Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 1657 ggr
MIRJAMI
2008-09-07 02:53

Öroninflamtion Hjälp!!!

Ja…jag håller på att bli galen här hemma. Lilla grabben har ätit nu tre pencelinkurer mot öroninflamation och ena örat är fortvarande rött. Var hos läkarn idag….och han sa ene örat är fortvarande rött, men inte så där illrött. Han knällen och drar i örat i mellan. Han var på dagis i onsdags och då vile han vara i famnen på fröken när de hade gått ut….inte alls lik han. Ja….som sagt det går upp och ner. De tog ett prov på han i näsan förförra veckan för att kolla att detta inte var kikhosta m.m de hittade inget på de provet. Remis är skickat för att han ska få rör i öronen.

Någon som har något tips vad jag sak göra nu då…är det bara vänta…..??

Annons:
PimTheGreat
2008-09-07 10:20
#1

varför ska han få rör i öronen?? VAd menar dem rören ska hjälpa mot?

MIRJAMI
2008-09-07 16:02
#2

Öronbarn får små rör i öronen, för detta skall hjälpa så att de inte får öroninflamation igen. På vilket sätt det motverkar det hela vet jag inte. Dessa rör försvinner sedan med tiden själv.

Kimpa
2008-09-09 00:03
#3

#1 Min dotter ska få rör vid sin tredje operation(LKG) nu i november.
Det är för att få ut vätska som samlas bakom trumhinnorna. Vissa barn får lätt öroninflamation av detta, medan andra, som min inte får några sådana problem( peppar,peppar…)
Däremot kan man jämföra det med att ha lock i öronen när det blir en vätske ansamling bakom trumhinnan.

Upp till toppen
Annons: