Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1482 ggr
SimsBrooke
10/5/08, 5:39 PM

Nanny/barnflicka Vart hittar man en!

Vart kan man hitta en familj i Örebro som behöver hjälp med sina barn?
Jag skulle vilja ge det ett försök och se om det är något för mej eller om det är något annat som jag ska göra med mitt liv!! Några tips? Vet inte vart jag ska lägga denna tråd

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Ninjisen
10/5/08, 9:37 PM
#1

Jag jobbade som nanny 1 år, fast i London.. Här i sverige vet jag inte riktigt om det är så vanligt med barnflicka.. Kanske om du kollar ams. se (Arbetsförmedlingen)… Men har du inget för dig här i sverige så dra iväg… Det bästa jag gjooort!!!!!!

Har masa bra sidor om agencys om du är intresserad!

SimsBrooke
10/5/08, 10:25 PM
#2

Jag vill faktiskt inte åka till någon annat land, min engelska är inte så bra. Och det finns massor här i sverige men inte där jag vill.. :(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SusanneStromstedt
10/5/08, 11:08 PM
#3

Man ska vara lite försiktig med ett såna jobb. Min grannes dotter blev barnflicka på Island. Hon flydde efter ett år…Familjen använde henne till nästan allt och när hennes ledighet tog vid, låste frun i huset in henne i det lilla rum hon fått som "sitt" rum. Hon fick heller ingen lön.Hon smög ombord på en båt när hon egentligen skulle göra inköp till familjen, och blev hittad några timmar senare långt ute på havet, frusen men glad. Ett sånt jobb tar hon aldrig igen. Förmedlingarna har ingen riktig koll på hur ungdomarna har det.

Ninjisen
10/6/08, 12:48 PM
#4

Ja det finns mkt skitfamiljer.. Jag fick också byta familj en gång i början.. Ibland passar man inte ihop…
Det som du #3 beskrev låter ju helt sjuuukt… Att sånt händer är otroligt. Ringde hon inte sin föremedling? Dom är skyldiga att göra en omplacering……

Elisabeth-J
10/6/08, 1:02 PM
#5

När det gäller jobb som barnflicka utomlands så finns det några hemska berättelser men man bör ju också se till alla positiva som ändå är väldigt många men som lätt glöms bort när man hör eller läser och något skräckexempel. Dom flesta familjer är bra och flera jag känner har haft det toppenbra i "sina" familjer. Går man genom en förmedling så ska man genast kontakta dom om något är fel. Jag känner en familj i Sverige som har barnflicka och dom är väldigt måna om att hon ska ha det så bra som möjligt.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
10/6/08, 1:05 PM
#6

Tips till dig Pandiz.

kolla platsjournalen och Sätt ut en annons i tidningen

Jag önskar dig lycka till och hoppas att du hittar det du söker!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
AlbaStiffler
10/8/08, 5:28 PM
#7

http://www.grannar.se/

Här kanske du kan hitta lokal hjälp?

JohannaMax
10/8/08, 8:18 PM
#8

Hur fungerar det med försäkringar och så om du skulle ha ansvar för andras barn? Blir du företagare?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Gladhundvakt
3/14/13, 4:09 PM
#9

Jag har själv tänkt tanken att bli barnflicka:) Har sökt runt lite mest på skoj för att se om det finns några familjer som är i behov av en där jag bor! har hittat överaskande många och det börjar bli fler och fler…men jag kan tänka mig att det är lättare för mig då jag bor i Stockholm….

Upp till toppen
Annons: