Annons:
Etikett26-omröstningar
Läst 1951 ggr
johan
8/15/08, 1:12 AM

Hur många leksaker?

Hur många leksaker skulle du uppskatta att det barn har? Och som följdfråga, med facit i hand, hur många var värda att köpa/få?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
johan
8/15/08, 1:15 AM
#1

Meja är ännu bara sju månader, men har framför allt fått mycket leksaker. Det är få som jag upplever att hon verkligen gillar. De bästa har varit mjuka kuber med figurer på varje sida och som rasslar, färgglada bitringar och en randig mask från Kallikå.

Annars tycker jag ett matskedsmått i en klatschig färg fungerar nästan ännu bättre.

Hörde någonstans att ett svenskt barn i snitt har 69 gosedjur. Det är ju helt vansinnigt…

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Elisabeth-J
8/15/08, 1:22 AM
#2

Robin har ju rensat ut det mesta i sitt rum, han har inte så mycket kvar men trots att det är lite i hyllan så är det nog ca 50-tal saker men mest småprylar som inte används längre. Om jag ska räkna allt som finns i förrådet så blir det nog ett stort antal eftersom han har massor kar efter brorsorna också.

Något som inte var värt sitt pris var en transformers. Han hade önskat sig den länge och fick den sen i julklapp, den kostade 600 kr och ligger fortfarande orörd. Sen finns det mycket som inte har varit värt priset, många saker som varit klent gjorda och gått sönder väldigt fort. Dom prylar som varit värda sitt pris var när han var liten och jag köpte en sån där bultbräda i trä från BRIO och lite andra såna tåliga saker, dom håller och är värda priset :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Susanne
8/15/08, 1:27 AM
#3

De stora tjejerna har i stort sett haft allt men bara varit riktigt intresserade av ca 2% av sakerna.
Samma misstag gör jag än. My som är 3½ månad har redan alldeles för mycket saker.

Susanne Skäms

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

ElinKee
8/15/08, 1:46 AM
#4

Jag valde "vill bara läsa" eftersom jag inte fått barn än men kollade på "Från koja till slott" som gick idag. Där ordnade en tjej med förvaring och sa att det är viktigt eftersom det tydligen finns undersökningar som visar att barn har 500 olika leksaker. Jag vet inte vad det var för undersökning, men grabben hon ordnade för var 10 år. 500 leksaker tyckte jag lät galet mycket!

Telefonkontakt
8/15/08, 1:56 AM
#5

Elva på knapt 4 veckor har en leksak, fast den är inte intressant än

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AnnaLundin
8/15/08, 2:07 AM
#6

Jag har absolut ingen aning om hur många leksaker som finns här, men jag vet att jag behöver göra en ordentlig utrensning.

Annons:
Believer
8/15/08, 11:21 AM
#7

William har alldeles för mkt leksaker. Haha

Jossan86
8/15/08, 12:44 PM
#8

Jag är nog över 150 iaf och jag skulle tippa på att Pontus inte leker med fler än kanske 4….
Nu när han snart fyller år har vi förbjudit att köpa mer leksaker, han har istället önskat sej filmer, data spel och tro det eller ej, kläder..!

Tror han inser lite själv att han har för mycket saker då han erbjuder sej att donera hälften till kommande lillasyster…

ElinKee
8/15/08, 1:18 PM
#9

#8 vad gulligt gjort av honom!!

Jossan86
8/15/08, 4:16 PM
#10

#9 Hehe ja plötsligt händer det =)
Nä, men faktiskt är han (enligt mej) ovanligt omtänksam av sig när det gäller allt…

Cerrolyn
8/15/08, 10:02 PM
#11

Lea är 4v och har 3 mjukdjur (jag räknar dessa som leksaker).

**MVH Cerrolyn

magma
8/15/08, 10:35 PM
#12

Jag instämmer med #6Skäms Har en dotter på tre år och en son på 6 år. Jag håller som bäst på att ladda upp inför att samla ihop ALLA leksaker i en stor hög och så göra en allvarlig gallring och sortera allt och skänka bort eller slänga en hel del. Det ligger t.o.m gamla bebisleksaker, bitringar, "bebisgym" och dylikt kvar bland alla grejor! Man kan ju lägga undan mycket också och ta fram efter några månader, då brukar ungarna tycka det är jättekul att leka med de "nya" leksakerna ett tag igen- och istället lägger man undan andra leksaker som varit framme ett tag.

Upp till toppen
Annons: