Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1544 ggr
ClarasMamma
3/15/08, 11:22 AM

Leka under natten...

Min dotter Clara har börjat krypa och sitta själv nu för en vecka sedan hon blir idag 8mån. nu på kvällarna är det jätte svårt att få henne till att somna och så vaknar hon mkt på kvällarna för att sitta upp och leka och även stå upp i sängen.. finns det några bra knep hur men får henne till att sova hela nätterna…eller ger det med sig tror inte det är bara jag som har det problemet:D….hoppas på nått bra svar..

krmara jessica

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Annons:
blondifire
3/15/08, 12:51 PM
#1

asså någon lösning har jag tyvärr inte..min ena tös hade en sån period,det jobbigaste var att hon lärt sig o klättra ur sängen så ett par månader låg jag på en madrass på golvet i hennes rum för o åtminstone ha koll så hon inte rev rummet under natten.oftast lade hon sig brevid mig o somnade om.det man kan göra är o ha samma gå i sängrutiner,en svag nattlampa o ett par leksaker dom kan nå så dom kan roa sig en stund,ofta somnar dom ju när dom blir trötta…

S*Winsnes Wilda

Elisabeth-J
3/15/08, 5:04 PM
#2

Hon är nu i en utvecklings-period och då kan barnen bli extra gnälliga, behov av mer närkontakt eller sova lite oroligt t.e.x  Det här kommer att gå över så även om det känns jobbigt så kommer det med stor sannolikhet att gå över snart.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

miwi
3/15/08, 8:33 PM
#3

hur mycket/många gånger sover hon på dan? det kanske är läge att dra ner på det nu.. flera barn i den åldern sover  2 ggr per dag, men behöver bara sova en gång. värt att testa. sen så behöver dom inte sova i 3 timmar längre , utan dra ner på det också

lisette
3/16/08, 12:52 AM
#4

när loke ställer sig upp mitt i natten o ibland börjar leka så låter jag faktiskt honom vara. han lägger sig ner igen efter ett tag.

[trumman]
3/18/08, 12:27 PM
#5

Vår son sov med oss i sängen hela den föersta tiden (1,2 år nu) så han fick en god vana på vad som är sovtid och inte tror jag.

Nu sover han i en egen säng (ej spjälsäng!) bredvid min, kloss i kloss liksom. Han vaknar aldrig orolig eller på lekhumör mitt i natten nu för han vet genom våra kroppars rytm vad som gäller. Han kan sätta sig upp, kolla in läget om mamma och pappa är där och sen lägger han sig ner igen, eller kryper över till mig och gosar in sig i min armgrop.

Mys.

www.abctidning.se har en massa goa artiklar om barn och föräldrar

ClarasMamma
3/18/08, 2:45 PM
#6

#5 så har vi med gjort fast vi hade clara i våran säng i ca 7mån och nu har jag börjat lakt henne i spjälsängen för att alla håller på att tjötar på att vi kommer få ett helveta om vi inte vänjerav henne med det..men det är la bara en perejod hon hålle rpå så är ju så nytt för henne allt nu kan ju krypa och stå upp nu..

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: