Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1236 ggr
Cerrolyn
8/1/08, 3:19 AM

Förtidigt födda barn

Finns det någon/några fler här som har barn som föddes förtidigt? I vilken vecka föddes det i så fall?

**MVH Cerrolyn

Annons:
Cerrolyn
8/1/08, 3:20 AM
#1

Krille och Elina gick jag över med men Lea föddes troligen i vecka 36.

**MVH Cerrolyn

Elisabeth-J
8/1/08, 3:25 AM
#2

Jag har själv inte fått så tidigt, första barnet var 10 dagar för tidig men min syster fick sina barn flera veckor för tidigt pga havandeskapsförgiftning.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

ferretgirl
8/1/08, 3:43 AM
#3

Jag har 2 pojkar som är för tidigt födda, min äldsta som idag är 37 år föddes 5 veckor + 3 dagar för tidigt. Och min yngste kille som idag är snart 23 år föddes 6 veckor + 6 dagar för tidigt. Det visade sig senare efter prover som togs när min yngst föddes, att jag inte kunnde hålla killar inne i magen full tid. Ska väl i sammanhanget säga att jag fick även en dotter mellan killarna, hon är idag 33 år och hon föddes den dagen hon var uträknad till. Det var bara killar jag inte kunde bära full tid, det hade ett namn det jag har, men det har jag glömt vad det var.

Cerrolyn
8/1/08, 12:00 PM
#4

#2

Sådant är inte kul.

#3

Lustigt att det kan bli så.

**MVH Cerrolyn

AnnaLundin
8/1/08, 12:59 PM
#5

Jag är snittad med alla tre barnen och de har kommit på planerad tid - även om sonen ville komma ut tidigare…

Hannapanna
8/2/08, 2:00 AM
#6

Min Elliot kom 3 veckor tidigt (v.37+0). Jag blev igångsatt för jag fick havandeskapsförgiftning!

Annons:
abuelas
8/2/08, 7:23 PM
#7

Hej..mitt andra barn som föddes 1979 föddes i v.33. Han var väldigt krasslig och kunde inte andas utan hjälp(zepapp över näsan) Hans membran runt lungorna var inte utvecklade! Han fick stanna kvar på Barn 4 i Umeå i tre veckor och sen fick vi hem honom. Som minst vägde han knappt över 2 kg.

Men nu är han en lång och ståtlig 29åring som jobbar som snickare i Stockholm och gör sin mamma väldigt stolt!Skrattande

Jag är lika stolt över mina fyra andra barn…fastän dom har låtit vänta på sig lite längre!!Glad

wrappe
8/2/08, 11:13 PM
#8

Vår Agnes föddes cirka en månad för tidigt. Allt gick bra och så, men dem fick vara kvar på Neo lite mer än en vecka…

Väldigt lång vecka.

Är jag den enda pappan här eller, var är resten? Glad

Cerrolyn
8/2/08, 11:56 PM
#9

#8

Ingen aning, gör en undersökning och kolla.

**MVH Cerrolyn

Believer
8/4/08, 10:38 PM
#10

William är född 3 veckor för tidigt, eller 18 dagar för att vara exakt =)

Upp till toppen
Annons: