Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2655 ggr
kitty
2008-09-24 00:34

sitta upp i vagnen?

nu är min lilla 3 månader nästa vecka. Som det är nu har jag en vagn som inte går att ställa om som en kombivagn, dvs. man fäller upp en sittdel. Jag måste, om hon vill sitta upp, byta till sulkydelen. I den sitter hon som i en babysitter, fast hon kan i princip ligga ned för den delen.

Men, när kan man liksom sätta dom upp? hon sitter ju i babysittern? Anedningen till att jag frågar är för när jag lägger henne i vagnen drar hon ihop sig som att hon skulle vilja sitta upp och blir sedan förbannad för att hon inte kan

Så, ska jag byta eller vänta?

Annons:
Believer
2008-09-24 08:47
#1

Sittdelarna är ju till från 6 månader, men sen kan man ju töja lite på det.

Men jag personligen tycker det är för tidigt att låte en 3-månaders sitta, men alla utvecklas ju olika fort.

William började sitta upp i vagnen runt 6 1/2 månad.

Susanne
2008-09-24 09:41
#2

My knappt 5 månader sitter i vagnen, hon blir heligt förbannad om hon måste ligga ner. Setat har hon gjort i ett par veckor bara.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Elisabeth-J
2008-09-24 10:47
#3

När Robin var 2 månader så var han jättearg när han fick ligga i liggvagnen, han ville se ut så jag fick lägga en kudde under madrassen så han kom upp en bit, det hjälpte och sen köpte jag sittvagn när han var 5 månader. Han var ett väldigt aktivt barn som ville vara med hela tiden och nyfiken och var väldigt tidig i sin utveckling. Min ena syster satt själv när hon var 3,5 månad och började då också sitta i liggvagnen med ryggplatan som stöd, så det är ju så olika och beror på deras utveckling.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Kimpa
2008-09-24 11:49
#4

Min grabb började sitta vid 3,5 månader. Bullade upp med kuddar runt honom i ligg-insatsen och det gick jätte bra.

Tejoos
2008-09-24 16:05
#5

Kul att jag hittade den här tråden! Våran lilla blir 5 månader snart, tycker det är helt okej att ligga och sova i vagnen men annars vill hon så gärna se sig omkring. Har blivit så att man får bära på henne om hon är vaken…

Dessutom är hon ganska stor för sin ålder och håller på att växa ut liggvagnen, så har också funderat på om det är för tidigt att byta till sittvagn. Skulle ju ha en med fullt liggläge då så hon kan ligga när hon sover.

kitty
2008-09-24 16:58
#6

jag kommer byta idag, vagnen har ju samma läge som en babysitter så det borde fungera. gör det itne det byter jag helt enkelt tillbaka :)

Annons:
Elisabeth-J
2008-09-24 19:26
#7

Jag köpte en Emmaljunga sittvagn med fullt liggläge.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

DG
2008-09-24 20:08
#8

Vi har kombivan och nu i senaste veckan har lilltjejen börjat sitta. Hon blir 6 månader nästa vecka.

Upp till toppen
Annons: