Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2165 ggr
Tina-A
7/28/08, 11:27 PM

14 fördelar med att inte ha barn

Barn är underbara och fantastiska men självklart är det inte bara roligt och lätt att ha barn alla gånger ;)

Här kommer 14 roliga fördelar med att inte ha barn. Från skrattnet.se!

  • Du blir inte nerkräkt, nerbajsad eller nerkissad.

  • Du slipper torka mat från väggarna och bli väckt 06:00 av att någon kör en nappflaska i örat på dig.

  • Du slipper besväret att noga kolla vad som eventuellt kan ligga i skorna innan du tar på dem. I förrgår hittade jag, alldeles för sent, en halväten kokt morot i höger sko och hade då att välja på att komma för sent eller gå runt resten av dan med morotsmos sipprande mellan tårna.

  • Saker och ting ligger där du lagt dem och du slipper fundera på om nycklarna som
    nyss låg på bordet nu kan tänkas ligga i tvättkorgen, i någon kökslåda eller i hinken med begagnade blöjor.

  • Du kan tala i telefon utan att någon får för sig att sladden till luren i själva verket är en lian i Tarzans djungel, varpå luren lämnar ditt öra och far iväg in i närmaste vägg.

  • Ingen får för sig att mata den lilla japanen i din video med ostmackor eller popcorn.

  • Du kan gå och handla utan att någon i ditt sällskap river ner tomater från
    grönsaksdisken och fyller sin barnvagn med buljongtärningar som du sen glömmer att
    betala eftersom du inte visste att de fanns där.

  • Du kan gå på kundmöten och plocka upp agendan ur väskan utan att det trillar ut
    nappar och haklappar på bordet.

  • Du får din post samma dag som brevbäraren stoppat in den genom din dörr och inte den dagen du städar och tittar bakom skostället i hallen.

  • Du behöver inte övertyga någon om att morgontidningen ska man läsa, helst i ett
    stycke, och inte äta.

  • Du slipper krafsa i bajsfyllda blöjor med en gaffel för att se om vaxkritan,
    femtioöringen eller den lilla muttern som fattades efter det att du lagat dammsugaren
    återvänt till verkligheten igen.

  • Du kan äta middag och se på teve utan att det ackompanjeras av en liten
    enmansorkester på kastrullock, soppslev, rivjärn och tom potta.

  • Du kan ha ett sexliv som för det mesta inte inleds med de förföriska fraserna "tror du
    vi hinner" eller "sover hon".

  • Du kan läsa en bok utan att sakna sidan 78 eller hitta en teckning med kulspetspenna av en trolig kanin eller möjlig katt på sidan 83.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Cerrolyn
7/29/08, 1:40 AM
#1

Hihihihihi

**MVH Cerrolyn

Tina-A
7/29/08, 1:43 AM
#2

Känner ni igen er? ;)

Det enda jag verkligen känner igen (har inga egna barn) är sista punkten..!!!

"Du kan läsa en bok utan att sakna sidan 78 eller hitta en teckning med kulspetspenna av en trolig kanin eller möjlig katt på sidan 83"

Hehe ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Susanne
7/29/08, 12:41 PM
#3

Woooaaahahahaha!

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

AnnaLundin
7/29/08, 1:00 PM
#4

Är det bara jag som inte ser det roliga i detta?

Att ha barn är kärt besvär. Kyss

Tina-A
7/29/08, 1:31 PM
#5

#4: Klart det är :)) Men det finns nog både ett, två och trettio tillfällen då man sliter sig i håret ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Kimpa
7/29/08, 4:09 PM
#6

#5 och när de sedan säger något gulligt och ger ger en en kram el puss är det värt allt besvär.

Annons:
DG
7/29/08, 4:45 PM
#7

Tycker det är smått roligt :)
Sen gör alla små hyss livet bara roligare, man har iaf inte tråkigt!

Susanne
7/29/08, 5:06 PM
#8

Visst är det underbart att tänka tillbaka på alla tokigheter som hänt och känna GLÄDJE!

Susanne Skrattande

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

magma
7/29/08, 10:14 PM
#9

*hihi* Mest känner jag igendessa punkter:
 * _Du slipper besväret att noga kolla vad som eventuellt kan ligga i skorna innan du tar på dem. I förrgår hittade jag, alldeles för sent, en halväten kokt morot i höger sko och hade då att välja på att komma för sent eller gå runt resten av dan med morotsmos sipprande mellan tårna.
_

  • Saker och ting ligger där du lagt dem och du slipper fundera på om nycklarna som nyss låg på bordet nu kan tänkas ligga i tvättkorgen, i någon kökslåda eller i hinken med begagnade blöjor.

    Jag har stuckit foten i ett halvätet, ruttet äppelskrutt som "någon" stoppat i min sko, och där har jag även hittat saknade nycklar och annat smått och gott.

Upp till toppen
Annons: