Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1765 ggr
Elisabeth-J
4/5/08, 6:56 PM

Man och gravid

När jag läste artikeln i Expressen så trodde jag först att det handlade om ett aprilskämt men det verkar ju vara sanning, att mannen är gravid! Vad tycker ni om det här? Själv drog jag en djup suck och undrar var vi är på väg egentligen.

Expressen

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
lisette
4/5/08, 9:36 PM
#1

OMG!!! det där var lite sjukt. men visst, varför inte egentligen…

magma
4/5/08, 9:52 PM
#2

Detta med att tänka på sig själv i första hand fick plötsligt en helt ny innebörd. Iofs så beror det på vad personen ifråga ser sig själv som, och hur han/hon ses av omgivningen. Men nej, det känns och ser onaturligt ut för mig. Om han/hon nu vill vara en man så borde h*n vara det och inte behålla en nödutgång när hans/hennes egna önskningar och behov pockar på. Men jag har inte en benhård åsikt, jag känner mig ändå lite osäker på hur jag ställer mig- hade velat sett programmet för att veta mer:)

Elisabeth-J
4/5/08, 10:22 PM
#3

Ja jag vill också se det programmet, hoppas att det snart sänds i svensk tv.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lisette
4/5/08, 10:27 PM
#4

borde man inte kunna se det på deras hemsida eller på you tube?

lisette
4/5/08, 10:29 PM
Telefonkontakt
4/6/08, 12:27 AM
#6

Det är inte en "naturlig" man. det är en kvinna. så det är fel att säga att en man är gravid

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Elisabeth-J
4/6/08, 1:42 AM
#7

#6 Ja han har varit kvinna men opererat om sig till en man.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

SimsBrooke
4/7/08, 12:00 AM
#8

Det påstås ju att han har varit en tjej från början eller något och har livmoder och hela köret pågrund av det. :/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
4/7/08, 12:09 AM
#9

HUR i helsike har barnet kommit in i honom? Om han har en penis som alla andra killar :/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Telefonkontakt
4/7/08, 1:01 AM
#10

#9 det är ingen man, det är en kvinna för DEN har ingen penis, har läst på lite. Så det är faktiskgt "bara" en transexuell/transfestit

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

lisette
4/7/08, 2:03 AM
#11

#9 det står ju att hans flickvän inseminerade honom, alltså har han en mus. inte fullföljt könsoperationen förmodligen.

DG
4/7/08, 11:12 PM
#12

Det står ju "Han har odlat skägg. Han behandlades med det manliga könshormonet testosteron och han opererade bort sina bröst. Men han såg han till att behålla sin livmoder. Anledningen var att han till varje pris ville ha kvar möjligheten att föda barn."

Så "han" har ingen penis utan vagina och funkande livmoder.

Elisabeth-J
4/8/08, 2:57 AM
#13

Ja man undrar ju varför man gör om sig till man men sparar livmodern för att föda ett barn? För mig verkar det vara en person som vill ha uppmärksamhet, vilket han/hon nu får efter all denna uppståndelse. Däremot tycker jag synd om barnet när en person gör så i ett egoistikt syfte, vilket jag anser att det är. För varför insiminerades inte flickvännen istället.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
DG
4/8/08, 2:59 AM
#14

#13 Flickvännen var tvngen att operera bort livmodret pga sjukdom så hon kan inte bli gravid. Står också i artikeln.

Elisabeth-J
4/8/08, 10:03 AM
#15

#14 Jag hade ju läst det men glömt, sorry.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Faxlin
4/10/08, 4:29 AM
#16

Tycker sådant här är respektlöst mot barnet. Bara själviskt helt enkelt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

navel
4/18/08, 12:26 PM
#17

hejhej, spännande diskussion detta.

ÅsaF, jag förstår inte hur du menar när du säger att det är respektlöst mot barnet?
Huvudsaken är väl att barnet blir älskat och väl omhändertaget av sina föräldrar?

Sessan1
4/19/08, 7:38 PM
#18

Undrar  hur detta barn isf kommer att reagera? När det får reda på att det är H*N som har fött barnet *funderar*

Upp till toppen
Annons: