Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 4161 ggr
Zebben
3/19/08, 6:07 PM

Barn som inte vill klä ut sig..

Är det bara jag som trodde barn älskade att klä ut sig. Alla mina kompisars barn har alltid älskat maskerad och liknande.

När jag fick min dotter så såg jag fram emot lucia på dagis, påskkärring till påsk m.m

Men nää. Hon vägrar. Hon vill absolut inte vara lucia eller påskkärring. Spelar ingen roll om alla andra barn är utklädda eller inte.

Hur är det med Era barn? Har de alltid gillat att spöka ut sig eller kom det i högre ålder? Berätta. Skrattande

Annons:
Elisabeth-J
3/19/08, 7:07 PM
#1

Känner igen det där :) Min äldsta son var likadan när han var liten men det hände ändå sen att han ville klä ut sig ibland. Låt henne göra som hon vill, det mår hon själv bäst av :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Zebben
3/19/08, 7:50 PM
#2

Absolut får hon avgöra själv om hon vill eller inte. Men det hade ju varit gulligt att få lämna av en liten påsktjej till fröknarna imorgon. Men men…det blir nog någon annan gång..kanske Glad

Carita
3/19/08, 11:12 PM
#3

I dag var första gången jag kunde klä ut Leo 2 ½ det har inte varit möjligt förut. Fast å andra sidan var det bara fjädrar i mössan och en liten mustach i ansiktet. Men han tyckte det var super roligt speciellt att måla mig som påskkärring…..

MIRJAMI
3/19/08, 11:40 PM
#4

Jag jobbar på ett dagis…och under mina år där har man ju mött på en massa olika barn. Det vigtigaste är nog att man inte tvingar barnet till något. Har sett flickor som vägrar vara finklädda med klänning m.m vid fotograferingen fast föräldrarna nästan kräver det då för ska man ju vara så fin. Min stora son har facktist ofta på juletiden varit frivillgt tomte.

[Jony]
5/25/11, 3:25 PM
#5

Finkläder är inte samma sak som klä ut sig.

Zahara
5/25/11, 7:34 PM
#6

Alla barn på dagis var fint utklädda när de uppträdde i påsk utom min dotter, hon sjöng och dansade precis lika fint i sina vanliga kläder men ville absolut inte vara utklädd vilket hon självklart slapp :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
Zebben
5/25/11, 8:19 PM
#7

#5 Det tror jag nog kan vara en ganska en slags utklädnad för barn också. Hur som helst…oavsett om man ska klä ut sig eller klä sig i kläder de inte vill, så är det intressant att höra hur andra har det.

Tråden är ju ganska gammal…så jag kan ju passa på att uppdatera och säga att min tjej har hunnit bli 6 år. Hon älskar att klä ut sig sedan några år tillbaka.

Har även hunnit få en till tjej, som nu är 2 år. Hon har från första stund tyckt om att klä ut sig.

[Jony]
10/14/12, 3:14 PM
#8

Inte ens Lucia srer jag direkt som "utklädd" i första hand. (däremot påskkärring)

[Coolkicki]
10/20/12, 12:22 AM
#9

Jag har inte gillat att klä ut mej. på dagis va alla prinsessor och spiderman men jag va inte de ja gjorde annat :]

Upp till toppen
Annons: