Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1063 ggr
Tinnie
6/2/08, 2:57 PM

Dottern sparkade mig ur sängen i natt...

hmm jag vet visst låter det kul. Johanna kom in till oss vid 01,00. Håller på att böka och stöka, jag säger till henne att lägg dig ner och försök sova, när klockan börjar närma sig 01,30 så sätter sig ungen upp och säger med hög stämma. Mamma, jag kan inte sova. Jag blir sjävklart smått irriterad och säger åt henne att försöka en gång till. Hon lägger sig snällt ner och det gick nog inte många minuter innan hon faktiskt sov. Därefter börjar hon böka runt, resultatet blir att hon pressar ut mig ur sängen, så jag näst intill höll på fara i golvet. Jag steg upp och gick ner och irriterat gjorde mig en kopp te, tog ett par skorpor tog med mig det här ut på altanen och där satt jag och var lite sur. Efter te och skorpor så gick jag in igen och valde den här gången att lägga mig på soffan nere i vardagsrummet. Somnade nog om vid 04,00 och klockan 05,30 kommer dotra ner och säger mamma jag vill gosa med dig. Jag mumlade något om att det inte var tänkbart just nu, eftersom mamma faktiskt ville sova en stund till. Hon kurade ihop sig i fåtöljen och somnade där. 06,30 väckte maken mig med frukost. Vilken underbar dag!

Annons:
AusaBausa
6/3/08, 11:36 PM
#1

haha vad ska man göra mer än att bara älska dem små änglarna..;-P

Upp till toppen
Annons: