Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1607 ggr
kitty
2008-08-05 08:17

vänt på dygnet?!

suck. har nu sovit ca 3 timmar/natt den senaste tiden då min dotter på 1 månad tycker att man ska sova på dagen och vara vaken på natten. Hon har tex. precis somnat "för natten" och klockan är 6 på morgonen.

Hur gör jag för att ändra dygnsrytmen? att hålla ett sömnigt spädbarn vaket går ju inte så bra, verkar somna lite som hon vill

Annons:
Elisabeth-J
2008-08-05 13:23
#1

Det bästa du kan göra är att hålla samma rutiner varje kväll, ibland tar det ett tag innan man når fram till målet. Se till att hon har badat och fått på sig pyjamas en viss tid varje kväll, släck gärna ner lite lampor och ha inte för höga ljud runt omkring. Skapa en kvällsrutin som är lugn och mysig.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Telefonkontakt
2008-08-05 15:31
#2

så var Elva när vi kom hem från bb. det vi (jag) gjorde var att vi lät henne ligga vaken på natten och underhöll henne inte och så höll vi henne vaken så got det gick på dagen.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

PimTheGreat
2008-08-07 15:00
#3

#2 jag tror inte riktigt på det där att hålla dem vakna för då blir de bara övertrötta och blir ännu svårare att få dem att sova. Jag hade problem med sömnen och maten på My ett tag och vi satte helt enkelt in ett schema på henne, tider då hon ska äta och sova. Nu är hon inställd på detta schemat och så fort hon gnuggar ögonen lägger vi henne och hon somnar på studs… kan vara värt ett försök kanske i alla fall.. Lycka till!

Denna kommentar har tagits bort.
CarolaCarro
2008-08-07 23:51
#5

#2 Så gjorde moster med istt första barn där funka de.. Ja själv har aldrig behövt gjort de på min sömntuta

Upp till toppen
Annons: