Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1264 ggr
MIRJAMI
5/20/08, 7:15 PM

Vad äter era barn?

Mitt första barn har jag nästan alldrig haft svårt med att få äta när han var liten och det syndes på han med. Nu när han är lite större har han själv valt bort champinjoner och fisk. Allt annat äter han för det mesta utan att gnälla. Ja, sedan har vi ju barn nummer 2. Denna lilla kille tycker om bröd. Ibland så kan man inte få i han något annat än bröd. Han testat att gömma undan brödet, men inte alltid att det hjälper. Han vill inte ens ha smör på brödet utan blev sur på sin mormor som en gång försökte att smörja brödet och lägga på en skiva ost innan hon skulle ge han den.

Ja…kan ju bara konstatera att barn är olika och roliga. Vad äter era barn?

Annons:
Elisabeth-J
5/21/08, 10:27 AM
#1

Jag har aldir haft såna problem med barnen, dom äter nästan allt. Robin den yngsta älskar att äta sill och Janssons t.o.m.

När dom var små så fanns det perioder då dom sa att dom inte tyckte om något men jag serverade iaf. Om dom inte ville ha ärtor t.e.x så la jag alltid upp det ändå på tallriken, sen fick dom smaka en ärta och restan fick dom lämna. Tills slut så åt dom ärtorna för dom lärde sig genom det att tycka om det. Jag har inte tvingat i dom att smaka, utan lugnt förklarat att om man inte smakar så kan man inte heller säga att det är äckligt, sen har det varit deras val om dom vill smaka eller inte, nyfikenheten är stor hos barn så om kunde ju inte låta bli :)

Robin har aldrig tyckt om välling så han åt gröt av alla dom slag, nu är han 10 år och äter gröt till frukost varje morgon fortfarande. Men nu är det mest mannagrn - eller risgrynsgröt, även havregrynsgröt tycker han om.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

martdat
5/22/08, 8:56 AM
#2

Min dotter äter allt utom champinjoner. sen har hon ideer periodvis, som nu ett tag om hon vart på dåligt humör, då ska hon ha kyckling, vissa dar vägrar hon äta frukost för att det inte serveras kycklig då, hehe, ja hon åt tillslut när hon blev hungrig,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annette
5/22/08, 9:55 AM
#3

Våra barn äter allt, gärna lite originellare saker som spenatsoppa, kroppkakor osv. Detta glädjer mig för tyvärr är jag själv väldigt kräsen, skönt att de inte tagit efter.

AusaBausa
5/23/08, 12:01 AM
#4

våra barn äter också allt.. dem äter oliver,sill, räkor etc. Äldsta killens favorit är spenatsoppa…

spindelfot
5/28/08, 4:23 PM
#5

Min son äter i stort sett allt.. men det går ju upp och ner, ibland har han dagar då han knappt äter någonting.

en grej som han ÄLSKAR är keso! De dagar som han matvägrar brukar jag hälla keso över maten och då går den ner;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

sarwen
5/31/08, 9:16 PM
#6

min flicka(2,5år) äter i stort sett det samma som vi. Om jag gör något extremt kryddigt som sambalkyckling eller så så får hon en mildare variant (med mer grädde)

däremot så är det olika NÄR hon äter olika saker. Ibland verkar hon vara köttsugen, ibland blir det mest grönsaker och det tycker jag är helt ok, och sen försöker jag möjligen kompensera med lite extra fett eller så, så att hon ska stå sig. Typ helfet mjölk, kanske med en skvätt grädde i.
Och precis som spindelfot så är det vissa dagar hon inte äter så värst mycket, men så är det med väldigt många barn.

Annons:
Zebben
6/1/08, 1:01 AM
#7

Min dotter äter nästan allt. Hon älskar grönsaker, kött, potatis, pasta och ris i stora mängder. Hon är snart 3 år och älskar mat. Men hon rör sig mycket så det syns inte. Men äter gör hon.

Häromdagen på dagis fick de spenatsoppa. Fröken sa att de delat på en stor soppskål. Linnéa åt halva och fröken och de andra barnen fick den andra halvan av soppan i skålen. Generad

I-am
7/21/08, 12:33 AM
#8

#0 Min pojk har oxå en period nu som han bara vill ha smörgås. Kanske att det går bra med lite gröt. Jag kan li lite orolig, men det löser sig väl. Så länge dom inte matvägrar, då är defenetivt smörgås  det bättre alternativetGlad

Upp till toppen
Annons: