Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1235 ggr
parsley
2008-03-28 20:45

Tjatigt barn

Har haft en fyra-åring på besök. Puh. Vad stökigt ni har. Städar ni aldrig? Min mamma har inte stökigt hemma. Varför har ni det så rörigt? osv + ett evigt pillande på mina husdjur. Vill inte lämna husdjuren utan tillsyn med ett främmande barn, antingen åker marsvinen i golvet med benbrott som följd eller också så säger hunden ifrån med tänderna och inget är särskilt lämpligt. Hur f-n bär man sig åt för att hålla perfekt välstädat hemma? Att slänga ut husdjuren är väl första steget, men hur kul är det…?

Annons:
WingsofDestiny
2008-03-28 21:11
#1

Förstår hur du känner dig men inte är det så svårt att hålla det rent hemme. Vi har själva 15 djur innomhus och det finns inte en ända dammråtta på golvet, huset lucktar blommor, golven blänker osv. Fast åt andra sidan så är jag renlighetsfreak och städar en gång i veckan =).

blondifire
2008-03-28 22:17
#2

4 barn(oftast det dubbla med kompisar till dom) och 3 katter,inte har vi det speciellt skitigt. sen är den åldern ibland enerverande, alla frågor o visst vet dom allt och visst kan deras mamma bäst fast oftast när hon inte är närvarande…Skrattande

S*Winsnes Wilda

sandra1977
2008-03-31 11:14
#3

#1) har du 15 husdjur inne o bara städar 1 gång i veckan???hur lyckas du hålla rent då??jag har 4 katter en kanin inne  plus att jag har en vild 8 åring o jag dammsuger minst 3ggr i veckan o ändå tycker jag att tussarna hugger mig i hälsenan…

Plum
2008-04-01 14:15
#4

Jo men hur ser ett stökigt hem ut i ett så litet barns ögon?

Det kan ju vara en definitionsfråga.:D Det där barnets mamma är kanske en pedant ut i fingerspetsarna som går efter med en liten handdammsugare så fort det äts lite. Hon städar kanske vareviga dag, de har kanske ingan djur.

Hur många barn har du? Har du fler än ett och den här lilla 4-åringen är ensam så är det ju inte så konstigt att ditt hem upplevs som stökigare, det är ju fler leksaker om man har mer än ett barn. Det är lättare som mamma/pappa att bara hålla rätt på ett barns leksaker. :D

Upp till toppen
Annons: