Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1094 ggr
johan
2008-04-08 10:33

Barnvagnspromenad

Hur lång sträcka går ni oftast när ni går barnvagnspromenader? Skiljer dete sig mycket åt för en vardagspromenad och en helgpromenad?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
johan
2008-04-08 10:35
#1

Eftersom jag jobbar fortfarande blir det mest helgpromenader för min del. Tyvärr. Men på helgerna går jag/vi ofta runt milen. Ibland längre.

Ser framemot att vara pappaledig så att jag får vara ute mer med Meja.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annette
2008-04-08 11:12
#2

Med första barnet gick jag massor. Jag vet inte hur långt, men det var många promenader varje dag. Med barn nr 2 gick jag också mycket, men inte lika långt och i samma tempo eftersom storebror nästan alltid var med och gick bredvid.

Här var det nog ingen skillnad på helg eller vardag.

Believer
2008-04-08 11:42
#3

Grymt olika. Bara en promenad fram och tillbaka till affären är ca 2 km. När ja ghade hästarna kunde jag gå fram och tillbak till stallet, ca 1 mil fram och tillbaka.

så, väldigt olika =)

johan
2008-04-08 12:22
#4

Ammade ni er bäbisar när ni var ute och gick längre promenader, eller såg ni till att hinna hem innan det blev dags för mat igen?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

AnnaLundin
2008-04-08 12:23
#5

Jag har nog aldrig gått någon regelrätt "barnvagnspromenad", utan bara släpat med mig barnvagn med barn i på de aktiviteter jag ändå varit tvungen att utföra - kolla djuren på gården och sånt.

(min minsting och tillika nr 3 i barnaskaran fyllde 3 år igår…)

Tillägger att jag aldrig varit ngn fan av promenader för promenerandets skull. I min värld går man för att man är på väg någonstans… :P

Annette
2008-04-08 12:33
#6

#4. Blev de hungriga så ammade jag där jag befann mig. Jag har alltid kört med fri Amning utan tider att passa.

Annons:
Believer
2008-04-08 12:37
#7

#4. Jag ammar inte utan har ersättning. Så har alltid med mig när vi är ute längre stunder.

lisette
2008-04-08 13:24
#8

jag som hatar att gå själv har nog inte varit ute på många promenader under min mamma ledighet.

men när jag fått med mig folk så brukar det ligga runt 5 km-1 mil

Elisabeth-J
2008-04-08 13:51
#9

När jag gick med barnvagnar så blev det ofta långa promenader men jag valde lite av varje för det var olika men oftast blev det en lång promenad om dagen, mellan 5-10 km.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AusaBausa
2008-04-08 23:47
#10

Med äldstan gick jag MASSOR!!! Han hade kolik o mådde som bäst i en rullandes vagn(helst de knöligaste grusvägarna med…) m barn nr:2 gick jag inte mkt alls då äldstan bara var 2,4 år så han orkade inte gå så långt samt för lite n för åkbräda…minstan blev det mer med igen för då var grabbarna lite äldre o kundecykla med istället.. vet inte i km hur mkt vi gick men kanske 5km dem längsta…går gärna fortfarande ut och går o då cyklar alla 3 barnen… har ngr alternativ på runder o längsta är väl milen… har ju hamnen vi alla i byn går en runda ner till när det är fint väder…myyysigt tar lång tid bara, mga stopp för o prata m alla grannar..hihi

Upp till toppen
Annons: