Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2016 ggr
AusaBausa
2008-05-15 09:32

Förskolans dag!

Nyfiken på om ni som jobbar på eller har barnen på förskola kommer att fira förskolans dag och hur det har firats på er förskola?

Annons:
AusaBausa
2008-05-15 09:34
#1

Vi kommer att fira på mitt jobb med lite lekar o sen ska barnen få måla ett stort plank som kommer att sättas upp på en vägg på uteförrådet…glasskiosk, hemmagjorda såpbubblor m.m.

På Tindras fsk ska dem ha sitt Nymö-lopp, där barnen får springa en utstakad runda m målgång o allt. Brukar ha nummerlappar o medaljutdelning t alla sen, grilla skulle de också göra m.m.

mammiz
2008-05-15 09:35
#2

jobbar på förskola, vi kommer ha karneval med musik och tema färger, vi klär oss i tex blått. Vi äter lunch matsäck och har lekar och sånger ihop med andra förskolor. Det kommer nog bli jätte kul :)

Elisabeth-J
2008-05-15 10:17
#3

När jag arbetade på förskolan så firade vi på olika sätt, det är en uppskattad dag :) Saknar jobbet nu när jag läser det här :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Carita
2008-05-15 11:21
#4

Japp sonens förskola skulle ha kalas idag fast jag vet inte vad de skulle göra, jag återkommer i kväll med det.

Mizzy
2008-05-15 22:27
#5

Jag jobbar på en förskola utanför Lund och idag har vi först haft avslutning och prisutdelning på vår OS-vecka vi har haft. Sen kom det djur och delade ut frukt.

Under förmiddagen hade vi tipsrunda, bollspel och vi ritade på asfalten.

Vi åt hamburgare och glass på gräsmattan. Och alla barn fick vars en ballong. Sen var våra små 1,5- åringar jättetrötta Skrattande

Måste berätta om en rolig sak vi gjorde för ett par år sen på förskolans dag. Vi skaffade helium och blåste upp ballonger. En till varje barn, så det blev ca 150 ballonger (!!)

Mizzy
2008-05-15 22:30
#6

oj…jag var ju inte färdig…….

På ballongens band skrev vi vilken förskola vi var ifrån och att den som hittar ballongen gärna fick skriva ett vykort till oss och berätta var den hittades. Sen släppte en avdelning i taget upp sina ballonger i luften. Vi fick ca 40 vykort från några dagar efter till flera månader efter. En del av ballongerna hade kommit långt över ängelholm. Det är en jättekul grej som man kan göra någon gång tycker jagSkrattande

Annons:
Mizzy
2008-05-15 22:32
#7

alltså…vi satte en lapp på ballongens band och skrev så klart på denFlört

AusaBausa
2008-05-15 22:38
#8

ja det var ju en rolig grej…den måste jag minnas…MEN kanske inte så populärt ur miljösynpunkt…massa skräp som sprids ut…tåls dock att tänka på!!!

Mizzy
2008-05-15 22:49
#9

nä, det kan jag hålla med om, det blir ju lite skräp av detFundersam Men en gång kan man kanske hitta på en sån rolig grejGlad

Carita
2008-05-16 00:21
#10

Barnen på Leos dagis blev påhälsade av Bamse och Lille skutt som delade ut glassar. Det var stort för 1-3 åringarna gissa vad det babblades när vi föräldrar kom och hämtade dem.

magma
2008-05-16 23:51
#11

På barnens dagis kom en gymnasieklass (blivande barnskötare) och satte upp ballonger utomhus, ordnade stationer med olika lekar och barnen blev indelade i lag etc. Det blev en lyckad dag!

Upp till toppen
Annons: