Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1679 ggr
Ioma
5/2/08, 4:11 PM

Vill inte vänta längre!!!

Jag  och maken har försökt få barn sedan år 2000 men vi har inte lyckats.

2 år efter var vi på fertilitetsutredning men då jag är överviktig vill de inte gå vidare innan jag gått ner i vikt.

Jag fick i november år 2006 beskedet cancer i och runt sköldkörteln, på bröstbenet och i lymfkörtlarna på halsen.

Efter operationen som gjordes så snart som möjligt efter beskedet, bara 3 veckor efter, fick jag tillsägelse av läkaren att jag inte FICK bli gravid inom 1 år efter min efterbehandling som innebar radiojod-behandling. (radioaktiv behandling)

Jaha då fick jag vänta ett år till.
Fyllde 30 år….

Känner att tiden rinner ut snart.

Om 7 dagar fyller jag 31 år!!!!!!!

VILL INTE VÄNTA LÄNGRE!!!!!!!!!!

Alla vänner runt oss får barn.

En vän började med pergotime och blev gravid efter 4 månader och efter att bebisen föddes blev hon gravid inom 6 månader IGEN, den gången utan pergotime.

jag har fått flera missfall.

Jag har blivit av med min menstration (hade den en gång om halvåret under ett bra tag), fick tillbaka den för 1½ år sedan och sedan dess har den varit gnska jämn.

Nu har jag väntat på mensen i mer än en vecka men den kommer inte.

Jag känner inget hopp om att jag är gravid dock.

Pratade med maken om det igår och han sken upp som en sol och sa att det är väl på tiden och så började han titta sådär pillemariskt på mig och ta mig i handen osv.

Underbar make jag har dock men jag kan inte känna hans glädje och hopp.

Jag önskar jag kunde känna hoppet men nej…..

Jag undrar nu, om jag inte är gravid, finns det något jag kan göra för att lättare bli gravid utan inblandning av läkare?

Jag skulle vilja börja med pergotime men det går väl inte att få tag i utan läkares inblandning va?

Finns det något liknande receptfritt läkemedel?

Jag har läst mycket om detta så alla små tips man kan tänka på såsom ställning, bisolvon, tidpunkter osv kan jag redan.

Har gjort www.mikasdesign.com/bebbe och där finns massa tips som jag fått.

Hummm vad jag svammlar. Är det någon som förstått allt mitt svammel för det gör jag knappt själv *S*

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
catfoot
5/2/08, 4:30 PM
#1

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva..Men jag har en dotter som har PCO å innebär att hon har svårt att få barn..Hon fick äntligen efter flera års kämpande en son 2006..Hon fick hjälp av läkare med hormonbehandling, men var tvungen att gå ner i vikt innan hon fick starta med den behandlingen…PCO och LC kost är en bra kombination enl. den läkare hon gick sa..Nu vill hon så gärna ha ett syskon till grabben, å har varit till läkare igen, denna gång fick hon Pergotime utan några krav…Så jag känner med dig, vet hur dåligt man mår när man inte lyckas med att få barn, det finns inga tröstande ord alls…Men gå och få hjälp hos en bra läkare, kanske det hjälper..En kram från en stolt mormor..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Elisabeth-J
5/2/08, 4:39 PM
#2

Jag förstår dig för den biologiska klockan tickar snabbt. Jag tycker att du ska följa läkarnas råd och ta all den hjälp som erbjuds. Skickar varma kramar och håller tummarna att det kommer ett barn till dig snart!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ioma
5/2/08, 4:43 PM
#3

Tack båda två.

Eftersom jag haft cancer i sköldkörteln så har jag inte kunnat gå ner i vikt.

Nu när cancern och hela sköldkörteln är bort ska jag kunna gå ner men det går sååååå sakta.

6 kilo ner på 6 månader är lixom ingetting när man har vägt närmare 150 kilo :-(

Jag vill verkligen inte vänta längre.

Jag har enligt gyn perfekta äggledare osv.

Hon gjorde VUL när jag gick på fertilitetsutredningen.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

catfoot
5/2/08, 6:02 PM
#4

Har du provat LC kost..min dotter rasade i vikt när hon åt det..Gå in på Kolhydrater i Fokus å läs lite om den kosten..Det är värt att prova ..Kramar till dig..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Ioma
5/2/08, 6:10 PM
#5

Aldrig hört talas om LCkost innan, det måste jag kolla in.

Tack för tipset!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

magma
5/2/08, 10:24 PM
#6

Du hann före mig, Catfoot!Glad

På "kolhydrater" läste jag för ett par veckor om en tjej som försökt i flera år att bli gravid ihop med sin man. Efter två månader på LCHF så blev hon gravid, utan hjälp av hormoner. Har läst om andra också med fertilitetsproblem som blivit hjälpa av LCHF- du är hjärtligt välkommen dit Ioma!

Vad gäller din cancer- är du frisk nu? Jag vet att man inte blir friskförklarad förrän efter flera år med kontroller, men är du färdigbehandlad? Om inte, så borde du antagligen avsluta din behandling innan du blir gravid? Men det är ju inget som hindrar att du börjar med LCHF- om du nu kommer vilja det, du får undersöka saken- innan dess? Och låter tiden arbeta för dig/er. På "kolhydrater" finns det en speciell grupp som heter "LC-kost för bäbisverkstaden".

PS: Läs gärna denna tråd samt denna! En medlem skrev i den första tråden i december 2007, och i mars i år så skapade hon en ny tråd där hon berättade att hon var gravid. (Den andra länken)

Lycka till!

Annons:
Ioma
5/2/08, 10:36 PM
#7

Ja jag har just nu ingen cancer kvar och avslutade efterbehandlingen för nästan 1½ år sedan.

Jag kommer aldrig att bli friskförklarad då det är 25% chans att det kommer tillbaka genom hela livet.

"bara " att operera bort och hoppas det inte är elakt.

Tack så mycket, det forumet ska jag besöka!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

magma
5/2/08, 10:39 PM
#8

Vad skönt att allt verkar se bra ut nu.!

Jag har lagt till ett par länkar åt dig i mitt förra inlägg, kolla in de trådarna…

Ioma
5/3/08, 12:50 PM
#9

Fick mensen…

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

blondifire
5/6/08, 4:19 AM
#10

tycker du ska följa läkarnas råd.som överviktig är det en massa risker du tar iochmed en graviditet,diabetes,hjärtproblem,blodproppar,min vännina var överviktig o fick en propp i hjärnan under förlossningen,rena turen hon överlevde… min dotters faster har hållt på i många år och nu efter att ha börjat motionera,äta rätt och IVF är hon,39år,gravid o är beräknad till 20 augusti så det finns hopp!!

S*Winsnes Wilda

Ioma
5/6/08, 1:51 PM
#11

Ja jag går neråt men det går sakta.

när läkarna sa till mig att gå ner innan visste de inte om cancern och att jag skulle behöva operera bort sköldkörteln.

Jag vill öka på min levaxindos lite så det kan hjälpt till…

Min svärmor fick barn när hon var 45 år så man vet ju att det går senare i livet men jag kan inte se mig själv över 30 utan barn o på fredag fyller jag 31 *suck*

Jag ska till min massös för zonterapi och örtdiskussioner för att få igång kroppen, hormoner mm.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

catfoot
5/6/08, 2:38 PM
#12

Healing, fick min dotter som tips av en arbetskollega till mig..Min kollega har blivit hjälp å fler med henne…Kanske något, i alla fall värt att prova..Kram..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Ioma
5/6/08, 2:51 PM
#13

Vart vänder man sig om man vill ha kontakt med någon som använder sig av healing???

Jag tar till allt jag kan nu.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
catfoot
5/6/08, 4:16 PM
#14

Det finns Healing i Fokus…Kanske dom kan tips dig om nån i din närhet..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Ioma
5/6/08, 4:38 PM
#15

ahhhhh TACk så jättemycket för tipsen.

Ska genast bege mig dit.

Tack tack tack o kraaaaam

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

catfoot
5/6/08, 8:45 PM
#16

Lycka till…Kram…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Upp till toppen
Annons: