Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 3426 ggr
marielle1
2008-09-09 21:34

3 dagars feber??

Är det någon som har erfarenhet utav 3 dagars feber? Jag läste om det i en läkarbok. Ella hade feber fredag, lördag, söndag, men har nu varit feberfri måndag och tisdag.

I boken stod det att de brukar få röda utslag på rygg och axlar men det hade hon inte under tiden hon var sjuk. Men nu när jag skulle bada henne hade hon fått alldeles fullt med utslag på rygg, mage, axlar och armar. Inget på benen. Om det var 3 dagars feber hon hade, borde inte utslagen kommit då hon hade feber, inte två dagar efter??

Tilläggas ska att hon är avanligt trött mot va hon brukar vara. Sover flera timmar i sträck, orkar bara vara vaken ett par timmar för att sedan somna igen.

Tacksam för svar!

Annons:
Elisabeth-J
2008-09-10 00:01
#1

Man behöver inte få utslag direkt och tredagarsfeber är att barnet har feber i ca 3 dagar men kan ha andra symtom längre så hon är nog inte frisk från det än kanske. Men kontakta Bvc eller liknande för att kolla om det är tredagarsfeber hon har. Det är just allmäntillståndet man ska vara uppmärksam på och eftersom hon verkar påverkad så bör du nog inga bvc eller rådgivningen så du får komma till en läkare som kan titta på henne.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Andreassons
2008-09-10 10:11
#2

Nar mina barn hade tredagarsfeber  var det precis som du skrev. Nar febern forsvann kom det prickar over hela ryggen. De forsvann efter ett par dagar.

Ingeborg

Carita
2008-09-10 20:43
#3

Min son hade 40 grader i 3 dagar och på den första feberfria dagen så blommade det upp utslag. Det såg ut som han hade en röd väst på sig.

Upp till toppen
Annons: