Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 3535 ggr
Telefonkontakt
7/25/08, 9:53 PM

Vad för bindor efter förlossning?

Vad för bindor har ni använt efter förlossnngen till avslagen? Är ganska deseperat då de bara finns sånna där j***a tunna i affären.. Någon som har något tips?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
hellenah
7/25/08, 10:55 PM
#1

jag använde nattbindor…libresse goodnight elr va dom nu heter..

lisette
7/25/08, 11:11 PM
#2

jag tog med mig från sjukan! ;)

annars så kan du köpa lite tjockare på apoteket.

Elisabeth-J
7/26/08, 1:30 AM
#3

Jag använde Always nattbindor.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Cerrolyn
7/26/08, 2:47 AM
#4

Jag fick med mig resten som var i paketet (7 st) sedan köpte jag nattbindor (tror det var libress) men jag vet att de bindor de har på förlossningen här i Växjö finns att köpa på apoteket.

**MVH Cerrolyn

PennyIIXC
7/26/08, 8:57 PM
#5

Åh! Jag hade samma fundering idag.
Men jag köpte ett storpack nattbindor! Hoppas det ska duga.
Har två st sånna där enorma saker som jag fick från sjukhuset förut, ska typ hålla att kissa på sig. De har jag också packat ner i bb-väskan, högt upp om jag behöver dem när vattnet går. :)

Men nu har du väl svar på det hela? Vad behövdes införskaffas? :)

Cerrolyn
7/26/08, 11:17 PM
#6

#5

Ett bra tips är att pappa lägger ner en bok i BB-väskan. Om det är så att det drar ut på tiden och du sover. Även en bok till dig själv kan vara bra. Till barn nr. 2 hade vi även med några mackor till pappa då han inte får något (förutom förlossningsbrickan) medan mamman får det om hon vill.

Så magen och något att göra kan vara bra att tänka på när man packar.

Detta var inte svaret på din fråga men något jag kom att tänka på. Är det vad mer som ska införskaffas till BB-väskan eller till hemkomsten du tänker på?

**MVH Cerrolyn

Annons:
kitty
7/26/08, 11:32 PM
#7

vi snodde med oss ifrån BB för dom första dagarna. Sedan köpte jag någon form av nattbinda men jag fick skav av den, dels tryckte den på stygnen och sedan andades det inte för 5 öre. Köpte istället bindor på apoteket, med flest droppar, supertunna med kanonbra. .

PennyIIXC
7/26/08, 11:33 PM
#8

Aah, jag är osäker på om pappan kommer följa med så, han får lite tänka på sig själv, jag har redan berättat lite för honom om att han inte får mat o att han behöver något att roa sig med.. Men han får fixa det sjläv då..
Jag har redan en bok med mig.. :)

Jag undrade mest om bindorna för jag vet inte hur mkt man kladdar o så efter att ha fött barn. :)

Cerrolyn
7/27/08, 3:17 AM
#9

Under tiden du är på BB så får du där.

**MVH Cerrolyn

SofieH
7/27/08, 5:53 PM
#10

Det finns bindor på BB som verkligen är jättestora och bra. En del tar med sig såna hem. Själv köpte jag bara de största på apoteket och Always nattbindor.

isnornin
7/28/08, 9:51 PM
#11

Det var 11 år sen jag fick barn… jag fick på bb, men köpte nog tunna nattbindor, har för mig att jag blödde rätt länge..

MVH Isnornin

Kimpa
7/29/08, 4:08 PM
#12

Tog med mig ett gäng från BB och köpte sedan stora kanonbra bindor på apoteket. När de var slut klarade jag mig med "vanliga" bindor.

MIRJAMI
7/30/08, 2:00 AM
#13

När jag fick den lilla köpta jag vanliga bindor. De första dagarna när jag hade kommit hem fick jag klara mig med trosskyd då min sons pappa var och köpte detta och köpte så klart helt galet. Sedan så köpte jag vanliga bindor, men jag blödde inte så mycket heller. Jag vet inte om man blöder mera då det har varit vanlig förlossning än vad man gör då det är kejsarsnitt.

Annons:
FerretCrow
7/30/08, 2:37 AM
#14

#7 använde oxå dessa och dom är kanon=)

Upp till toppen
Annons: