Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 3694 ggr
marielle1
4/11/08, 5:09 PM

Laga egen barnmat

Är det någon som har bra tips på vad man kan göra för mat till små barn. Ella är sju månader och har hittills bara fått burkpuréer. Skulle gärna laga egen mat till henne men har ingen vidare fantasi och tycker det är svårt att veta hur man kan krydda osv. Det enda jag vet är att man inte ska ge salt till småttingarna.

Annons:
Elisabeth-J
4/11/08, 8:19 PM
#1

Kokt potatis eller ris. Kokt korv, kött eller fisk + sås, köttfärssås. Koka grönsaker och så har du en färdig barnmatsrätt.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

ClarasMamma
4/13/08, 12:52 AM
#2

När jag började göra egen barnmat titta jag på innehållet i barnmatsburken(dom man köper i affären) och det som det innehåller mest av står ju först så det är inte så svårt att klura ut:)

Mvh//jessica

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Believer
4/13/08, 11:44 AM
#3

Jag har fått hem sempers och néstles matböcker på posten. med massa roliga recept.

William har aldrig varit förtjust i burkmat (förutom frukt och bär pureerna, dom älskar han), så för nån vecka sen kokade jag potatis, falukorv och blandade med brunsås. OJ, det var uppskattat! Haha. så idag blir det till att göra lite storkok.

johan
4/13/08, 12:14 PM
#4

Johanna Westman har gett ut en kokbok för att laga egen enkel barnmat, med mycket fokus på ekologiskt. Den heter Första Mosboken. Vet inte om den är släppt än, eller om den kommer snart.

Har inte läst den själv, men tyckte titeln var så rolig.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

clivia
4/14/08, 9:16 PM
#5

jag ser fram emot att min son blir så gammal att jag kan börja med smakisar! Han är redan nyfiken på allt så det kommer säkert att gå bra.
Ska absolut införskaffa Johanna Westmans bok, som faktiskt är två. Första och andra mosboken - den ena är för föräldrarna med recept i och den andra är en pekbok har jag förstått.

marielle1
4/14/08, 11:48 PM
#6

Ja den där vore ju nåt å testa.. Tack för tipsen..

Annons:
Upp till toppen
Annons: