Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 3582 ggr
SusanneStromstedt
2008-09-08 20:14

Dumma pricken

Jag skulle vilja puffa på för gåvor till barncancerfonden!

Är det någon av er som hört talas om dumma pricken?
Inte? Då ska ni bekanta er med världens modigaste lilla tjej.
http://hem.passagen.se/dummapricken/

Jag har följt henne på hennes sjukdomsväg länge, med förhoppning om ett tillfrisknande. Ett tag så det ljust ut, men bakslaget kom snabbt och brutalt.
På midsommarafton 2007, när jag som vanligt loggade in på "Dumma pricken" stod det med stora bokstäver;
Grattis himmelen!

Då visste jag att lilla söta Matilda fått frid…

Jag önskar så att familjens berättelse ges ut i bokform
Fortfarande existerar bloggen för släkt och vänner, ja även för de okända som följt lilla Matilda, på hennes korta resa genom livet.
Det finns fonder som behöver fyllas på, till hjälp för forskning av barncancer…./ Susanne

Annons:
Elisabeth-J
2008-09-09 01:25
#1

Jag har också följt Matildas väg genom åren och tänker mycket på henne.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

kitty
2008-09-09 02:24
#2

jag grät floooooder när jag läste berättelsen. det sliter i hjärtat på mig, vill bara in och pussa på min egen dotter ( gör dock inte detta eftersom hon äääntligen sover). tänk vad orättvist, att inte få ha sitt barn hos sig

SusanneStromstedt
2008-09-09 16:07
#3

Usch vilka sjukdomar det finns! och alla kan vi hjälpas åt för att göra lite bättre….50 kr i månaden gör mycket och är inte så mycket i min plånbok. Det är vad jag ger till barncancerfonden, 600 kr/år. Kan fattiga jag, kan ni andra också ! / Kram

Tatsja
2008-09-10 15:25
#4

Tack Susanne. Läst och gråtit över denna lilla tappra flicka. Jag har inte heller det fett men har faktiskt ett fadderbarn i Brasilien. Betalar 100 i månaden och haft henne i flera år. Sänder även ner lite presenter ibland.

Så lätt att vara fattig när man har mat på bordet och tak över huvudet. Men en liten summa gör stor skillnad. Tycker man att det i alla fall är svårt, kan man gå ihop och betala för ett fadderbarn.

Stoppar alltid lite i bössorna för barncancerfonden.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Molle08
2008-09-17 17:16
#5

finns även en barn som har cancer..  6 åriga Moas hemsida www.moahenriksson.blogg.se

Sen 17 årige Pontus Nerhed som fick cancer i låren www.pontusnerhed.blogg.se

www.ryan95.blogg.se Hellfrisk cancerfri unge numera.

SusanneStromstedt
2008-09-22 11:23
#6

#5

Jag känner Ponnes mamma =)

Så bra att Ryan blev frisk. Det är sånt som gör att m,an kan trop på livet lite grann / Kram

Annons:
Molle08
2008-09-22 21:48
#7

Susanne… Ja det är ju så att Ryan är pigg och glad.. läste nyss att han var nyligen i sthlm.

Upp till toppen
Annons: