vecka, men inte i månader. så, man kanske får gratulera då..?

blondifire
3/28/08, 10:14 PM
#4

med min dotter,barn nr 2, gjorde jag 3 gravtest själv som var negativa,en vaginal undersökning som inte visade nåt och till sist gjorde min gynekolog ett ultraljud för att han misstänkte cystor men nej, där låg en liten krabat o klamrade sig fast så visst kan du vara gravid!

ett tillägg till#3, min mens försvann i 6 månader och fick äta hormoner för o få igång den.dom kom aldrig på varför heller…

S*Winsnes Wilda

WingsofDestiny
3/29/08, 6:27 PM
#5

Under den första månaden blev mensen förskjuten med 1 vecka men efter det var den igång som vanligt. Min bröst värker oerhört mycket för tillfället och magen har blivit större, även höften är bredare då jag inte får på mig mina jeans längre och jag mår illa från stund till stund, ibland spyr jag också.

Jag lutar mot att jag är gravid men åt andra sidan vill jag inte hoppas på för mycket. Graviditets testet jag tog var i och för sig 1 år gammalt dvs legat i skåpet i ett år men enligt barnmoskan skulle inte det ha någon betydelse men jag tog testet 3 gånger och det visade negativt varje gång men ändå har jag alla symptom. Min mage har ju blivit större också och fått bristningar.

DG
3/29/08, 6:47 PM
#6

Kräv att du ska få göra UL för att vara helt säker!

Annons:
WingsofDestiny
3/29/08, 9:02 PM
#7

#6 absolut det ska jag eftersom testen inte gett något. Läkarna här är envisa men man får tjata på dem.

miwi
3/29/08, 9:19 PM
#8

sen så kan man väl inte ta samma test flera gånger? som jag förstår det , så var det det du gjorde?  när ska du till mvc? köp annars en ny test på apoteket o testa

blondifire
3/30/08, 1:32 AM
#9

begär ett ultraljud,det är ju viktigt vilket som.j tycker det låter som om du är gravid o om inte så är det ju nåt annat som är galet. försök göra ett nytt test hemma med morgonurin.för o vara säker på att göra rätt så kissa i en REN mugg o doppa stickan ist..

S*Winsnes Wilda

WingsofDestiny
3/30/08, 3:30 AM
#10

#8 jag tog inte samma test två gånger. Man får ju med tre stickor när man köper ett Clear Blue test =).

WingsofDestiny
3/30/08, 3:31 AM
#11

#9 det var så jag gjorde men lik förbaskat blev det negativt alla gångerna =S. Får nog se mer UL och jag tror med stor sannorlikhet att jag är gravid men man ska ju inte hoppas allt för mycket.

miwi
3/30/08, 4:12 PM
#12

# 10 , aha, sorry, missuppfattade dej då. beställ tid till bm då, så får ni reda ut det där då

magma
3/30/08, 11:06 PM
#13

Vit mjölk brukar man inte läcka under graviditeten, det som kommer då- om något kommer dvs- är tjockt och genomskinligt, ungefär som sockerlösning eller olja. De andra symtomen verkar ju tala för en graviditet, så om du hoppas att du är gravid så säger jag lycka till! Beställ en tid hos en bm så får du säkert besked.

Annons:
Telefonkontakt
3/31/08, 12:28 AM
#14

#13 jag är gravid och läcker lite vitt och sen genomskilningt

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

magma
3/31/08, 12:51 AM
#15

Aha, då har jag fått lära mig något nytt! GladHade läst att det som kommer, om det kommer något dvs, är genomskinligt/halvgenomskinligt. Själv så fick jag sista barnet 2005 och fortfarande så kan jag få fram några droppar "råmjölk", som seg olja ungefär.

WingsofDestiny
3/31/08, 4:38 PM
#16

#14 precis sådant läcker jag också med andra ord så är jag gravid =) Men ska till mvc ändå för dit måste man ju =)

WingsofDestiny
4/1/08, 1:20 PM
#17

Nu ska jag till MVC på Torsdag klockan 10.00. Dem var inte direkt välmötande och sa att om graviditets testet visat negativt så är jag inte gravid och då är det onödigt att jag kommer in men jag fick komma ändå. :/

Vi sa att vi vill ha ett ultraljud men dem frågade bara när jag hade min sista mens och den har jag ju nu och den kommer säkerligen vara över till på Torsdag och det skulle inte förvåna mig ifall dem envisas med att enbart ta ett graviditets test men jag kommer säga till dem att jag tog det testet 4 månader sedan.

Elisabeth-J
4/1/08, 1:35 PM
#18

#17 Dom kommer säkert vilja att du tar ett test till när du är där och sen kanske barnmorskan känner på din mage för att se om det kan vara en graviditet. Jag tror att mvc vet vad som behöver göras för att kolla det och det kanske inte behövs ett ultraljud för att fastslå en graviditet eller inte. Önskar dig lycka till på torsdag!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

WingsofDestiny
4/3/08, 4:17 PM
#19

Har nu varit hos barnmorskan och inte blev det något Ultra Ljud inte utan ett graviditets test som visade negativt igen och hon kände ingenting på min mage utan bara fråga en massa frågor och sedan skickade hon ut mig.

Så jag fick ta egna initiativ och ringa till gynekologen och be om ultra ljuds undersökning och fick en tid till den 9:e April. Men vad dem sa i telefonen så kommer dem trycka upp en stav med kamera på mellan bena på mig, jag har gjort det förr men det är väll inte ultra ljud? jag hade för mig ultra ljud är sådant man tar med en musliknande skanner på magen?

Kan dem se ifall jag är gravid med den där staven?

magma
4/3/08, 5:20 PM
#20

Om man är tidigt i graviditeten, så gör man ofta UL med hjälp av en stav som förs upp i slidan eftersom livmodern ligger så pass djupt att det är svårt att se genom ett UL som görs utanpå magen. Lycka till!

Annons:
WingsofDestiny
4/3/08, 5:37 PM
#21

#20 ok tack =)

Bejb__
6/11/08, 12:18 AM
#22

Hoppas d går bra :)

magma
6/11/08, 1:47 AM
#23

#0:Hur har det gått, var du gravid?

FerretCrow
6/11/08, 1:58 AM
#24

personen finns ej kvar på ifokuset

Tejos
6/11/08, 10:05 AM
#25

Nu finns ju tydligen inte tjejen kvar här på iFokus.

Men kan det inte vara skengraviditet? Det är ju väldigt vanligt hos djur och då kan de få alla symtom som hon beskriver, gå upp i vikt och få mjölk mm Känns som att det är mest troligt.

Elisabeth-J
6/11/08, 11:21 AM
#26

#25 Den tanken fick jag också. Det finns tjejer som blir skengravida och en del kan gå långt med alla symtom och magen växet t.o.m.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

BuffaloHorizon
6/12/08, 12:14 PM
#27

Hejsan, Sorry att jag inte gett något meddelande om hur det gått. (har bytt användarnamn från WoD till detta).

Nåja, jag gick till MVC och fick en tid till Gyn och nog var man gravid alltid men det värsta som sen kan hända är att man får missfall :'( !

Tack för all hjälp i alla fall.

Annons:
FerretCrow
6/12/08, 4:48 PM
#28

#27 beklagar=(

MaMaMade
6/12/08, 8:37 PM
#29

Åh, ledsen! Gråter

Upp till toppen
Annons: