Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1661 ggr
Natali
7/3/08, 3:38 PM

Flytta till Umeå, var?

VI skall försöka flytta till Umeå innan skolan börjar i Augusti. Nu är frågan vilka områden som är bra. Sonen är 6 år och skall då börja 6 års till hösten.

Då vi inte själ vkan så mycket om områdena i och kring Umeå så är det lite svårt och veta vart vi skall försöka flytta. Så jag ställer en fråga här, om det är någon som känner till Umeå och närområderna?

Vilka områden är trevliga, och har bra skolor och är trevliga att bo i?

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Annons:
AusaBausa
7/8/08, 12:12 AM
#1

Ålidhem är/var ju väldigt studentigt…påmin tid där …Nydalahöjd var trevligt, nytt o fräscht! Kan tyvärr inte mkt om skolorna där…Haga är närmre city.. Mariehem mfl marie-områden var nog rätt bra barnområden om jag inte minns fel men det var ju "ett tag sen" jag bodde där…men Ålidhem är nog fortfarande det samma…

Natali
7/8/08, 4:35 PM
#2

Har tidigare själv bott i Umeå, så Ålidhem, ersboda (om det inte är då på ett "icke" lägenhets område) blir det inte. Vi skall åka o kolla en lägenhet i Holmsund.

Det jag själv inte har någon aning om är ju skolorna.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

AusaBausa
7/10/08, 9:20 PM
#3

aha sorry! MEN ska be en gammal klasskompis om råd tilldig honjobbar själv på skolområde i Tomteboda..

Natali
7/12/08, 6:36 PM
#4

Tack för funderingarna i alla fall. Vi har nu också kollat på en lgh nära backens skola. Vi har tackat ja, om bara hyresvärden vill ha oss.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Upp till toppen
Annons: