Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1840 ggr
emsems
2008-05-16 15:14

Koppla barnen

Läs denna länk
Vad säger ni om saken? Vill ni koppla era barn? Behövs det? Och, är det fel?

Annons:
Elisabeth-J
2008-05-16 16:38
#1

Du glömde länken EmmaL :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

SweGizmo
2008-05-17 01:09
#2

hmm vi hade något liknande till min lillasyster när hon var liten, för hon kunde sticka på mindre än 1 sek och var en riktig buse, svår att hålla koll på. men det var ett sele som man hade när man skulle få barnet att sitta still mer eller mindre (stolar, soffor osv)… inget man skulle ut och gå med på promenad.

Min blogg: SweGizmo.se

Lotta_A
2008-05-17 14:37
#3

jag såg en gammal dam som var ute och gick med sitt barnbarn i koppel för ett tag sen. Mitt inne i stan. När barnet gick för långt ifrån henne eller var på väg mot något "farligt", ryckte hon till lite så kom ungen till henne.
Jag tyckte det såg rätt hemskt ut! Som att hon vara ute och gick med en hund eller något. Men jag vet inte. Jag kan ju se fördelarna med barnkoppel, men jag tycker ändå inte man ska använda det. Känns väldigt fel på något sätt.

villhailler
2008-05-17 22:04
#4

har dom en sjukdomm så måste man ha barnen kopplad. men de är inte alla som förstår de ..

Believer
2008-05-18 01:12
#5

#4. Ursäkta?

Annette
2008-05-18 01:17
#6

Vi hade Mikael i sele och koppel på Skansen när han var två år. Han var hopplös på att springa bort och det är inte så bra bland en massa folk.

Annons:
Eleri-Twinkle
2008-05-18 21:13
#7

Mina föräldrar hade mig i en liten sele när jag var liten. Jag var heeeelt galet vild, tog sönder allt i min väg och härjade.

När jag ser barn i sele och "koppel" så känner jag mig väldigt kluven. Tycker det ser hemskt ut, men vet även hur vilda vissa små är och hur mån man som förälder är att de inte ska skada sig väl de är på marken. Men som sagt…kluuuven känsla. Själv har jag aldrig tänkt tanken med min periodvis vilda lille pojk:-)

emsems
2008-05-19 00:16
#8

Måste ju trots allt vara rätt smart, även om det känns lite konstigt… tnäk vad skönt att slippe vara orolig, tex om man går på en cykelväg vid vägen eller så… men ser som lite trist ut..

AnnaLundin
2008-05-19 00:23
#9

Jag har använt flexikoppel och sele till min äldsta dotter när jag var tvungen att gå på stan med henne gående bredvid barnvagnen då hon nyss fått en lillasyster. Jag litade inte på att hon inte skulle rusa ut i gatan framför en bil, för mig var det en liten extra trygghet att ta till vid detta och ett fåtal andra specifika tillfällen.

(vi bor på landet nästan helt utan trafik, så trafikvanan är ju liksom obefintlig)

Upp till toppen
Annons: