Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1818 ggr
Elisabeth-J
2008-03-22 11:27

Godis

Nu i Påsk så äter väl dom flesta barn mycket godis men hur är det annars? Hur ofta äter era barn godis annars?

Robin är inte så jätteglad i godis, ibland vill han ha lite, så varje år har han fått påskägg från 4-5 personer vilket slutat med att han har fått kasta det mesta till slut. I år har han fått ett påskägg av pappa och han får antagligen ett idag av storebror också så av mig får han ett ägg med en present i istället. Han äter bara godis någon gång ibland annars.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
AusaBausa
2008-03-22 12:08
#1

våra barn äter godis på lördagar o även fredag ibland…

samma här m påskäggen, får hur mga som helst som de sedan inte orklar äta upp men faktiskt har mor- och farföräldrar börjat köpa påskpresent istället så nu blir det "bara" ägg m godis i  från 2-3 personer…

lisette
2008-03-22 14:31
#2

loke fick faktiskt smaka två små bitar av godis idag. oj vad stolt han var…

men aldig annars.

Annette
2008-03-22 15:02
#3

Vi har aldrig hållt så hårt på lördagsgodis, de kan få något mitt i veckan också. Men det innebär inte att de äter godis varje dag. Däremot så tror jag att det har avdramatiserat godisätandet, de nöjer sig med lite och det är aldrig något tjat om att få.

AusaBausa
2008-03-23 20:46
#4

våra får oftast bara lördagar(ibland fredagar…) men klagar aldrig över att få mer de andra dagarna och "kränger" inte på lördagarna ändå…

Upp till toppen
Annons: