Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1820 ggr
Cerrolyn
8/15/08, 1:05 AM

Vad ska man tänka på? *begagnade saker*

Jag tänkte köpa en bärsele och sitter och tittar på blocket. Men är det något särskilt jag bör tänka på då?

**MVH Cerrolyn

Annons:
Elisabeth-J
8/15/08, 1:23 AM
#1

Kolla så att spännerna och sömmarna är hela, det brukar vara bra kvalitet men just spännena kan slitas.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Cerrolyn
8/15/08, 4:52 PM
#2

#1

Det var det jag misstänkte men ville kolla.

**MVH Cerrolyn

Pimu
8/15/08, 9:43 PM
#3

Sen en till sak .. jag var uppmärksam på .. att man inte ska köpa FÖR begagnade skor ..

magma
8/15/08, 10:36 PM
#4

Du kan få köpa en mörkblå Baby Björn av mig, i jättefint skick och inköpt 2002:) Jag hade ont i ryggen och använde den kanske 1 gång, och min man har använt den till barnen kanske fem, sex gånger.

AnnaLundin
8/15/08, 11:03 PM
#5

#3 - det som är viktigt med begagnade skor är att man ser att de inte är väldigt snett slitna, annars gör det inget om de är väl använda.

Cerrolyn
8/16/08, 1:01 AM
#6

#4

Synd att jag inte såg det innan, men jag har en på gång…

**MVH Cerrolyn

Annons:
magma
8/16/08, 2:05 AM
#7

OK:) Jag har tänkt sålt den i flera år, men bara inte kommit mig för… Precis som vi har en syskonvagn (Emmaljunga) som vi köpte när dottern föddes, som vi använt 1 gång- för sonen gick alldeles utmärkt på egen hand- som vi behöver bli av med. OCH en vanlig Emmaljunga Duo Egde som inte används längre, babygym, en massa kläder och felfria vinteroveraller i bävernylon, en roddbåt (alltså en vanlig roddbåt) två Bobby Cars, en röd "Tikers" gunghäst som heller knappt är använd för barnet ifråga tyckte inte det var speciellt kul att gunga på den… *suck* Jag måste ta mig samman och avyttra grejerna innan jag blir galen.

Elisabeth-J
8/16/08, 2:39 AM
#8

#7 Gör gärna en egen tråd med det och lägg gärna in bilder :) Lägg ut det på Gravid iFokus också för båda sajterna kan ju söka det du vill sälja :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Cerrolyn
8/16/08, 9:43 PM
#9

#7

I vilken storlek är kläderna? Har du hjulskydd att sälja ocksåSkrattande

**MVH Cerrolyn

magma
8/17/08, 3:04 AM
#10

#8: OK,, tack Elisabeth:) Problemet är detta med tid och ork, men bara jag har samlat ihop mig en aning så… När barnen flyttat hemifrån kanske? *haha* Ska komma ihåg ditt tips!

#9: Hjulskydd? Näee:) Har bl.a en svart/röd bävernylonoverall i stl 86 om jag inte minns helt fel. Ska rota lite, jag kan PM:a dig om du vill när jag hittat alla kartonger??? Vagnen är svart och vinröd med vinteråkpåse, regnskydd och vändbart handtag med handbroms. Liggdel och sittdel. .

johan
8/17/08, 12:13 PM
#11

Angående sele. Försök hitta en som har stöd för svanken. Det blir snabbt tungt att bära sele, så ha något som ger stöd åt ryggen så att du slipper bära hela tyngden med axlarna.

Jag tycker vår Baby Björn-sele varit fantastisk. Just när barnet är lite för ledsen för att ligga/sitta i vagnen, men man har en bra bit hem. Att få hänga på tröstar och är mysigt. Jag har även använt den inne när man städat eller lagat mat.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Cerrolyn
8/17/08, 3:22 PM
#12

#10

Vagn har jag. Ja, du kan gärna PMa mig då.

#11

Den jag ska köpa hade något som hette "extra rygg" kan vara det du menar då eller? Och visst är det smidigt, ta bara att gå ut med hunden och slippa vagnen…

**MVH Cerrolyn

johan
8/17/08, 10:37 PM
#13

#12: Jag hade nog kallat det "ryggplatta" eller nåt, vet inte riktigt vad man ska säga. Det är lite extra stöd så man bär mer med rygg och höft än med axlar.

Tror de är perfekta att vara ute med hunden med. Det finns regnskydd också.

Tänk på att småttisar ska sitta med ansiktet mot din kropp, även fast det är frestanda att vända på barnet när de börjar bli nyfikna. Det blir för mycket intryck och jobbigt i nacken. Dessutom är det mycket mysigare när de sover mot ens bröst. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
lisette
8/17/08, 11:06 PM
#14

#10 den där bäver/nylon overallen rä jag intressead av!

Cerrolyn
8/18/08, 1:07 AM
#15

#13

Tack så mycket för tipsen.

**MVH Cerrolyn

Upp till toppen
Annons: