Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1400 ggr
Telefonkontakt
8/26/08, 5:39 PM

Köpte för stort...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var och köpte en overall till min dotter idag i storlek 62, hon har precis växt i 56 i kläder och hon är 5 veckor. Nu så provade ja overallen på henne och den var GIGANTISK. typ 1 dec för lång i benen och stor överallt (se bild)

den är för runt höst och plussgrader.. hinner hon växa i den innan det behövs varmare eller är det lika bra att byta till en 56a? känns väldgt stor för att bara vara en storlek för stor.. och synd om hon aldrig kan använda den

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Elisabeth-J
8/26/08, 8:32 PM
#1

Det är ju så olika hur fort barnen växer, men jag skulle nog ha använt den ändå för då finns det ju en stor chans att hon kan ha den längre istället och hon kan ha den i vinter om hon ligger i en åkpåse.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

murderdolls
8/26/08, 11:03 PM
#2

Det är ju tråkigt om hon växer ur den under vintern :S så personligen skulle jag nog behålla den i 62 istllt för att byta mot en i 56. Småbarn växer ju så snabbt, spec i början :P

DG
8/26/08, 11:14 PM
#3

Jag skulle behålla den. Min tjej växte snabbt från 56 till 62. Men då följer hon  +1 kurvan på längden.

Telefonkontakt
8/27/08, 12:03 AM
#4

jag tror att jag ska byta ialla fall. när hon låg i den (vill inte kalla det för att ha den på sig) så var armarna inte på rätt plats i overallen, utan intill kroppen och sparkade, och hon har "bara" äxt två cm på längden på de här 5 veckorna.. får köpa en ny när 56an blir för liten sen så hoppar jag över att köpa vinterjacka..

eller så lämnarjag tillbaka den och köper när det är dags att använda istället Tungan ute

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AnnaLundin
8/27/08, 1:14 AM
#5

Det gör ju inget om overallen är rymlig, hellre lite för stor än för liten!

Och jag tror nog att hon kommer hinna växa både i och ur den innan vintern släpper sitt grepp framåt april…

Believer
8/27/08, 9:17 AM
#6

Säger som #5. Hellre för stor en för liten, då får du plats med en extratröja under om det blir riktigt kallt.

Det är bara Augusti nu och hon är 5 veckor? Det är 3-4 månader kvar till vintern börjar (om ens det, det kanske blir som förra året att vintern inte kommer förrän runt februari).

Hon lär garanterat vuxit i 62 om 3-4 månader.

Men du gör ju som du vill =)

Annons:
MIRJAMI
8/27/08, 12:10 PM
#7

Jag har alltid köpt kläder till mina barn som har varit förstora för barn växer så fort.

lisette
8/27/08, 9:25 PM
#8

det är väl klart du ska behålla den? du ska se att den sitter bättre när hon har lite mer kläder på sig.

#6 "augusti"? tänkte jag. nu är hon ute o snurrar. men det stämmer ju. känns som det borde vara oktober! =(

johan
8/28/08, 12:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Mellan 56 och 62 tycker jag gick supersnabbt, så tänker du ha overallen under hösten och början vintern tror jag också den kommer vara bra. När de är så små så ligger de ju mest stilla på rygg i vagnen i vilket fall som.

Vi hade en Houdini Burrito i storlek 60 till Meja i vintras. Den växte hon snabbt ur. Då köpte vi en likadan fast i storlek 80 på rea. Nu är iofs Houdini kända för att ha rätt småstorlekar, men i vintras när hon var 4-5 månader la vi henne i storlek 80-burriton. Hon drunknade lite i den, men som sagt, dom rör sig ju inte så mycket.

Nu känns det som det snart är dags att plocka fram de varma kläderna igen. Det går så snabbt!

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

SusannaT
9/9/08, 11:12 AM
#10

skriver som många redan skrivit.. bättr för stort än förlitet.. och hon kommer nog växa in i den.. det e kallt rätt länge. och dom små växer så snabbt. ba om nån månad så har hon redan 62. :) tycker du ska behålla.. köp annars en mindre oxå.. typ en i fleece.. finns ju billigt på tradera.. jag hade både i tjockfleece för bilfärderna och en sån där tjockare till när vi va ute med vagnen. och jag hade 62 på både.

Telefonkontakt
9/9/08, 1:50 PM
#11

nu har hon nästan växt i storlek 62 i vanliga kläder, men overallen är lika stor som innan. har märkt att typ alla overaller jag hittar är jättestora. har köpt en til liten lurvig overall för nu är det kallt ute, framförallt till kvälls/nattprommenaderna. köpte öven den i 62 men den var inte lika stor, räcker med att vika upp lite :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AnnaLundin
9/9/08, 3:01 PM
#12

#11 - jag lovar, hon kommer att växa i sen fortare än du tror….

Kimpa
9/9/08, 5:46 PM
#13

…och då är du glad att du köpte en lite för stor ;-)

Annons:
Telefonkontakt
9/9/08, 5:58 PM
#14

#13#12 hehe, antar det. fast för stunden var jag irreterad då jag behövde  som passade, men jag köpte som sagt en till :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Tatsja
9/10/08, 3:20 PM
#15

Helt plötsligt så är hon för liten för den. Köpte en kappa  åt mitt lilla barnbarn i våras när hon fyllde 2 år som hon skulle kunna ha nu i höst. Hon har växt ur den. Går jättefort på somrarna. Då var ändå storleken för minst en 3-åring. Hon är annars liten av sig. Men tiden går ändå fort.

Ser bara mina barn. Tyckte det var igår minstingen var riktigt liten. Han blir 29 år. Ta vara på denna goa tid ni har. Sen kommer efterrätten. Flört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: