Annons:
Etikett12-uppfostran
Läst 1296 ggr
Bonusmamma
2008-06-04 00:01

Vad ska jag ta mig till?

Jag är bonusmamma till en kille på 11½ som jag har varit som en mamma för under alla år (7 år). Hans mamma lämnade familjen för en annan man och träffar sin son några gånger per år. Han har under en längre period varit väldigt jobbig, inte lyssnat, vill inte göra de man ber honom om…är MYCKET bekväm och blir sur för minsta lilla. Detta tar på krafterna och man blir irriterad, dessvärre är det mer ok att hans pappa är de än att jag är de. Känner att jag behöver skriva av mig här…men kan just nu inte få ur mig allt. Fråga gärna behöver alla svar jag kan få

Annons:
MIRJAMI
2008-06-04 00:21
#1

Det kan inte vara lätt att ha så. har du testat att prata med pojken, eller pappan om detta? Kan inte pappan stötta dig och försöka hjälpa dig att lösa denna situation??

Bonusmamma
2008-06-04 10:31
#2

Problemet är att pappan från början lät honom göra vad som helst för att han trodde de var bäst efter separationen. När det blev värre gav han honom koncekvenser för att sedan bryta dem…..dumt nog! Jag sa till honom att detta kommer bara straffa oss själva….de har de gjort. Så igentligen tror jag problemet ligger i att pappa säger till, men secunden efter så är allt toppen…..även efter snatteri. Jag har alltid tyckt att ska man ge koncekvenser så måste man hålla dem, annars ska man inte ge några koncekvenser. På de sättet så tror jag att pojken upplever mig som hårdare och pappan som snäll. Jag är inte en elak styvmor, han är som ett eget barn men igår kändes de som att han hatade mig…han hittar på saker om mig…igår sa han att jag hade dragit honom i armen, trotts att pappan hade stått brevid och sett på….varför gör han så. Han har även sedan en tid tillbaka beklagat sig hos sin mamma över mig, jag fattade ingenting. Just nu är det baar väldigt rörigt i mitt huvud!!!

Bonusmamma
2008-06-04 10:35
#3

Vill oxå tillägga att grabben har hur mycke kompisar som helst och gör mycket roligt med dem och med oss. Igår var han iväg med sin pappa och en kompis och sköt salongsggevär på en bana. Vi åker på utflykter och gör allt de där som är kul.

MIRJAMI
2008-06-04 21:57
#4

Prata med hans pappa….detta är ju allvarit. Du ska inte behöva stå där och ta emot anklakelser för något du inte har gjort. Kanske våre bra att ta kontakt med Bup. oM inte annat så kankse du och pappan skulle kunna få hjälp från den hur ni ska göra i sådana situationer som är svåra. Gränser måste man sätta….och där verkar det mera att du är bättre på än hans pappa. Sätter man inte gränserna när de är små…så blir det jobbigt senare i livet. Jag tycker att hans pappa borde ha fått upp ögonen efter att pojken har snattat, de hade jag i allfall fått om någon ut av mina hade gjort så.

Mia-
2008-06-05 12:26
#5

Har oxå varit med om att en av mina bonus killar har hittat på lögner om mig till sin riktiga mamma. Inte roligt att bli anklagad. Men barnets pappa (min make) stöttade mig hela tiden och talade klart och tydligt om för killen att sånt beteende ej tolereras. I det här fallet va det killens mamma som nästan lagt orden i munnen på honom, hon är väldigt manipulerande.

Upp till toppen
Annons: