Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 4144 ggr
Cerrolyn
7/22/08, 9:27 AM

Ny medlem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*Med risk för på hoppning (men det tål jag)*

Jag heter Cerrolyn och är 35 år och fick i lördags en sladdis. Allt om förlossningen kan ni läsa i min blogg. Jag visste inte om att jag var gravid, men nu när hon är här så kan jag inte tänka mig något annat. Jag har två barn sedan innan, en pojke på 12 år och en flicka på 9 år alla 3 har samma pappa.

http://www.blogtown.se/blog.php?date=2008-07-21%2022:07&id=Unka

Var inte rädda att fråga om ni undrar något om mig, min graviditet (även de gamla), eller förlossningen.

**MVH Cerrolyn

Annons:
Susanne
7/22/08, 9:33 AM
#1

Välkommen Glad

Varför skulle du bli påhoppad? Här är vi snälla.
Jag är 36 och fick en sladdis för 3 månader sedan, de stora tjejerna är 11 och 13 år.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Tejoos
7/22/08, 9:49 AM
#2

Hej och välkommen! När kom du på att du var gravid? Söt tjej! :-)

Lenore
7/22/08, 11:30 AM
#3

Grattis till er vackra flicka!
Helt otrolig berättelse! Skönt att allt gick bra iaf och att ni mår bra både två!

Tejoos
7/22/08, 12:04 PM
#4

Läste din berättalse nu, så coolt!

Elisabeth-J
7/22/08, 1:00 PM
#5

Varmt välkommen hit Cerrolyn! Jag ska läsa din berättelse. Tack för att du vill dela med dig.

Kram

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

sandra1977
7/22/08, 2:09 PM
#6

välkommen hit..som sagt,vi är ett snällt gäng.kram sandra.

Annons:
Cerrolyn
7/22/08, 8:00 PM
#7

Tack så mycket.

"Med risk för på hoppning" syftade jag på att jag inte märkte av min graviditet och många har tankar om detta. Jag var en av dem innan. Kunde inte fatta hur man inte kunde märka…

Vi mår jätte bra båda två, förutom att jag har nu kommit in i amningströttheten och skulle kunna sova dynet runt… Men annas är allt jätte bra.

**MVH Cerrolyn

lisette
7/22/08, 8:22 PM
#8

jag är bara intresserad av hur man inte kan veta det??? =)

lisette
7/22/08, 8:24 PM
#9

hur lång tid tog allt ihop? *tårögd*

Cerrolyn
7/23/08, 12:55 AM
#10

#8

Ja du det är en mycket bra fråga som jag försöker att finna svaret på, utan något bra resultat. Med facit i hand så kan hon inte ha rört/spakat så mycket, jag hade lite problem med gaser och därför funderade inte så mycket på att det körde lite i magen och att buken var svullen. Sedan i och med p-sprutan ingen utebliven mens. Inget illamående (inte på mina andra 2 heller).

Från det att jag kom till akuten tills hon var ute tog det ca 15 min (har inte fått några exakta tider och jag kommer heller inte exakt ihåg när jag åkte).

**MVH Cerrolyn

Lenore
7/23/08, 1:15 AM
#11

Hoppas verkligen ingen kommer med påhopp men det tror jag inte. Det måste ha varit väldigt omtumlande för hela familjen att få en ny familjemedlem sådär över en dag!

Hoppas att det är okej att jag kommer med en nyfiken fråga. Jag kan bara inte riktigt förstå hur man kan missa en graviditet för magen borde väl avslöja? Du skriver i #10 att din mage var "svullen" men den måste väl ha blivit mer än så? Fast vissa får ju inte så stora magar, men ändå. Dem "står ut" på ett annat sätt än när man bara lägger på sig lite.
Jag menar absolut inte att kritisera eller ifrågasätta dig på något sätt. Jag är bara väldigt nyfiken på hur det kommer sig att man går ovetandes fram till förlossningen. :)

sandra1977
7/23/08, 1:08 PM
#12

det viktiga är att allt blev bra!

lisette
7/23/08, 3:06 PM
#13

#10 hjälp - hur hade man själv reagerat? allt känns bra nu eller? =)

Annons:
wrappe
7/23/08, 8:39 PM
#14

Vilken otroligt häftig historia Cerrolyn! :)

Snacka om en tjej som tar världen med storm…

Cerrolyn
7/24/08, 12:59 AM
#15

#11

Som jag skrev i #0 så är frågor helt ok ;)

Min magen var inte så stor, och jag har haft problem med gaser innan (då var jag 18 år) och fick samma mage nu.

Till er alla!

Lea och jag delar nu rum. Hon är inte längre övervakad av maskiner eller ha värme dyna. Trombocyterna (blodplättarna) är ett minne blott och skanning av huvudet vissade inget eller ultraljudet på hjärtat.

Så på lördag kommer vi troligen hem.

**MVH Cerrolyn

Lenore
7/24/08, 1:18 PM
#16

#15 Åh så fin hon är din lilla prinsessa! ^^

Ylva-Li
7/24/08, 2:36 PM
#17

Oj vilken historia! Har läst om detta "fenomen" som tycks hända nu och då. Och varje gång varit lika förbryllad att man inget märker. Men, efter att ha läst din historia har jag ändrat uppfattning. :)
Jag som inte har några barn, tror jag inte skulle kunna gå omärkt förbi. Bröstvårtorna måste ju ändra form och storlek under resan? Men har man redan barn så missar man ju sånt.
Hon är iaf jättefin och underbart söt er lilla Lea! Jättegrattis!

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

AnnaLundin
7/24/08, 2:57 PM
#18

Jag tror att om man inte förväntar sig en graviditet och man inte heller ser ut så som jag gjort under mina graviditeter, så kan man säkert bortförklara de flesta symptomen. Ligger dessutom moderkakan i framkant så känner man ju inte sparkarna lika väl.

Men vilken chockartad upplevelse det måste vara att bli mamma efter 10 minuters graviditet… Förvånad

Ylva-Li
7/24/08, 4:58 PM
#19

#18 Hoppsan vilken mage! :D Var det bara en där inne?

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Cerrolyn
7/24/08, 10:27 PM
#20

#18 håller med, det var ingen dålih mage det.

Vi är hemma nu i alla fall Skrattande och det känns toppen.

**MVH Cerrolyn

Annons:
AnnaLundin
7/25/08, 1:16 AM
#21

#19 - skönt att höra att det går bra för er!

Jo, det var bara en i den där magen, jag har sett likadan ut alla 3 graviditeterna. Bär allt framför mig. En sådan mage skulle man ju inte kunna bortförklara ens med bästa vilja. Cool Men alla Ni som har små söta magar kan hamna i ett annat läge…

Cerrolyn
7/25/08, 1:51 AM
#22

#21

Nä garanterat att om jag hade en sådan mage så hade jag börjat undra.

**MVH Cerrolyn

Ylva-Li
7/25/08, 3:53 AM
#23

Ja herrejösses. Nog kommer jag bli mer vaksam nu framöver.. Jag som har så mycket knas med min mage.. uppsvälld och så vidare. Har redan gjort ett grav.test för några månader sen för jag mådde illa på mornarna och var uppsvullen, så sambon blev nervös och tvingade ner oss på stan för att köpa test. Men det var negativt (både tur och tyvärr)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Cerrolyn
7/26/08, 2:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jag förstår dig…

Ny bild tagen idag.

**MVH Cerrolyn

Ylva-Li
7/26/08, 2:48 PM
#25

Men så sööt! :)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Rocktjejen
7/26/08, 4:31 PM
#26

Vilken underbar liten historia och så söööt liten tjej då..Glad

Hur reagerade du när läkarna sa att du var gravid och när du var påväg o föda? Kan inte föreställa mig hur jag skulle ha reagerat..chockad möjligtvis förstås..

Kan du ta till dig att du har blivit mama så här nu efteråt,,jag menar..har chocken kommit i efterhand kankse..

Kram Eva

Cerrolyn
7/26/08, 11:10 PM
#27

#26

Jag förstod det själv när jag kände krystvärken (den kan man inte ta miste på ju Flört) så det första jag sa när sjukpersonalen kom för att ta mig till förlossningen var "jag vill inte ha det"Generad. Jag tror att jag sa så då vi inte ville ha fler barn och jag hade (ska fortfarande om ca 6 mån) sterilisera mig.

Mammarollen var jag inne i innan då jag redan hade 2 barn innan så det var lätt. Och när jag fick henne efterförlossningen så "klickade" det. Kan inte säga att jag älskade henne just då, men jag "gillade läget". Men nu älskar vi henne allihop (förutom hunden som tycker att hon tar hans matte… sotisen).

**MVH Cerrolyn

Annons:
Upp till toppen
Annons: