Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1209 ggr
kitty
9/4/08, 3:35 PM

död åt telefonförsäljare!

min dotter somnade vid 4tiden nu på morgonen, uppe igen vid 7 oh har sedan bara slumrat. Båda gångerna som hon somnat till ordentligt har hon blivit störd av telefonförsäljare. Senaste som ringde nu möttes av frågan " säljer du något? för gör du det, hoppas jag et är bra för du väckte precis mitt barn som knappt sovit"..han blev spak,stackaren

så nu är telefonerna på ljudlöst.

jag förstår bar inte varför hon sover så konstigt helt plötsligt. Hon har somnat mellan 9-11 på kvällen sedan det at honvar 3-4 veckor och sover då till 4-5 på morgonen. Varför vill hon plötsligt inte sova?

hon är 2 månader btw

Annons:
DG
9/4/08, 4:51 PM
#1

Såna perioder kommer ibland. Hon kanske är inne på en utvecklingsperiod just nu. T.ex på denna sida står lite om sånt: http://www.barnsidan.se/cldoc/65.htm

Min dotter sover också dåligt just nu och hon är 5 månader. Förra veckan sov hon 20-04 och 04-07 utan problem men nu senaste 3 nätterna har hon vaknat 4-6 ggr.

Telefonkontakt
9/4/08, 5:54 PM
#2

bli inte sur på själva försäljaren, h*n gör bara sitt jobb, skäll på chefen som satte tiderna

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

DG
9/4/08, 6:05 PM
#3

#2 Om man väljer än sån jobb får man vara förberedd på att folk kan bli sura. Jag tänker inte vara snäll mot telefonsäljare, dom stör faktiskt mig. Synd att man inte kan ha mobilen i Nix, då skulle det inte vara någon problem.

Niklas
9/4/08, 6:26 PM
#4

I princip ska de inte ringa mobiltelefoner. Läs mer på www.nix.nu under rubriken "NIX-Telefon och spärr av mobiltelefoner".

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

LM
9/4/08, 6:53 PM
#5

Jag tror också att det är en utvecklingsperiod, det händer ju så mycket hela tiden. Nya intryck att bearbeta osv. Tyckte hon verkade ha ganska bra sovtider annars. Min dotter sov hela första natten när hon var 7månader, och då vaknade hon 5-6.

kitty
9/4/08, 8:03 PM
#6

tack för länken #1, precis så är det nu, papap duger inte och folk omkring oss kallar henne apungen, sitter praktiskt taget fast i tuttarna ;)

när hon somnar igemte mig kan hon sova jättebra, men så fort jag går, vaknar hon. .

men men, det är ju mysigt på ett sätt, men det hade varit sönt om babysittern dög liiite längre än 10 minuter. Alltid trevligt att kunna gå på toaletten utan en liten i famnen ( någon mer som kissar med bebis på armen?)

Annons:
Telefonkontakt
9/4/08, 8:05 PM
#7

#6  jag är så rädd att tappa elva då jag har svårt att resa mig från toan, så jag har ofta en skrikande bebis i 1 minut när jag kissar :(

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

DG
9/4/08, 8:06 PM
#8

#6 Känner igen det där Skrattande

anija
9/5/08, 12:15 AM
#9

Haha känner igen det där att ha en bäbis på armen:P Det är bättre nu iaf, så jag slipper det:)

MIRJAMI
9/6/08, 1:29 AM
#10

Känner igen det där. Min första son skulle jag ha med mig hela tiden var jag än befan mig. Han skulle vara i famnen. Inga lediga kisse pauser. Nr 2 var det lättare med. Han nöjde med babysitter och att ligga på golvet på ett mjukt underlag så man han med toa besöken och lite annat ibland.

CarolaCarro
9/6/08, 12:11 PM
#11

#4 Nix hjälper inte de ringer telefonförsäljare hit hela tiden

DG
9/6/08, 7:53 PM
#12

#11 Nix hjälper visst. Vi är med i Nix och får inga säljsamtal till fast telefoni. Och många av våra bekanta är också med. Funkar kanon för fast telefoni.

Telefonkontakt
9/6/08, 9:45 PM
#13

#11 för ett tag sedan så hände något med Nix databas om man skulle därför omregistrera sig. regga igen?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
CarolaCarro
9/6/08, 9:50 PM
#14

12# Vi är reggade och de ringer en eller 2om dagen så för oss är de bara skit..

PimTheGreat
9/6/08, 10:10 PM
#15

haha..känner igen mig lite i det där! I början var det så med My men sen bar jag med mig babypuffen eller babysittern till toan och nu kryper hon efter mig och sitter med mig på toan och leker med sina leksaker…:-) Hon fick ligga i babysittern medans jag duschade emallanåt me…hon nöjde sig en liten stund så det fick bli snabba duschar…:) Nu är det bättre. Nu är hon 9 mån och badar samtidigt som mig och badar jag själv får jag göra det när hennes pappa e hemma.

Upp till toppen
Annons: