Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1430 ggr
Elisabeth-J
5/22/08, 10:20 PM

Egen vagn

En släkting till mig har en dotter på ett år som nu har börjat på ett dagis som är nybyggt, det finns en del frågetecken som jag funderar på. Där ska dom bl.a ha med sig egen barnvagn? Nu kan det vara olika på kommuner men under alla år då jag har jobbat på förskolor i olika kommuner så har det aldrig krävts att föräldrarna ska ta med egen vagn, det ska väl finnas på förskolan, jag tycker ju att det är kommunens skyldighet att det finns vagnar på dagis. Hur är det där ni har eller har haft era barn eller där ni jobbar? Ska också tillägga att dom förskolor där mina barn har gått så har det funnits vagnar också, även hos dagmammor.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
Mizzy
5/22/08, 11:07 PM
#1

Jag har också precis startat upp en helt ny avdelning, men vi kräver inte att föräldrarna ska ha vagnar till sina barn. får jag fråga varför dom ska ha barnvagn med? Vi har en dubbelvagn på mitt jobb, men anväder den sällan även om vi har väldigt små barn.

AusaBausa
5/22/08, 11:59 PM
#2

Har aldrig hört att ngn förskola krävt att manska ha egen vagn med..varken på ställen jag jobbat eller barnens fsk. Låter faktiskt lite lustigt! Vi använder oftast våra vagnar att köra väskor i när vi ska på utflykt…;-D

Elisabeth-J
5/23/08, 12:00 AM
#3

#1 Dom ska ha vagn med sig för att förskolan har inga egna vagnar. Dessutom finns det inget förråd, dom tänkte annars ställa en annan vagn där som dom kunde ha kvar på dagis för dom vill helst inte lämna den nya dyra vagnen där men det går inte att få ha kvar en vagn så den måste forslas fram och tillbaka varje dag.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
5/23/08, 12:04 AM
#4

En annan sak är att dom kräver att hon ska ha gummistövlar trots att hon inte har lärt sig gå än, dom kommer hon med stor säkerhet att växa ur innan hon kan gå i dom.

Gällande vagn så måste föräldrarna ha skyltar på vagnarna nu också så att dom vet vems som är vems. Idag t.e.x så satte dom henne i en annan vagn utan sele så det slutade med att hon föll framstupa i marken med huvudet före.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Mizzy
5/23/08, 12:24 AM
#5

Vi delar en dubbelvagn med en annan avdelning men vi använder väldigt sällan vagn till barnen. Våra barn är rätt små (alla 14 är 06:or) så vi har bara hållt oss på gården. Men jag tycker att ska man gå på promenad i närmiljön ska man inte behöva använda vagnar till hela högen barn. Det är ju dom som ska lära sig att gå. Då kan man ju inte gå en längre runda, utan bara runt knuten, och det är spännande för de små, bara det.Glad

Men jag tycker det är väldigt dåligt att dom inte står för NÅN vagn alls.

Hur får dom egentligen plats med alla dessa vagnar om varje barn tar med sig en egen? Vem står för ansvaret för vagnarna, om dom blir stulna, går sönder etc? Var gör dom av alla dessa vagnar när det regnar? Usch jag kan riktigt se det framför mig!Skrikandes

Mizzy
5/23/08, 12:29 AM
#6

aha okej, så denna lilla flicka har inte börjat gå än. Nä då förstår jag mer att hon är i lite större behov av en vagn. Vår minste kille på jobb hade inte börjat gå heller när han började hos oss. Men han tog sig fram på andra sätt :D Fast vi håller ju oss bara på gården, ett par meter utanför vår dörr.

Äh jag hade struntat i att köpa gummistövlar till henne nu. Det kan man ju vänta med tills hon börjat gå. Man kan ju inte tvinga föräldrarna till o handla saker. Det gör man ju som man tycker är lämpligast för sitt barn.

Annons:
Upp till toppen
Annons: