Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2544 ggr
Telefonkontakt
8/3/08, 12:55 AM

Bajsa 2-3 ggr på en dag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min dotter på 2 veckor bajsar ca 2-3 ggr på en dag. Och framförallt på kvällen.

Är det normalt? Bajset ser ut som det ska och hon lider inte av magont eller något. Hon bara bajsar väldigt ofta…

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Cerrolyn
8/3/08, 1:20 AM
#1

Alla mina barn har bajsat mycket, och det har inte varit något konstigt med det.

**MVH Cerrolyn

AnnaLundin
8/3/08, 2:34 AM
#2

Det finns STOR variation på vad som är normalt bajsande för bäbisar, allt från många gånger dagligen till en gång var 0e dag och kanske ännu glesare. Så länge barnet mår bra och bajset verkar okej så är det bara att fortsätta "mocka bäbisrumpa" vid behov.

DG
8/3/08, 2:42 AM
#3

Min tjej bajsade 2-3 ggr om dagen tills hon blev runt 1,5 månader, då började hon bajsa en gång i veckan.
Nu bajsar hon varannan-var tredje dag.
Om man helammar så är allt från flera ggr dagen till en gång i två veckor normalt.

Kimpa
8/4/08, 11:33 PM
#4

Det låter inte som något konstigt. Det har mina gjort oxå. Men det har även hänt en gång att min förstfödda höll sig i 11 (!) dagar innan han bajsade.
Nu bajsar de en gång om dagen. De är 1½ och 3½ år.
Men som sagt… Det kan hända än idag att det blir flera gånger/dag någon gång.

Annette
8/5/08, 11:09 AM
#5

Jag tycker inte 2-3 ggr/dag är ofta. Min minsta bajsade mycket oftare/dag.

Pimu
8/6/08, 2:19 AM
#6

Mitt 1:a barn bajsade väldigt mkt .. upp till 7 ggr per dag ..

Annons:
Tejoos
8/6/08, 8:35 PM
#7

Min Emma pruttade för fullt i början, var bajs vid varje byte upp till 17ggr/dag. Nu är hon 3 månader och det har lugnat ner sig.

[trumman]
8/8/08, 4:10 PM
#8

Ju mer saker barnen får i sig som inte är särskilt nyttigt/användbart (spannmål, fibrer etc) ju mer måste dom göra av med.

Precis som med oss vuxna.

Mvh, T

Upp till toppen
Annons: