Annons:
Etikett09-familjehem
Läst 4747 ggr
Smila
5/28/08, 12:38 PM

Ang familjehems utredning

Har idag haft besök av socialen, vi har anmält våran intresse av att bli familjehem. Dom kommer tillbaka i morgon och fortsätter utredningen.  men dom verkade tycka om vad dom såg ! Så det känns bra.

Så om allt går som det ska, så ska vi bli familjehem till en pojke, och han ska antagligen flytta hit inom det snaraste.

Detta känns otroligt spännande och jag längtar efter att få träffa honom !

Någon som har egna erfarenheter av detta ?

Annons:
lena1
5/28/08, 12:48 PM
#1

jag brukar inte vara här annars utan på "hundar", men jag var en stor stödkontakt när min äldsta son var liten, till en missbrukare och dess treåriga dotter, tyvärr så motarbetade socialen henne hela tiden, men med lite vilja från mig så lever dem idag på annan ort, med ordnad ekonomi jobb och skolan går bra för dottern, då blir man glad ända in i själen;-)

lisette
5/28/08, 6:09 PM
#2

klart dom tycker om det dom ser! vill de ha referenser så bara ge dem mitt nr..

familjehem som i att bo där permanent?

hur gammal är pojken?

lisette
5/28/08, 6:10 PM
#3

vi hade ju socialen hos oss för att diskutera lokes kusin, om vi kunde vara stödhem åt honom.

tyckte det var lite jobbigt, för de ställer ju konstiga frågor. känns som om de tittar på precis allt.

nu blev inte min sambo godkänd pga han har en misshandelsdom i bagaget, tyvärr.

AnnaLundin
5/29/08, 11:07 AM
#4

Vi var inne på att bli familjehem tidigare och jag var i kontakt med soc här i kommunen - som visade tämligen svalt intresse. Deras griniga handläggare fick mig att tappa sugen. Och just nu kräver mina egna barn så mkt av mig att det inte känns aktuellt. Får se hur det blir i framtiden.

Smila
5/30/08, 8:23 PM
#5

#2 Ja familje hem som att han kommer att bo här för uppväxt. Så det blir en helomställning här hemma. Pojken är lite äldre och går i skola osv så han är ju redan självgående.

Känner mig jättelycklig att jag får öppna mitt hem för en underbar pojke. Detta kommer ju alldeles säkert även bli otroligt jobbigt och krävande.

Men vi har tid, plats, råd och en massa kärlek på lager.

hellenah
5/31/08, 12:39 PM
#6

vi är ett familjehem och har vart d i 5år…  håller tummarna att allt ska gå bra med pojken för er….

det viktigaste du kan ge är kärlek…. ni får ju också pengar av socialen för att ni har pojken hos er…har dom inte sagt d?? (tänkte eftersom du skrev att ni hade råd)

Annons:
catfoot
5/31/08, 8:16 PM
#7

Är familjehem åt mitt brorsbarn..utredningens alla frågor var jobbiga..Vissa var verkligen ingående, man undrar vad dom har med vissa saker att göra…men naturligtvis är det bra att familjehemmen utreds..Lycka till med fortsatta kontroller av socialen och ert ev. nytillskott i familjen, det kommer säkert att gå jättebra..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Smila
6/3/08, 12:49 AM
#8

Tack ni som hållt tummarna !!!

Det är nu på G på riktigt, men vi ska börja lite lungt, han kommer och hälsar på en kväll i veckan och sen ska vi gå på hans skolavslutning.

Rummet är tömt och målas och i morgon blir det IKEA

nettisgansmoe
7/23/08, 10:37 PM
#9

Hej!

Hur går det för er?

Vår familj har varit familjehem i drygt 11 år. Vi har 3 uppväxtplaceringar, och olika barn och ungdomar som bott kortare tider.

Det är ett mycket speciellt jobb, både sol och regn.

Viktigt med bra kontakt med socialass o likn.

Önskar er lycka till:)

MIRJAMI
7/24/08, 11:50 AM
#10

Jag kan bara berömma er som öppnar dörren för dessa barn som behöver det. Kan tänka mig att det ibland är tufft. Önskar att jag själv hade kommit till ett familjehem en gång i tiden istället för att behövt gå igenom misshandel under min uppväxt.

AndreasS
8/11/08, 7:14 PM
#11

Jag har egna erfarenhetar at familjehem då jag själv har vart placerad i ett sånt från det jag var 13 tills jag var 17 år. Kan nämnas att jag hamnade hos en helt underbar familj. En äldre par boendes på landet 2,5 mil från min hemstad. Dom fungerade som min farmor och farfar. Har kontakt med kvinnan än idag mannen gick bort för några år sen i cancer. Dom var ett riktigt stöd för mig under mina tonårs dagar då jag hade det väldigt jobbigt i skolan. Jag var där varannan helg och nästan hela loven, min mamma som var sjuk och är det ännu behövde avlastning där av fick jag komma till ett familjehem.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

TheaGianneschi
8/14/08, 9:17 PM
#12

Vi är och vi har varit familjehem länge, och kan bara hålla med dig om att utredningarna är jobbiga men när ni väl blivit utredda så slipper ni det sen. Att vara familjehem är lika jobbigt som underbart. Det tar en stund sen kan man knappt tänka sig ett liv utan den lille/store ungen man får.. Lycka till med er pojke

Upp till toppen
Annons: