Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1900 ggr
Telefonkontakt
8/29/08, 7:04 PM

rygg till mage?

min dotter är 1 månad och kan det. min mamma säger att hon är 2 månader tidig för det.

hur gamla var era barn när de själva kunde rulla över från rygg till mage?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
AnnaLundin
8/29/08, 7:44 PM
#1

Det ÄR tidigt om de vänder sig redan vid 1 månads ålder, men eftersom ditt barn inte har läst boken där detta står så har hon valt att nonchalera det!

Dvs, alla barn utvecklas olika, vissa "följer böckerna" medan andra avviker gansk mycket från standarden. ALLT är normalt, så länge barnet mår bra.

Jag minns inte när mina började vända sig, men mellandottern var SEN med det mesta….

Telefonkontakt
8/30/08, 12:02 AM
#2

okej. hon har länge kunnat vända sig och ligga från sida till mage, men nu idag så var det hela vägen och då hade hon till och med huvudet åt motsatt håll än vad hon vände sig.

sen så log hon för första gången igår också Glad

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

DG
8/30/08, 12:22 AM
#3

Det kan ju vara att hon bara råkade rulla utan att hon verkligen menade göra det. Det gjorde min lilltjej en gång vid 1 månad med sen började hon aktivt rulla runt när hon var 2 månader.

Telefonkontakt
8/30/08, 1:00 AM
#4

#3 händer väldigt ofta, framförallt när vi lagt henne på skötbortsunderlägget i soffan (vi har skippat skötbord hittills) och även i sängen när jag ligger mycket längre bort än henne så rullar hon över.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jossan86
8/30/08, 7:57 PM
#5

Vilken duktig liten tjej =D

Pontus rullade första gången på sin 3 månaders dag…

MIRJAMI
8/31/08, 1:33 AM
#6

Det kanske blir en tjej då som kommer gå väldigt tidigt med. Kommer inte ihåg hur gamla min var men vet att båda två gick vid 10 månaders åldern.

Annons:
Telefonkontakt
8/31/08, 2:07 AM
#7

Hon kanske blir tidigt med mycket, men allt kan ju hända, hon kan ju tappa det, vem vet. Tungan ute

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

LM
8/31/08, 8:40 PM
#8

Här är en bra sida om man vill se genomsnittsålder på utvecklingsteg:

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=7834

Min tjej lärde sig bara rulla åt ett håll, från rygg till mage och det när hon var 5månader, vid den åldern så satt hon stadigt själv. Det är ju som sagt så olika, såklart, alla har vi ju olika intressen Glad Duktig tjej du har iaf! Smart att inte använda skötbordet när hon är så rörlig, så lätt att en olycka händer!

Telefonkontakt
8/31/08, 11:49 PM
#9

#8 vi har inget skötbord. soffan och golvet är bäst :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: