Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 3827 ggr
Therese87
3/25/08, 3:02 PM

Snuvig bebis

Jag har en liten 3 månaders bebis här hemma som är snuvig, snoret rinner så man får ofta droppa i koksaltlösning för att hon ska kunna andas igenom näsan. På nätterna hörs ingenting, bara dagarna. Hon har ingen feber och är inte hängig förövrigt. Hon har vart snuvig i nu 1 vecka. Hur länge kan det hålla på?

Annons:
Elisabeth-J
3/25/08, 4:15 PM
#1

Det är ju svårt att veta hur länge, man bör vara uppmärksam på allmäntillståndet hos barnet, om hon får feber och är allmänt slö och inte får i sig något så bör du kontakta läkare som får kolla henne. Men annars brukar det vara i några dagar. Hoppas att hon tillfrisknar snart!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lilleann
3/25/08, 5:38 PM
#2

Har du provat nässug? Den brukar vara effektivt.

Therese87
3/25/08, 6:18 PM
#3

#1 jo det är klart! men än så länge är hon pigg och glad, det är bara snuvad som inte vill ge med sig.

#2 en sådan har jag och anvädner när de är som jobbigast!

Believer
3/26/08, 10:36 PM
#4

William var lite snuvig i vintras. Det höll i sig ganska exakt en vecka.

så länge hon inte har feber, är hängig el. äter dåligt är det nog ingen fara.

Therese87
3/27/08, 1:07 PM
#5

#4 imorgon har det hållit på i 2 veckor, men som sagt. det är bara att snroet rinner och det är igenom skinligt. Hon har börjat blivit lite anti mot nässugen nu, kan jag förstå, såsom jag håller på ibland. Stackarn.. Hoppas snuvan ger med sig.

Believer
3/27/08, 5:16 PM
#6

Har du vart på bvc med henne? långvarig snuva kan ju oxå vara en allergi. det behöver ju inte vara det, men bara ett tips! har ni djur hemma?

Annons:
Therese87
3/28/08, 9:51 AM
#7

#6 jo det har jag, men man tycker ju att det borde rinna i ögonen då. Så vi får hoppas att det verkligen inte är allergi.

blondifire
3/29/08, 9:59 AM
#8

allergi yttrar sig på många olika sätt,behöver inte alls vara så att ögonen oxå ska rinna..håller med #6,uppsök bvc så kan dom råda dig om det bara är snuva elr om allergitest behövs…

en tröst om det nu skulle vara allergi är att när det uppträder i tidig ålder brukar det växa bort…

lycka till..

S*Winsnes Wilda

Therese87
3/29/08, 4:58 PM
#9

Nu börjar förkyldninge äntligen ge med sig :-) har varken behövt använda nässug eller näsdroppar idag! Jippi!

blondifire
3/30/08, 1:34 AM
#10

va skönt!! både för dig o tösen..

S*Winsnes Wilda

Elisabeth-J
3/31/08, 2:20 PM
#11

#9 Vad skönt att det börjar släppa, det är jobbigt när dom små är förkylda men ändå är det bra för deras immunförsvar :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: