Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 1128 ggr
SusanneStromstedt
4/22/08, 12:07 PM

Samtal mellan en 2-åring och en 7 -åring

I lördags åkte jag och Rebecca till Gbg för att köpa festblåsa. Det fanns så mycket att titta på i Nordstan så det gick fint att vänta på Gabriella och hennes barn, mina barnbarn =)

När dom väl kom hade Rebecca hittat en skitsnygg klänning på Peppers med rysch och pysch, 50-talsinspirerad och elfenbensvit till rena fyndpriset.

500 kr  bara !! Så eftersom jag lovat henne en för 1000-lappen sa jag att hon kunde välja en lika billig till.

Men nej,det skulle hon lägga på annat.

Ok,tänkte jag…

Vi tog med klänningen till alla skoaffärer som fanns på Nordstan och jämförde färgerna.

Vi hittade ett par flotta elfenbensvita pumps som var lite dyrare än klänningen och tillsammans blev det hur snyggt som helst..Nu längtar hon till skolbalen {#}

Vi blev klara med shoppingen snabbare än beräknat och det var dags att åka hem igen. Gabriella och hennes familj skulle bila hem till oss i Bullaren och Rebecca och jag ta tåget.Med två barnstolar blir det lätt platsbrist i bilen.

Men lille Douglas ville ju åka tåk med mig,sin mormor så vi bytte lite. Rebecca fick åka bil och Douglas åkte tåg med mig. Och som barn klarar av som ingen annan,hittade han genast en kompis på tåget.

Hon satt bakom oss, hette Irma och skulle fylla 8 år.

Douglas var djupt imponerad över henne,fast det är han över alla tjejer han träffar.

Han är en riktig tjejtjusare redan!

Irma frågade hur gammal han var och Douglas visade två fingrar och sa :

- Ja hetej ogglas…

- Var bor du då?frågade Irma

- Ja boj på knappen fem i mitt hus

- Bor du på en knapp?? fnittrade Irma

- Nä *fniss* baja på knappen fem i mitt hus

- Bor du i Göteborg?frågade hon

- Nä ja boj hemma! Å vi haj mjölk i kyskåpet å mycke mat å baja pyttelite godis.

Nu skrattade Irmas mamma så hon nästan storknade.

- Jaha,sa Irma. Jag har också mat och mjölk i mitt kylskåp.

- Du ska vaja glad föj det,sa Douglas. Ibland haj vi slut på alla kajamellejna å då blij ja lessen. Å min fajfaj fåj inte smaka,men momma kan få lite smisk på rumpan.

Å min lillebjoj haj kommit ut fjån mammas snippa och det kom mycke bloood! Oj oj oj så mycke bloood!

Å lillebjoj skjiker hela tiden å baja vill suga på mammas tutte ALLTID! Baja suga å skjika hela tiden. Å bajsa långa bajskojvaj …å kjäkas

Jag och Irmas mamma skrattade så tårarna rann. Deras diskussion var oslagbar!

Tänk så roliga ungarna är…

Annons:
lisette
4/22/08, 12:38 PM
#1

haha det var väl tur att inte ogglas mamma var med o fick höra alla detaljerna när lillebjoj kom ut… ;)

SusanneStromstedt
4/22/08, 1:19 PM
#2

*skrattar* Douglas berättade hur babyn kom ut för en långväga resenär från USA som hälsade på sin pappa som bor granne med Douglas .Det var roliga miner då kan jag tala om..

Elisabeth-J
4/22/08, 5:12 PM
#3

*skrattar gott* vilket härligt samtal!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AusaBausa
4/22/08, 9:15 PM
#4

Herregud vad härligt!!! Ja jösses så tacksam man hade varit o slippa sitta med där som mamma istället för mormor/farmor…

SusanneStromstedt
4/23/08, 1:01 AM
#5

Denna lilla Irma skulle måla av mig ,Douglas mormor, men gav upp. Hon hade ingen grå färg. En mormor ska vara grå då hon är gammal,sa hon Kyss

MIRJAMI
4/28/08, 11:54 PM
#6

Ja..tänk vad de små liven kan hitta på. Min snart två åriga son här hemma går runt och sjunger och ropar på sin bror som han kallar för Akka då han inte kan uttala hans riktiga namn. Han pratar inte än så mycket (han har ju tre olika språk att lära sig på en gång och ingen ut av den liknar varandra. Finska, Svenska och Albanska). Väntar med spännig på den dagen han börjar prata mera.

Annons:
SusanneStromstedt
9/23/08, 9:12 PM
#7

Bra med tre språk…Bådar för jobb i framtiden som guide kanske?

Tatsja
9/23/08, 11:58 PM
#8

Av barn kan man få höra de mest dråpliga sakerna. Skriv ner och ge  honom en bok när han själv blir far. Gott minne.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

SusanneStromstedt
9/24/08, 6:38 PM
#9

Ja, vi samlar på oss =) det är redan planerat en liten rolig barnbok för vuxna

Rocktjejen
9/24/08, 11:31 PM
#10

Meen gud vilken härlig liten kille.Skrattande.jag kan riktigt se det där samtalet framför mig..man har aldrig när man har barn runt omkring sig iaf.Glad Väntar med spänning tills min 2 mån. barnbarn blir såpass stor. så man kan få höra härliga samtalGlad

Upp till toppen
Annons: