Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1882 ggr
johan
8/15/08, 1:28 AM

Galoschstrumpaskostövelsak?

Meja älskar att stå nu, men kan inte gå. Om man håller under armarna eller i händerna knatar hon vingligt på och hon tycker det är så kul att känna att hon tar sig någonstans själv.

Nu kommer hösten och det blir snart blötare ute. Det känns ju lite fjantigt med skor eller stövlar till någon som inte kan gå, men finns det något strumpaktigt vattentåligt som man kan dra på fötterna så hon kan vara uppe och titta och få latja lite ute också?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Susanne
8/15/08, 1:34 AM
#1

Ett ypperligt tillfälle att börja öva på att ha något på fötterna = gummistövlar, inte ett dugg fjantigt.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Elisabeth-J
8/15/08, 10:58 AM
#2

Det blir nog gummistövlar som gäller i det fallet :)

Det går nog jättebra att lära sig med stövlarna på. Vad roligt, snart springer hon för fullt :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

magma
8/15/08, 10:40 PM
#3

Jag måste instämma- gummistövlar:)

lisette
8/16/08, 12:16 AM
#4

kanon med stövlar ju eftersom det ger stöd för fötterna!

johan
8/16/08, 11:37 PM
#5

Men är det inte svårt att sätta på stövlar på någon som är så liten och som man inte kan ge instruktioner?

Förstår inte riktigt varför det inte kan finnas galonstrumpor. Det finns ju vantar. Även om man inte har dom för att stå så måste det ju vara ganska vanligt att man har bärsele/bärstol och regnkläder på småttisar och då vill man ju inte att fötterna ska bli blöta.

Polarn och Pyret och friluftsbutikerna har "Tossor" som är som flisskor som vattenavvisande och vindtäta, men jag tror inte de är tillräckligt bra för att stå på blöt mark.

Kanske får bli stövlar då. Men det känns så märkligt att sätta skor på någon som inte kan gå själv.

Men det är häftigt att se hur stolt hon blir när hon går och det enda man behöver göra är att hjälpa till med balansen. Stort leende och så apploderar hon åt sig själv. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

lisette
8/16/08, 11:47 PM
#6

nej då, man får bara vara försiktig när man tar på skorna/stövlarna.

jag kan inte ge loke instruktioner heller, som han kan följa ivf. ;) det går bra ändå.

Annons:
magma
8/17/08, 2:48 AM
#7

Men om man har som galonstrumpor, så finns det ju ingen sula som skyddar mot hårt underlag, småstenar och diverse annat krafs? Mina barns första skor (de hade dem från 6-7 månader när de kröp runt ute på backen i september/oktober i overallen) var tunnfodrade läderkängor med snörning. På så sätt kunde jag öppna skorna rejält så foten gled ned lätt, och även snöra åt så fotleden fick lagom stöd och styrsel. Man behöver inte kunna ge instruktioner i den åldern när barnen ska ha stövla-r man får hålla i smalbenet/knät så inte knät viker sig, då glider foten ner ändå så länge inte stöveln är för trång.

johan
8/17/08, 11:53 AM
#8

#7: Jo, en vanlig strumpa kanske inte är så skönt, men jag såg framför mig en sådan här Tossa fast som vattentät underfrån.

Snörade skor/kängor låter smart. Låter som vi får kolla utbudet lite. Gissis. Plötsligt ska man ha koll på skostorlek också. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: