Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2248 ggr
Elisabeth-J
5/3/08, 2:15 AM

Hur många barn?

Ja många har vi väl tänkt att si och så många barn ska jag ha när jag är stor. Själv så sa jag alltid att jag skulle ha 2 eller 4, inte 3 barn för jag ville ha 2 barn tätt en eller två gånger. Det skulle inte vara ett barn som skulle vara ensam :) Jag skulle vara 30 år innan jag skaffade barn.

Hur blev det? Jag skaffade två barn tätt, jag var 21 närdet första föddes och elva år senare fick jag tredje barnet, så jag har 3 pojkar :) Det blir inga fler barn så det stannar vid tre som jag inte hade tänkt från början :)

Hur tänkte ni och hur blev det?

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
Lorita
5/3/08, 2:32 AM
#1

Två barn tätt men inte för tätt var vad jag sa. Det var 8 åt mellan mig och min bror och det var inte så bra, lilla syster var alltid lilla syster.

Hur det blev två barn flicka och pojke tre och ett halvt år emellan, mer perfekt kan det inte bli……jo kanske det är olika pappor till barnen vilket krånglar till det hela lite men bara lite.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Ioma
5/3/08, 12:48 PM
#2

2 ville jag ha, en pojke och en flicka. hihi

Hoppas fortfarande på det men nöjer mig helt klart med en om det nu kommer ske…

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

DG
5/3/08, 1:37 PM
#3

2 vill jag ha, kanske 3, 4 känns för mycket.
Nu har vi en så länge men hon är ju bara 4 veckor så ingen bråttom med nästa ännu. Har tänkt att man ska hinna skaffa nytt jobb och jobba ett tag innan nästa, planerar vara mammaledig tills årskiftet.

mammiz
5/3/08, 6:12 PM
#4

jag ville ha två, en pojke och en flicka och så blev det.  Glad

catfoot
5/3/08, 7:03 PM
#5

Jag vill ha två, en av varje..Så blev det…Men min bror fixade två barn, som bodde å bor med mig…Så det blev fyra i slutänden..Brorsonen 32, sonen 30, dottern 28, å lilla sladdis brorsbarnet 11 år…Jag var klar med mitt barnafödande när jag var 22 år…..Men blev inte barnfri tidigt för det…Så kan livet bli, men aldrig som man tänkt sig…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

AusaBausa
5/3/08, 8:18 PM
#6

Har alltid sagt 2 eller 4 aldrig ett ensamt mellanbarn(då jag själv var det..). Blev: 2barn (pojkar m 2,4 år emellan) sen skulle vi inte ha fler…men efter ett tag ångrade vi oss o det blev en 3:a som kom 4 år efter andran…(en flicka).

Annons:
Believer
5/4/08, 2:43 PM
#7

Har alltid velat haft 2 barn, en pojke och en flicka.

Nu har vi nr 1 här, en pojke. vi känner att vi snart vill börja "tillverka" nr 2. Får se om det blir fler efter det =)

lisette
5/5/08, 12:29 AM
#8

samma som believer, förutom att tillverka nr två. det väntar vi 2-3 år med.

blondifire
5/6/08, 4:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tanken:hade ingen tanke direkt om antal,visste bara att jag skulle inte göra som min biologiska morsa o skaffa barn med olika pappor utan som min fostermamma,gifta mig först o få barn med min man o leva med honom….

resultatet: fick nr1 när j var 19 år(pojke) nr 2 när j var 23 år(flicka) med en annan, nr3 när jag var 28år(pojke) med en 3e pappa och nr 4 när jag var 33år(flicka) med en 4e pappa!!!Generad

sen steriliserade jag mig,ha-ha! jag har dock haft längre förhållanden med alla pappor utom den siste o alla barnen är just dess pappas förstabarn…

så vad har jag lärt mig?: att man får det gud ger en och att alla barnen är en gåva,och först och främst mina barn,sen råkar dom ha varsin pappa men vi skulle aldrig använda ordet:halvsyskon här,dom är såå tajta alla mina ungar och tös nr2 hennes pappa är gudfar till pojk nr2.så sålänge man sätter barnen först och dom är önskade spelar det ingen roll..jag trodde ju i min enfald som ung att man var en sämre person om man hade barn med olika fäder,det var det jag alltid fick höra…

S*Winsnes Wilda

rakuLotta
5/6/08, 8:35 AM
#10

Min tanke var två barn(men jag önskade att det skulle bli tvillingar för att jag var rädd för förlossningen och tyckte det verkade käckt med två i en smäll:-)

Det blev två med två års mellanrum En kille och en tjej. Smidigt med två, en var när det kommer till aktiviteter och så. Märker på kompisar som har fler barn att det blir svårt att få ihop ekvationen med hämtning och lämning när det blir fler om man inte har backup av mor o farföräldrar och jobbar båda två.

Säger inte att man inte ska ha fler, men för oss räcker det och känns lagom med två.

tilja
5/6/08, 9:43 AM
#11

Hade nog ingen tanke på hur jag VILLE ha det, förutom att jag alltid har känt att jag inte vill ha två blöjbarn. Har en pojke på 6 år och en flicka på 23 månader. Flickan är en underbar bonus, trodde inte att jag skulle våga skaffa ett barn till efter alla komplikationer med barn ett. Tycker att barnen har mycket utbyte av varandra trots åldersskillnaden.

kybele
5/6/08, 2:45 PM
#12

Jag fick mitt första barn samma år jag skulle fylla 20,de var ett litet hoppsan på p-piller… vart ensam med min son som nu är fyllda 10år. Min dotter var planderad och kom 04 :D. Har 2st ungar nu men vet inte kan bli fler… om ödet vill. När jag var liten ville jag inte ha några barn för dom bara skrek *S*

Kimpa
5/6/08, 11:26 PM
#13

Ville ha en av varje och så blev det med 1 år och åtta månader emellan.

Annons:
brutus_73
5/7/08, 12:42 AM
#14

Har aldrig tänkt hur många, men trodde inte jag skulle få fler efter att jag separerat från min äldsta dotters pappa. Jag fick henne då jag var 21. När hon var 10 träffad ejag min nuvarande sambo och vips så fick jag två barn en flicka och söt liten kille.

Telefonkontakt
5/7/08, 11:37 PM
#15

Tanken har alltid varit två barn och det första innan jag blir 25. Nu är jag 20 och är gravid med det första och vill ha ett till inom tre år efter att nr1 är fött. men vi får se hur det blir, kanske blir fler än två som jag alltid har sagt. Jag får nog återkomma om 20 år igen och säga hur det blev Flört

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[BigMama]
5/13/08, 7:18 PM
#16

Jag ville ha två barn, kanske tre, tätt. Fick två tjejer med 1 år och 3 månader mellan. Nu är de 5 och 6 år gamla, och det är inte förrän nu de verkligen leker med varann… Så någon 3:e orkade jag inte ens tänka på när jag försökte sära på dessa…. Sitter nöjd så!

Wiizy
5/14/08, 12:46 AM
#17

Jag vill inte ha barn, och har inga.

The-Photo
5/15/08, 9:30 PM
#18

Har inga barn :)

Jessica77
5/20/08, 10:54 AM
#19

Jag ville ha 2 barn…å de har jag 2 st pojkar med 1 år och 10 månader imellan….8 och 6år är dom…

Stenspade
5/20/08, 12:00 PM
#20

Först skall jag göra klart mina studier ,sen karriär. Efter det får vi se om barn hinns med.

Men först skall jag hitta någon att älska innan jag sätter barn till jorden. Gör mig ej på smällen bara för jag sa för 10 år sedan att jag skall ha barn innan 25. Tiden går ej planera. Huvudsaken det är rätt person jag sätter mina barn till världen med . Att ha en man som man älskar upp över allt annat är det viktigaste för mig sen kommer barnet när jag märker vi 2 trivs ihop. Barn är inget man bara skaffar för att ha som en bil. Jag tror på evig kärlek då mår barnet bäst. ANNARS skall man ej ha barn. FINNS för många barn som far illa av att ha 14 olika föräldrar och olika uppfostran.

KÄRNFAMILJEN A & O. Ingen i min släkt är skild bara kämpa. Eller skaffa barn med den som är rätt. Simple as that. Är ej svårare.

Annons:
Geishas
5/21/08, 2:14 AM
#21

Själv har jag en son på snart 6 år han är världens mysigaste kille men det blir inga fler barn (om vi inte adopterar) hade en hemsk graviditet och höll på att stryka med själv.
Nu ska vi till och flytta och det är ju lite pirrigt så eventuella barn får vänta tills om några år… Finns det några från Katrineholms kommun här?

Anette-Anna
6/1/08, 12:10 AM
#22

Jag planerade inte hur många barn jag skulle ha. Mitt första barn kom när jag var 24år, (1993). Det var en fantastisk son. Efter det ville jag aldrig se en förlossningssal igen,men tre år senare var jag där igen och fick då en liten prinsessa. Nu var familjen komplett-trodde vi ja! Sju år senare var jag på det där stället igen och vi fick en son. Han fyller nu fem år i juni och är hela familjens busunge. Jag kan bara säga att nu är vi alla nöjda och huset fullt.

Lenore
6/1/08, 7:30 PM
#23

Jag ville börja skaffa barn relativt tidigt (innan jag blev 25 år) och få barnen rätt så tätt, kanske 1,5-2 år emellan. Hur många har jag inte "bestämt".

Är nu gravid med första barnet och fyllde 23 för två dagar sen. Så än så länge går det enligt planerna. :)

MaMaMade
6/1/08, 10:04 PM
#24

Jag sade alltid i yngre dagar att jag skulle ha 5 ungar. Tyvärr tog det tid pga ofrivillig barnlöshet, så vi har "bara" 3 st nu…vi hann både bli för gamla o panka innan vi hann till 5!

Tinnie
6/2/08, 2:48 PM
#25

Hmmm.. jag sa att jag skulle ha 5 barn.

För drygt ett år sedan sa jag att det inte skulle bli några fler…

Hur blev det… 2003 fick jag min lilla skruttrumpa. Mitt allt. I November 2005 fick jag ett missed abortion, en sorg utan dess like för mig. I januari 2008 testade jag positivt för en tredje graviditet.. och det lilla livet kommer att se dagens ljus i mitten på augusti. Så.. det blir inte alltid som man har tänkt sig.

Nu får maken gå och sterilisera sig, jag är för gammal för fler graviditer. :-) Man ska ju faktiskt orka med ockås.

Tusen
6/19/08, 2:34 AM
#26

Jag hade tänkt mig: Två barn av samma kön med ett par års mellanrum. Ung mamma ex 22 år.
Vad blev det: Tre barn, två flickor och en pojke. Pojken i mitten. 17 månaders mellanrum mellan 1:an och 2:an, 27 månader mellan 2:an och 3:an. Fick mina barn mellan 26 och 30 års ålder.
Vad har jag lärt mig: Jag trodde inte att barn av olika kön kunde ha så roligt tillsammans, som mina barn har haft det under sin uppväxt. Jag hade fel då jag trodde att könet var avgörande för leken. Att planera barn är näst intill omöjligt.
Vad vill jag berätta för andra: Mina barn har under hela sin uppväxt lekt jättebra med varandra och ingen har varit utanför. Antingen har de lekt alla tre ihop eller så har de bytit aktiviter och lekkamrat under dagen och den tredje har pysslat med sitt eller annan kompis.
Idag: Mina barn är nu 22,20 och 18 år. idag går de på fester och krogen tillsammans. Ibland är deras respektive med också. Är inte detta lyckan med barn? I alla fall tycker jag det.Kyss

Tejos
6/20/08, 12:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Jag skulle vilja ha två, men har haft en jättejobbig graviditet och en hemsk förlossning med första barnet. Fast det blev en helt underbar Emma, så för ett syskon till henne så… Vi får se! Glad

Funderar så smått på adoption, men det ligger längre fram i tiden.

Annons:
pyromanen
6/22/08, 8:50 PM
#28

Då jag var runt 18 sa jag att jag ville ha 5 barn med 5 olika män men inte leva ihop med någon av dom :-)  Barnen skulle dessutom vara av olika färg, så jag skulle resa till exotiska platser och komma gravid hem utan man.  (Hade missat en liten poäng i planeringen bara- vem tar hand om barnen som redan finns medans jag reser ut och blir gravid…)

Hur det blev: 3 barn och en ängel, 40 år och mätt och nöjd vad gäller barn och har en en sambo som en jättefin pappa och som jag tänker leva ihop med till mina dagars slut.

AnnaLundin
6/23/08, 12:18 AM
#29

Fram till ca 25 års ålder skulle jag inte ha några j***a ungar alls… Cool

Därefter började det väl mogna litegrann, men det dröjde ytterligare flera år innan jag hittade en lämplig pappa att skaffa barn med. Fick den första när jag var 34.

Nu har vi tre och jag är inte helt bombis på att jag är färdig än. Knoppen och kroppen är oeniga på den punkten…

spindelfot
6/23/08, 2:38 AM
#30

Jag har en son som är 19 månader.. Jag blev gravid strax efter att jag fyllt nitton.

Jag drömmer lite om att ha ett till barn.. Att ha ett barn när man står lite stadigare i livet, har ett ordentligt jobb och lite mer pengar än vad man har nu, kan bo på torpet.. slippa oroa sig lika mycket som med nr 1.  För som det var, så var det en himla stress - jag fick växa upp blixtsnabbt, och med urusel budget pussla ihop livet, köpa allt man skulle ha.. och skammen man kände - man kände ofta att man inte var god nog, som inte hade ett ordentligt jobb, utbildning, och var ung. Jag lyckades bra! Vi har tillsammans byggt ett vackert hem och bra liv.. men tänk vad skönt att ha en föräldrarpenning över lägstanivå.. :( min man har mer stålar som tur är.. så vi klarar oss.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Upp till toppen
Annons: