Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1351 ggr
Elisabeth-J
2008-05-08 21:53

Sommarlov

Om några veckor får barnen i förskolan/skolan sommarlov och här tycker jag att det är så mysigt på skolavslutningen. Barnen går från skolan till kyrkan där dom sjunger och där står jag varje år vid avslutningen med tårarna trillandes för jag blir så rörd när dom står där finklädda och sjunger så gulligt och fint :) I Robins förra skola så var det utomhus på skolgården om det var fint väder vilket det oftast vara :)
Hur brukar era barns avslutningar vara?

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
Annette
2008-05-08 23:23
#1

Här är avslutningarna alltid i kyrkan. Tyvärr kan jag inte vara med längre eftersom det även kommer skolklasser till kyrkan där jag arbetar.

rakuLotta
2008-05-09 08:09
#2

Vet inte för detta är Arvids första skolavslutning:-) Har i alla fall tagit ledigt från jobbet för att kunna vara med!

Tänkte starta en tradition med att göra nåt mysigt efteråt, men vet inte vad än.

nån här som har tradition på nåt speciellt efter skolavslutningen?

När jag var mindre så följde jag alltid med  min kompis hem och åt pannkakstårta, med glass och blåbärssylt. Det var alltid så mysigt och vi satt i flera timmar och pratade med hennes mamma för hon va så himla snäll och rolig att prata med.

Ett tag tänkte jag att man kunde gå på Liseberg(vi bor nära) men då är man ju beroende av väder och en sån tradition vill man ju inte skapa om det nån gång öser ner regn…

Annette
2008-05-09 09:05
#3

#2. Vi brukar äta hemmagjord jordgubbstårta.

Elisabeth-J
2008-05-09 10:16
#4

#2 Jag brukar göra en jordgubbstårta, sen har vi bullar och saft. Jag dukar ett bord med flaggor och sommarblommor. Jag köper också en ros eller en bukett blommor, det är lite olika som han får när han kommer ut från kyrkan. Min grabb gillar att få bommor :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

rakuLotta
2008-05-09 10:19
#5

Låter mysigt. Håller vädret i sig så får det bli nåt sånt ute. Glad

AusaBausa
2008-05-11 02:25
#6

barnen går gemensamt alla barnen t kyrkan m flaggor i hand. föräldrar går med eller sluter upp vid kyrkan…

sång o musik från barnen, tal från rektor och överlämnande av blommat all personal i kyrkan. sen säger man hejdå utanför o önskar varandra trevlig sommar…det är mkt mysigt. I år ska jag dock jobba men mannen är ledig så han går…

Åker hem efteråt o fikar ihop!

Annons:
Elisabeth-J
2008-06-02 11:25
#7

Vädret verkar lovande inför avslutningarna :)

Här har dom avslutningen den 12 juni, så jag hoppas att det håller i sig med det vackra vädret. Har köpt en jättefin kortärmad skjorta som Robin ska ha på sig.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

MaMaMade
2008-06-03 21:52
#8

Barn o föräldrar samlas i hembygdsgården i byn där skolan ligger. Barnen sjunger några sånger, klass 6 sjunger en "avskedssång" inför flytten till högstadieskolan i grannkommunen. Lärarna, vaktmästaren + mattanten sjunger en rolig trudelutt o sedan håller rektorn ett kort sommartal. Efter det samlar klasslärarna ihop de sina ute på gården för att ta adjö o sedan fikar vi kaffe/saft o tårta, surrar lite o åker därefter hem till vårt.

Bonusmamma
2008-06-04 10:48
#9

I förra skolan var det en fantastisk skolavslutning, alla 900 elever + föräldrar samlades på skolgården. Många vackra sånger och endel eventuella frantida stjärnor från skolan stod på scen. Men de gulligaste av allt tyckte jag det var varje år när förskoleklasserna skulle ge 9:orna blommor och önska dem lycka till för att sedan själva ta en plats i grundskolan på riktigt.

I skolan som sonen går på nu är det 300 elever, åk 1-5 är kvar i skolan i matsalen och åk 6-9 åker till kyrkan. Föräldrarna får nästan inte plats. Så det ska bli spännade imorgon.

MIRJAMI
2008-06-04 22:02
#10

Min son skollavslutning är i morgon…menLedsen det bir tyvär ingen skollavslutning för hans dell i år då han ligger här med en ny opererad fot. Annars så brukar de samlas i aulan…och min mamma brukar vara med oss där, för att vi tycker att det är så vigtigt för min son. Tänker att baka något gott i allfall imorgon och ha det lite mysigt med min son och så kommer nog min mamma på besök.

Upp till toppen
Annons: