Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1227 ggr
Elisabeth-J
2008-04-13 00:19

Barnvakt

Man ser ju många gånger på butikernas anslagstavlor att det finns lappar där ungdomar erbjuder sig att sitta barnvakt. Själv har jag aldrig behövt anlita någon som jag inte känner innan, jag har haft tur som har många yngre syskon som gärna ställde upp när det behövdes. När jag ser såna lappar så blir jag lite rädd också, en del gör det för att dom verkligen vill, för att dom tycker om barn men många gånger så är dom 12-14 år, man vet ju inte om dom klarar av det ansvaret som det innebär. Har ni några erfarenheter kring det här? Vad tänker ni när och om ni ser såna lappar sitta på tavlorna?

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
AnnaLundin
2008-04-13 00:51
#1

Jag tänker nog inte så mycket mer än att jag aldrig skulle anlita någon jag inte känner sen tidigare för att passa mina barn. Och definitivt inte barn i nedre tonåren…

Nu har det aldrig varit aktuellt, för hittills har det alltid gått att lösa på ett av tre sätt om jag behöver iväg och göra något - barnen följer med, maken tar dem eller mormor tar dem.

tilja
2008-04-13 10:49
#2

Jag har funderat på att försöka att hitta någon som man kan anlita ibland men denne någon skall vara minst en 17-18 år.Jjag bor på en sådan liten ort så det kommer automatiskt att bli någon som jag känner till. Skulle därför kunna tänka mig att svara på en sådan lapp på ICA.

AusaBausa
2008-04-13 11:12
#3

har aldrig heller behövt anlita ngn barnvakt som jag inte känner…mormor o farmor ställer upp t max.Samt att min kusins dotter passat barnen ngn gång men hon är 18år och henne känner barnen väl o älskar henne…

Skulle nog vilja ha en okänd barnvakt på besök ngr ggr innan man anlitar dem för att se hur hon/han är m barnen samt att barnen får en chans o lära känn personen o säga vad de tycker…

Believer
2008-04-13 11:32
#4

Jag skulle inte vilja ha en barnvakt som jag itne känner sen innan. Inte heller någon så ung som 12-14 år. Man kan vara väldigt mogen för sin ålder, självklart, men 12-14 år är endå just 12-14 år.

Zebben
2008-04-13 14:45
#5

Nej, det är inte aktuellt och jag skulle aldrig anlita någon jag inte känner otroligt väl. Men så har jag också familj och nära vänner som kan hjälpa oss vid behov. Har föräldrar som ställer upp till 110% Skrattande

Wiizy
2008-04-13 19:01
#6

Njäe, nu är man ju i den åldern själv, men skulle aldrig vilja en så ung barnvakt, om jag fick barn.

Isf skulle det vara någon av mina syskonbarn, men inte ens dom skulle få ha mina barn helt själva, om dom inte vore otroligt mogna…

Annons:
Upp till toppen
Annons: