Annons:
Etikett22-bilder-filmer
Läst 3750 ggr
Chirak-96
6/19/08, 5:45 PM

Måste bara få visa....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag har min dotter Alva 7 år tagit klivet från väldigt långhårig till en piffig, tuff tjej i en riktig frisyr. Kampen om kammen är över. Men det har tagit ca ett år från det att vi började diskutera klippning till handling. Tror att det var en kompis som klippte sig i en liknande frisyr som fick henne att våga.

Börjar med ett foto på henne i låååångt hår! Här brevid lille bror som idag är 2,5 år.

Annons:
Chirak-96
6/19/08, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Idag hos frisören, innan!

Chirak-96
6/19/08, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här ryker flätan. Som vi naturligtvis sparat!

Chirak-96
6/19/08, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Oj så det blev…

Chirak-96
6/19/08, 5:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Färdig!!!  Jag tycker att hon blev jätte fin och var super modig som äntligen vågade.

Ville bara visa, hoppas ingen tycker att jag skryter över min otroligt söta dotter Generad. Kram på er!

Lenore
6/19/08, 6:04 PM
#5

Oj vilken modig tös du har! Trivs hon i sin nya fina frisyr? Blev ju dötufft! Glad

Jag har också haft riktigt långt hår som henne och klippte det upp till axlarna när jag var ungefär 11 år. Blev inte nöjd och grät i flera dagar och lät det växa ut igen. Sen dess har jag inte vågat klippa ner det fler gånger även om jag många gånger har velat.

Chirak-96
6/19/08, 6:09 PM
#6

Hon är jätte nöjd. Går runt här och småler hela tiden.

Trist att du inte blev nöjd den gången men jag tycker nog att du ska göra ett nytt försök.. som sagt det växer ju ut igen.

Annons:
MaMaMade
6/19/08, 7:57 PM
#7

Själv har jag alltid drömt om att ha långt hår men mitt växer bara till strax nedanför axlarna o blir då väldigt stripigt o tunnt. Ledsen

Mina döttrar har vi bara toppat lite lätt så de har skulderlångt nu. Mellis har ganska tunnt m mkt nytillväxt bak i nacken, fjunigt. Minstan har lite kraftigare som växer som ogräs! Sonens ska vi inte tala om…det verkar växa 5 cm/dag! Tjockt, svart o glansigt…*vill ha*!

Hälsa din dotter att hon var mkt modig men att det blev jättefint! Den där frisyren är bra för den är tillräckligt kort för att vara praktisk men ändå lång, särskilt framifrån ser det ut som om man har en lång page. Jättesnyggt!

Carita
6/19/08, 11:01 PM
#8

Du skryter absolut inte! Var stolt över henne du.

Hon blev jätte fin!

Jag hade ner till rumpan när jag som 11 åring klippte av mitt hår fast då grät mamma, det var hon som ville att det skulle vara långt. Men vi hade bestämt att vid 11 års ålder så skulle jag själv bestämma över mitt hår.

Sedan har det åkt av många gånger ibland riktigt kort, som sagt det växer ut.

Elisabeth-J
6/19/08, 11:45 PM
#9

Vilken modig tjej du har! Vad härligt :)

Hon blev jättefin och passar verkligen bra i den nya frisyren :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tejos
6/20/08, 12:15 AM
#10

Klart du ska skryta, hon är hur söt som helst! Glad

Chirak-96
6/20/08, 12:44 PM
#11

Tack allihopa! Hon vaknade imorse och var fortfarande glad så jag tror det här var helt rätt för henne.

FerretCrow
6/21/08, 6:00 PM
#12

En extremnt söt tjej både före och efter =) hon passar i den nya frisyren

AusaBausa
6/21/08, 7:04 PM
#13

En jätte modig tjej! Klart man kan skryta om sina barn:-D Hon var jätte fin både före o efter klippning!

Annons:
Kimpa
6/22/08, 11:44 PM
#14

Ha ha. Det klart du ska skryta!
Själv är man 30 år och vågar fortfarande inte klippa kortare än till axlarna trots att jag tror det skulle vara otroligt skönt med riktigt kort hår.

En tuff söt tjej är vad du harKyss

SusannaT
6/23/08, 10:33 PM
#15

va fint det vart. du ska absolut få skryta om din dotter. :D

Tusen
6/24/08, 9:17 PM
#16

Hälsa Alva att hon blev jättefin i sin nya frisyr. Hon vaknar säkert fler mornar med ett leende på läppen. Hon ser helnöjd ut på korten.

Chirak-96
6/25/08, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Tack allihopa! Här en bild från innan det kapades. Kortet är taget framifrån med hela luggen kammad framåt.

Indylover
7/15/08, 2:23 PM
#18

#17 Det syns ju på långa vägar att det är taget bakifrån! Sluta ljug!

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

MIRJAMI
7/15/08, 5:51 PM
#19

#18 Lägg av…..säger hon att den är tagen framifrån så är det det, och sedan ser man det för tjejen har tröja på sig med tryg på som ska vara frammot som den är…..

Så jag säker det sluta….har du inget bättre för dig???

catcat69
7/18/08, 5:49 PM
#20

ÅHHH vad hon var modig och så bra det blev!!!

När jag var ca 10 år fick morsan för sig att spara pengar genom att klippa mig själv……resultatet…..hackapilitta och ett snabbt besök till frisören……..sen vägrade jag gå ut i en vecka,såg ut som värsta straffången med ca.1 cm stubb (det var det som frisören kunde fixa). Tramautisk upplevelse just då…..jag skämdes verkligen.

Annons:
Chirak-96
7/18/08, 8:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#18 Tråkigt att du inte tror mig, men som #19 skriver så ser man ju trycket på tröjan. Bifogar en till bild från samma tilfälle där man faktiskt kan se (om än lite otydligt) lite av pannan.

Dessutom så var det ju inte det tråden handlade om utan att jag ville visa att min dotter var modig som klippte av sitt långa hår. Sen tycker jag det är lite fräckt att ge kritik och sedan vara helt anonym. Men alla har rätt till en åsikt, men det sårar att bli anklagad för ljug. Varför i hela världen skulle jag ljuga om detta???

Tack alla andra, har inte varit inne här på ett tag nu. "bor" mest på Gotlandsruss i fokus :)

Cerrolyn
7/22/08, 8:15 PM
#22

Hon blefv jätte fin tycker jag, och hon ÄR söt, med de ögonen får hon lätt killarna på fall sedan.

**MVH Cerrolyn

Noa-Nisse
7/22/08, 10:12 PM
#23

gud vilken söt dotter du har!! passar ju utmärkt i den nya frisyern :)

 Medarbetare på Hundar.ifokus

fettmedkevlar
7/23/08, 2:28 AM
#24

Hehe när jag var 5 år så hade jag hår ner till rumpan, fick hålla upp det när jag skulle på toa :D Jag vägrade klippa mig och varje gång vi gick till frisören så fick en annan frissa vara med och sopa undan allt hår direkt det landade på golvet så jag inte hann se.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Rocktjejen
7/24/08, 2:34 PM
#25

Vilken skönhet till dotter du har..otroligt söt liten tjejGlad

Tycker också hon var fantastisk duktig som vågade klippa av sig det långa håret..förstår att det varit en kamp för dig med kammen..

AnnaLundin
7/24/08, 2:54 PM
#26

Min 3-åriga son tog igår steget att själv tjata om att få håret avklippt med pappas "rak-maskin"… Det var bara att plocka fram den och raka av honom sitt tjocka fina hår - fast jag ställde in den på "längsta" läget, så det lämnade ca 1 cm över hela huvudet. Sonen ÄLSKAR det, men nog kan jag sakna hans hår att pilla i…

Chirak-96
7/27/08, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

TACK allihopa Generad blir så stolt över henne. Hon har faktiskt redan kille… Jesper heter han Flört, det ska börjas i tid… Hon klagade häromdan att det hade blivit för långt i nacken så det blir nog en repa till frisören innan skolan börjar.

Här ska hon ut på en tur med sin bästa vän, Birk.

Annons:
[Golgadoth]
11/30/10, 9:56 PM
#28

Nog är hon jättesöt allt! Och vad tuff hon blev med kort hår. :)

[YlvaP]
12/3/10, 8:50 PM
#29

Hade samma prolem med min äldsta flicka när det skulle borstas. Klippte själv henne kort men inte hjälpte det. Det blev ju tovigt ändå och tårar sprutar när jag försöker att borsta hennes hår.

Upp till toppen
Annons: