Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1332 ggr
LindaKarlstrom
9/4/08, 8:40 PM

Kalas-bok! :)

Jag och en kompis har börjat spåna om att göra en bol som projektarbete, som eventuellt ska handla om hur man annordnar ett barnkalas. Lekar, fika osv osv. :)

Något ni tycker bara måste vara med i boken? Någon speciell lek? Något som är viktigt att tänka på? :)

Boken ska rikta in sig på barn mellan ca 5-10 år.

Annons:
Elisabeth-J
9/4/08, 9:39 PM
#1

Vad roligt att ni gör en bok :) Jag ska fundera lite så skriver jag här sen om det jag kan komma på.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

magma
9/5/08, 4:14 AM
#2

Kul! Något jag spontant tänker på är hur man bör förhålla sig när man bjuder in kompisar, hur man gör det på ett rättvist och schysst sätt. T.ex inte lägga inbjudningskort på barnens hyllor på dagis/skolan så länge inte alla är bjudna.

När vi bjöd in till sonens första kalas så skickade vi hem till hans kompisar, och satte ut våra (mitt och hans pappas) namn så de visste vad vi hette om de behövde ringa. Det vi missade var ett sista datum för besked om de skulle komma eller ej.

LindaKarlstrom
9/8/08, 4:44 PM
#3

#2. Det där tänkte jag inte alls på, det ska vi ta upp i boken!

LindaKarlstrom
9/12/08, 12:31 AM
#4

Vi har nu börjat spåna lite :)

lekar: Fiskedamm, sätta svansen på grisen, rita gissa spring, hela havet stormar, fruktsallad mm mm.

fika: chokladbollar, muffins, cola, gräddtårta mm

pyssel: kalashattar, masker, prinsess/prins-krona

Teman: pirat, prins/prinsess, halloween, maskerad mm.

Något vi bara måste ha med? Någon lek eller fika man kan bara själv?

magma
9/12/08, 12:40 AM
#5

Kanske även annat i "fikaväg", t.ex korvspett, korv och bröd eller annat mer matigt?

kitty
9/12/08, 12:17 PM
#6

kanske fikaalternativ för allergiker?

Annons:
magma
9/12/08, 11:11 PM
#7

#6: Oja, ett bra tips!!

LindaKarlstrom
9/22/08, 8:22 PM
#8

#6. Det var superbra! :)

LindaKarlstrom
10/2/08, 3:21 PM
#9

Ni får gärna dela med er av fler tips! :)

Upp till toppen
Annons: