Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1174 ggr
Telefonkontakt
8/6/08, 5:36 PM

Hur mycker per mål?

Jag är lite fundersam på ungefär hur mycket en 2-3 veckorsbebis "ska" äta per ammningstillfälle?

När man ger bröstmjölk via flaska så mäter man väl antagligen upp och så antar jag och samma sak med ersättning.

Finns det någon internetsida där det står som någon här känner till?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Hannapanna
8/6/08, 5:42 PM
#1

min elliot äter NAN  och på den förpackningen ståe det.. men jag kan inte kolla just nu ;)

CarolaCarro
8/6/08, 6:06 PM
#2

Äta tills dom är mätta finns inte en viss mängd vissa äter mer än andra…

Elisabeth-J
8/6/08, 6:18 PM
#3

När man köper ersättning så står det på förpackningen vilken mängd man ska göra för vissa åldrar men en del äte mindre och andra lite mer än det angivna, så det bästa är att göra den mängden som står och sen prova sig fram.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hannapanna
8/6/08, 6:39 PM
#4

"2 självklart ska dom äta tills dom är mätta! men de va ju intw det som va frågan här. :-)

CarolaCarro
8/6/08, 7:47 PM
#5

4# Men de är ganska svårt och svara på hur mycket.. gör man 100ml och sen kan ett barn äta 150ml gör hellre i ordning lite för mycket än för lite..

AnnaLundin
8/6/08, 8:52 PM
#6

Det är lite skillnad på hur de äter om man flaskmatar eller ammar. Vid flaskmatning får de i sig större mängd på kortare tid än vid Amning.

Det gör ju också att man inte riktigt kan jämföra mängderna.

För övrigt - jag har fött upp 3 bebisar på urpumpad bröstmjölk i nappflaska och det har varierat ganska mycket hur stora deras normalportioner varit, både mellan barnen och mellan olika tider på dygnet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: