Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1299 ggr
AnnaLundin
2008-04-17 17:46

Föräldrar ska förbjudas att skuldsätta sina barn!

Regeringen förbereder ett lagförslag som går ut på att föräldrar inte ska kunna skuldsätta sina barn.

Alltför många barn kommer in i vuxenlivet med fogden på släptåg, för att föräldrarna ingått avtal i deras namn och sen misskött det.

Jag ser fram emot en sådan lag!

Notis i Aftonblaskan

Annons:
Telefonkontakt
2008-04-17 18:16
#1

Jag tycker redan att det är självklart att man inte ska kunna ingå avtal i sina barns namn. Det är helt jävla sjukt, rent ut sagt. Bra att det kanske ska göras något åt den saken.
det är ju inte barnen som ska behöva lida hos knronolle redan innan de är myndiga att ingå avtal själva!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Believer
2008-04-17 23:33
#2

#1. Tyvärr är det inte alla föräldrar som tycker det är självklart att inte sätta sina barn i skulder =/

Jag hoppas lagen går igenom, verkligen. Har sett detta i min omgivning, och förstår rent utsagt inte hur dessa föräldrar tänker. i mina ögon är det GRYMT att göra så mot sina barn.

johan
2008-04-19 01:01
#3

Vore onekligen bra. Säga vad man vill om Alliansen, men jag tycker nog ändå de har kommit med många bra förslag för att förbättra för barnens välbefinnande och möjligheter.

#1: Avtalet i sig är väl inte så konstigt. Det måste du ju göra för att ställa dom i bostadskö, öppna sparkonton i deras namn, med mera.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Telefonkontakt
2008-04-19 01:13
#4

#3 varför ställa en unge i bostadskö? konton är ju en lite annan sak.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

johan
2008-04-19 15:39
#5

#4: Du bor inte i Stockholm va? Om man ställer sitt nyfödda barn i bostadskö så kan om, om man har tur, få en lägenhet i slutet av tunnelbanenätet (30-40 min från centrum) när man är 20 år.

Visst kanske kan man få ett andra eller tredjehandskontrakt om man har tur, men förstahandskontrakt är svårare.

Sedan kan man förstås köpa sin lägenhet, men då måste man ju ha ett par hundra tusen till kontantinsatsen.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Telefonkontakt
2008-04-19 16:22
#6

#5 Skulle aldrig falla mig in att bo i stockholm, kommer dock därifrån. Men det är ju inte handling om pengar som förbrukas i barnetns namn när man står i bostadskö?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
PimTheGreat
2008-04-23 20:06
#7

Tycker det är helt klart rätt att de sätter stopp för det!!! Hur funkar en förälder som gör nåt sånt mot sitt barn!!!!!!!!!!!

MIRJAMI
2008-04-28 23:48
#8

Skulle alldrig sätta mina barn i skuld, men vet tyvär en hell dell föräldrar som har gjort det och barnen får då lida.

Upp till toppen
Annons: