Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1064 ggr
kitty
2008-08-11 20:11

underbart

börjar äntligen anpassa mig till mamamrollen. Det har varit otroligt tufft med anttmatning, blöjer och skrik. .  hon är en otroligt lugn bebis som skriker väldigt lite. Men att hela tiden kunna hålla sig lugn, att inte vilja göra allt på en och samma gång och att inte bli förbannad när inget hjälper, har varit svårt.

Men nu, när hon är lite mer än 5 veckor känner vi henne någorlunda. nattmatningen tar bara 20 minuter och sedan somnar hon som en sten. Tidigare kunde jag vara uppe i timmar bara för att jag itne hade kläm på blöjbyten, rapningoch den förbannade hickan

Men nu så :)

sedan härmas hon ju nu så man kan snatta sig ett leende och få lite tillbaka. Nu är det härligt att vara mamma :)

hur lång tid tog det för er att få hyfsad kläm på allt?

Annons:
LM
2008-08-11 20:34
#1

Det tog ett tag för mig med, allting är ju så nytt! Sen mådde jag ganska dåligt efter förlossningen och hon ammade med 2h mellanrum hela dagarna, dvs nätterna också! Min dotter sov första hela natten när hon var 7månader. En trött mamma kunde man definitivt säga att man är! Men man lär sig allting med tiden, ju mer man lär känna sina barn desto starkare kärlek! Den starka kärleken jag känner för Viola nu är helt överväldigande och det var inget man kände på samma sätt i början även om man givetvis alltid älskar sitt barn. Det är som att lära känna en ny människa, man får ge det tid!

Det jobbiga i början är att så fort man får kläm på mat/sov/lekrutinerna så ändrar dom sig. Så får man lära sig om på nytt, det är väl för att dom förändras och utvecklas hela tiden!

Vad härligt att allt börjar falla på plats för dig! Det är mysigt med bebisar! :-)

Elisabeth-J
2008-08-11 21:03
#2

Det tar ett tag innan allt kommer i bra balans och med mina barn har det tagit mellan 2-4 veckor, men jag hade erfarenheter av nyfödda innan jag själv fick barn. Jag var 17 år när min yngsta syster föddes och sen hade jag syskonbarn och kusiner som jag var nära i vardagen. Så jag lärde mig innan med deras råd och tips och mitt deltagande, jag fanns ju med i deras vardag och fick vara med och se hur det kunde vara vilket var en stor lärdom när jag fick barn, då blev det en trygghet att veta innan.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: