Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1882 ggr
MIRJAMI
6/15/08, 1:52 AM

En sjungande son

Min lilla son här hemma som är snart två är går runt och sjunger. Han har tre olika språk som han håller på att lära sig, och dessa tre olika språken liknar inte varndra alls. Det var jätte kul höra min son en dag då han började dagen med att sjunga lilla snigel på Svenska. Älskar när han sjunger vilket verkar bra för hans språk utvekling. Ja vem vet vad det blir ut av han en dag……

Annons:
Tejos
6/16/08, 4:07 PM
#1

Vad härligt det låter! Hur kommer det sig att han lär sig tre olika språk samtidigt?

En av mina yngre systrar hade en jämnårig kompis när hon växtre upp. Hennes pappa var svensk, mamman från England och så hade hon en barnflicka från polen. Hon lärde sig alla tre språken flytande men blandade en del när hon var riktigt liten.

Eleri-Twinkle
6/16/08, 8:23 PM
#2

Vår son sjunger både på svenska och finska*ler* o nu har han upptäckt engelskan, vad ska detta sluta*s* (han är 3 år)

Elisabeth-J
6/17/08, 12:46 AM
#3

Vad härligt! :)

Min kusin kunde 5 språk när hon var 4 år. Barn har väldigt lätt för att lära sig och det är fantastiskt fort också :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

MIRJAMI
6/17/08, 4:06 AM
#4

Min son lär sig finskan ut av mig och storebroden, albanskan från pappan och svenskan från dagis och umgänget som vi har.

Eleri-Twinkle
6/17/08, 9:23 AM
#5

Tänk om en annan var lika lättlärd*s*

Upp till toppen
Annons: