Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1837 ggr
johan
7/9/08, 1:13 AM

Dagen innan BB?

Det slog mig idag att dagen innan man åker till BB är man så ovetande om att man snart ska åka in till BB. Jag minns att vi trängdes med massa människor på Åhlens City och köpte pocketböcker. Hade man fått för sig att göra det om man visste vad man skulle göra 12 timmar senare? :) Knappast.

Vad gjorde ni dagen innan ni åkte till BB?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Elisabeth-J
7/9/08, 2:31 AM
#1

Med första barnet minns jag att jag var med min lillasyster som då var 4 år i Parken zoo en hel dag

Med andra barnet hade jag fullt upp hemma med min ettåring

Med tredje barnet höll jag på att flyttstäda.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

FerretCrow
7/9/08, 2:39 AM
#2

när min son föddes nu den 9 maj så dagen innan var jag som tur va hemma hos min mor och hjälpte till inför raggar klubbens utställning och crousin som skulle vara den 10 och som jag skulle ha jobbat på. men så blev inte fallet. och tur va det ju att jag var hos min mamma som har 1 mil till sjukan istället för våra 11 då jag kom in och allt hade startat utan att jag fick riktiga värkar eller att vattnet gick.

PimTheGreat
7/9/08, 11:13 AM
#3

oj jag minns inte vad jag gjorde. Jag var nog bara hemma. Hade ju så ont i slutet…vet att min kompis var här och fotade magen för hon sa "h*n kommer ju kommer ju kanske imorgon" o rätt hade hon ju…:-.) även om det inte var den dagen jag var beräknad

DG
7/9/08, 12:02 PM
#4

Dagen innan åkte vi till Österåker, ca. en timmes bilfjärd.
Jag hade knappt någon symptom, lite förvärkar men var i veca 38+1 så trodde inte nått skulle hända på par veckor.
Och som tur gick det bra. Sen ville jag ha tacos på kvällen men min man hade andra planer och lovade göra tacos nästa dag.
På dagen vi fick åka till BB var vi och handlade i Ikea. Vi vari på väg hem på bussen när vattnet gick.
Då fick inte jag mina tacos tills dagen vi kom hem från BB igen med våran lilla dotter :)

Annette
7/9/08, 2:44 PM
#5

Högg ved, mockade och gjorde allt annat jag brukar göra.

CarolaCarro
7/9/08, 4:22 PM
#6

dagen innan?? Var vid BM och sen förlossningen och blev inlagd.. Hade asa tråkigt fick inte se på tv inte prata ja skulle sova kl var 20:00 när ja fick order om att sova.. oj va trött man var inte…

Annons:
Zebben
7/10/08, 12:55 AM
#7

Dagen innan minns jag inte vad jag gjorde. Därmot minns jag att samma dag som dottern föddes var jag ute och körde min häst som vanligt. Hade ingen aning om att hon skulle komma några timmar senare. Tja, inte mer än att hon var beräknad till den dagen då förstås.

SusannaT
7/10/08, 10:30 AM
#8

dagen innan hade jag världens värkar så va hemma hela dan för att slippa svimma ute.

magma
7/10/08, 11:12 PM
#9

Minns inte dagen innan, men samma dag med första barnet så var vi ut och flängde hela dagen trots att jag haft molvärk i flera dagar. Döööh, inte fattade jag att det var förvärkar!?!

Dels var vi till min mans syskon som fyllde år, innan dess flera timmar på IKEA och på kvällen åt vi kräftor- då gick vattnet:) När vi kom in kl 22 var jag öppen 3 cm, och så var fortfarande fallet kl 11 på förmiddagen dagen därpå. Den förlossningen tog många timmar med värkdropp, ineffektiva värkar osv och sonen föddes först kl 03:13 dygnet därefter.

Med andra, och hittills sista barnet, så skulle vi till min systers son som fyllde år. Men fick istället skicka dit svärmor med vår son eftersom värkarna var så kraftiga att jag på eftermiddagen stod på alla fyra och flåsade medan de gick i vågor. När vi den gången kom in kl 21 var jag redan öppen 7 cm och dottern är född kl 00:01- så hon slipper fylla år på samma dag som min systers son:)

lisette
7/11/08, 1:13 AM
#10

jag mockade nog som vanligt och höll på i stallet. städade/tvättade bilen kommer jag ihåg, för magen var ivägen. =)

Tinnie
7/11/08, 10:06 PM
#11

Jag låg i soffan och var jättetrött, det var nyårsdagen 2003. Det hade blivit en tidig morgon. Jag som normalt sett är jättetrött på kvällen hade varit vaken till klockan 05.00. Natten till den andra januari 01,15 åkte vi till förlossningen och 05,10 låg den lilla skruttan på min mage! :-)

lisette
7/11/08, 11:07 PM
#12

vad bra att det blev på rätt sida om året! ;)

Carita
7/11/08, 11:35 PM
#13

Mocka skit och körde häst, vattnet gick 29 timmar innan Leo bestämde sig för att komma så jag gick in i det sista och kånkade spånbalar bara för att skynda på lite. Detta är något jag ångrade det hade varit bättre att spara krafterna till förlossningen eftersom den blev tuff.

Annons:
kitty
7/13/08, 3:12 AM
#14

jag hade kompisar här som hjälpte mig att måla om klädkamamren och sätta upp hyllor i barnrummet. städade och tvättade fönster :)

första värken kom följande morgon kl. 04 ungefär .)

Upp till toppen
Annons: