Annons:
Etikett21-änglabarn
Läst 10341 ggr
Elisabeth-J
10/8/08, 1:04 AM

Änglabarn

Jag fick en förfrågan om även föräldrar till dom som har förlorat barn får skriva här vilket jag anser är självklart så nu finns det en ny kategori som heter Änglabarn.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
exitingsvillemo
10/17/08, 12:12 PM
#1

Gråterdessa små änglar…

Har själv 2 stycken, kanske finns det fler här inne som har änglabarn?

puttar upp tråden utifall att…

magma
10/18/08, 12:21 AM
#2

Jag har en liten änglason, född 2001.

SusanneStromstedt
10/18/08, 5:19 PM
#3

Våren 1986 dog min baby i min mage. Jag var på väg in i 7:e månaden.

Ibland tänker jag på hur den lille killen skulle sett ut idag, 22 år gammal  =(

Susanne
10/19/08, 1:34 AM
#4

Det smärtar mig.
Just nu kan jag inget annat säga.

Susanne Gråter

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

exitingsvillemo
10/20/08, 1:09 PM
#5

Min första ängel, en liten pojk, dog i min mage i vecka 32.

Min andra, också en pojk, avled 22 dec 2007, i akut lunginflammation, bara 6 veckor gammal…

Mina små-prinsar.

SusanneStromstedt
10/20/08, 3:25 PM
#6

#5

*kramar om*  Gråter

Annons:
MIRJAMI
10/20/08, 7:35 PM
#7

Stor kram till er som har englabarn. Min son har en sysling som somnade in i slutet av förra året bara två veckor gammal. Plötsligt spädbarnsdöd var orsaken…..sorgen var stor.Gråter

Nicka
10/20/08, 10:43 PM
#8

Jag är Faster till ett Änglabarn, kom ut för tidigt sep.2005… hennes namn är Moa..Hennes tvillingbror Melvin klarade sig i mammans mage ca 3 veckor längre och kom ut i vecka 24+4 Han fyllde 3 år den 27 september.

bebbe
11/3/08, 12:36 AM
#9

Jag har i kväll varit på minnesgudstjänst över de som dött i år, var där med min väninna och hennes familj, de miste sin son Hampus samma dag som han föddes, den 7e mars, det var en jättefin stämmningsfull andakt.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Jessica77
11/4/08, 6:40 PM
#10

Jag förlorade en liten flicka 1994 i vecka 36…..hon dog i magen utav att moderkakan lossnade

Ninjisen
11/4/08, 11:44 PM
#11

Men gud ledsen jag blir över att läsa era inlägg… Gråter
En sak är säker, styrka att hantera detta har ni!

tezzie
11/5/08, 11:30 PM
#12

Här har ni en till änglamamma.

Jag förlorade min son i v.36 Gråter

*** Kärleken övervinner allt ***

exitingsvillemo
11/13/08, 2:13 AM
#13

stor kram till er alla.

#10 mitt första änglabarn dog också av moderkaksavlossning.

Jag fick riktiga värkar och åkte in akut, bara för att få veta att hjärtat inte slog.

#11 styrkan härhemma ligger i att vi fortfarande har vår äldsta på 4 år. Man är tvungen att fortsätta…

Största sorgen är egentligen att 4-åringen sett fram emot lille-bror 2 ggr och inte fått ha dom kvar, det känns som en stor tyngd på en 4-årings axlar.

Annons:
phernilla
11/13/08, 7:17 PM
#14

Jag tänkte bara ge mig tillkänna…
Jag har oxå änglabarn (tyvärr). 3 st…

exitingsvillemo
11/14/08, 1:04 AM
#15

#14 kramar till dig också <3

exitingsvillemo
11/30/08, 2:42 PM
#16

sakteligen drar det ihop sig till årsdagen av vår yngste sons dödsdag. Vilket får mig att vaka över 4-åringen som en hök.

Kan inte sova om han inte ligger bredvid, går upp och hämtar honom ur hans säng och lägger honom hos mig. Måste bara ha koll på att han andas.

Drömmer mycket också, om Alvin (minstingen).

4-åringen har börjat prata mycket om lillebror igen, jag trodde inte att han kom ihåg NÄR det hände, men det gör han tydligen.

En tuff tid just nu, för hela familjen.

Elisabeth-J
11/30/08, 3:06 PM
#17

Varma kramar till er som har förlorat era barn!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

MagicPaws
12/1/08, 1:00 PM
#18

Många styrkekramar till alla som har änglabarn… det är verkligen hemskt när sånt händer, min mormor förlorade en son vid drygt två månader, och min mamma förlorade en son i magen…

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

exitingsvillemo
12/16/08, 12:45 AM
#19

På Måndag är det dags. 1 år sedan Alvin lämnade oss. Ska till graven och tända ett varsitt ljus till mina 2 pojkar.

Hittade en liten body häromdagen, i storlek 44… Hade missat att lagt undan den, av ngn anledning. Tycker att det fortfarande luktar Alvin om den. Min lilla ängel.

Vila I Frid, älskar och saknar dig så.

Kram Mamma

mattiz73
12/19/08, 12:15 AM
#20

Jag sänder en tanke till er! jag blir så ledsen av att läsa om era änglabarn, det är sorgligt att barn inte kan få vara kvar hos oss! Det är så orättvist!

Annons:
sandra1977
12/19/08, 4:04 PM
#21

GråterGråterGråter

cfax
1/26/09, 10:04 PM
#22

Jag har också ett ängla barn han heter Max han ska fylla tonåring den 2 mars. Max dog när han var tio månader av sina multibla missbildningar.Gråter

Elisabeth-J
1/26/09, 10:10 PM
#23

Jag sänder varma kramar till alla er som har mist sitt barn.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jennifersthlm
1/28/09, 7:29 PM
#24

Stora kramar till alla er ängla mammor/pappor

Är faster till ett ängla barn! som dog i mammans mage..

Carlo
1/29/09, 3:02 PM
#25

Varma kramar till er som har förlorat eran barn<3

Jag har tur som har levt i 12 år!
Det är jag tacksam över

Hjärtliga kramar till ängla föräldrar <3

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


kAJSA74
3/16/09, 8:02 PM
#26

Kramar till er alla. Jag är tacksam att jag fått två friska barn. Men jag är alltid orolig att de skall hända dem något. Min yngsta blev väldigt sjuk förra hösten men tack och lov fick han vård fort annars hade det nog gått illa.

MiiM
9/10/09, 3:35 PM
#27

Vår Lilla Elvira som föddes: 2002-08-20.

Hon döptes på lassarettet.

Dottern Dog tio timmar efter föddseln. Föddes Ua. (Perfekt/frisk)

Men Hon Dog ändå och då av: GBS (Streptokocker B aggressiv. Något som kvinnor är medfödda med alltså har det i sig utan ens veta om det och det burkar inte föras över och döda då ett nyfött barn dock så händer det och det hände oss. Andra länder kollas gravida kvinnor för detta men inte här i Sverige.)

Och senare i livet så fick jag missfall den dog då efter par veckor i magen och kroppen min vägra släppa den så jag vart sjuk och det hände på vår minsta sons två års dag… Dock lät jag min son få en helt underbar födelsedag och vår vän ställde upp som stöd vid lilla kalaset som då bestod bara av våra barn och hennes innan jag senare på kvällen åkte in och där allt vart konstaterat hur det låg till och det såg illa ut men jag ville inte vara kvar tills morgondagen då det var den enda tiden för operationen så jag åkte åter hem försökte sova sen in morgonen för operationen.

(Mitt allra Första barn jag bar på vart det en abort mot min vilja.Var Ung mcyekt ung då.)

//M

 

Annons:
MiiM
9/10/09, 3:44 PM
#28

Jag vet er sorg och vet hur det är att få bära den.

Jag kan bara säga till er alla där ute Att tyvärr så läker inte tiden sorgen utan du lär dig mer med tiden att hantera sorgen så du kan gå på i vardagen.

Dock kommer sorgen alltid finnas där och det svårt lära sig att leva med den men det är vad man måste göra för man måste också gå vidare dock glömmer man aldrig och det bra ha andra nära som verkligen förstår en dom stunder då man väl bryter samman oavsett hur långt det gått så kan jag säga till dom som oftast kastar ur sig Citerar: Ja men du kan ju skaffa ny eller du det gått så långt tid gå vidare., Men du nu har du ju barn sen innan så glöm det där osv till er vill jag bara säga tänk er för innan ni ens öppnar era munnar för en sak är klart man glömmer aldrig man får lov leva med det och även om vi sen senare ser ut att ha "glömt" är det för vi lärt oss allt mer att hantera det svåra och försöker leva. Men Glömmer det kan ni glömma att man gör.

Beklagar er sorg verkligen jag vet hur det är.

//M

 

elyse
9/11/09, 7:42 PM
#29

Jag är inte änglamamma, men min sambos storebror dog bara tre månader gammal. Vi har som julaftonstradition att hela familjen åker till graven. Det är så pass längesedan, 26 år, att det liksom ebbats ut. Men ett par vänner till familjen, lika gamla som jag, förlorade sin son i 7:e-8:e månaden p.g.a. att moderkakan koagulerat på ena sidan så att pojken inte fick någon näring. Tydligen kan det hända om mamman och barnet har olika blodgrupper, speciellt om mamman är AB. Hemskt. Det är nog så att de flesta känner någon som förlorat ett barn.

mammamelissa
1/20/10, 7:29 PM
#30

Jag ser att det är många som har skrivit om sina barn här och tyvärr får jag sluta mig till skaran… fick två tvillingflickor som föddes förtidigt och dog i september 2008…

Men det hjälper att stötta varandra genom någonting så svårt, särskilt i början, så tack för att ni öppnade den här kategorin!

Varma hälsningar

Melissa

www.mammamelissa.blogg.se

Jennifersthlm
1/21/10, 1:45 PM
#31

Skickar massor av styrke kramar. din blogg fick mig att gråta… mängder….

lovelybirma
2/9/10, 4:43 PM
#32

Här har ni en till änglamamma. Vi miste vår dotter Isabell sommaren 2007. April 2009 föddes lillasyster som lärde mig leva igen <3

[iurochskur]
2/9/10, 4:48 PM
#33

Jag vet inte vad som räknas som änglabarn, men jag fick en dotter för 4 år sen och hon hade en tvilling som tyvärr dog i magen i vecka 10. Jag räknar ändå mig som tvillingmamma och som att min Tuva är tvilling.

Kram på er alla änglamammor!

lovelybirma
2/9/10, 5:17 PM
#34

#33 Ingen kan bestämma vad som gör dig till änglamamma, det gör du själv. Min kompis fick M.A i v 8 & hon ser sig som en änglamamma då detta tog väldigt hårt på henne :(

Annons:
nea-tull
2/9/10, 5:31 PM
#35

Jag har också en änglason. Han heter Efraim och föddes den 29/1-09. Vi hade fått veta att han var död dagen innan. Det var i v 35. Kan knappt förstå att det har gått ett helt år.

Den 4/1-10 fick Efraim en lillebror som heter Silas. Alldeles underbar och tjock och go. Jag är så glad att få ha honom hos mig :)

Mina varmaste tankar går till alla som också bär denna stora sorg.

Vill du bo i Sveriges största ekoby? www.ecovillage.se

Bumsibum
2/9/10, 5:38 PM
#36

sorligt men sant! :(
tårögd blir man av detta!

kramar till alla änglaföräldrar här inne!

rip alla era små änglabarn! <3

[iurochskur]
2/9/10, 6:31 PM
#37

#34 Tack för svaret…ja, jag har ju gått fullt ut med en graviditet som eg. skulle ge mig två barn…

Kram!

AusaBausa
2/9/10, 6:55 PM
#38

Varm kram till er alla som har änglabarn..

RIP alla änglabarn!

nea-tull
2/9/10, 11:17 PM
#39

Ville dela med mig av en underbar låt som vi hade med på Efraims begravning. Jag kan inte lyssna på den utan att gråta, och det kan antagligen ingen änglaförälder, men den är väldigt fin och säger väldigt väl hur det känns.

http://www.youtube.com/watch?v=KcTFw591yoM

Vill du bo i Sveriges största ekoby? www.ecovillage.se

exitingsvillemo
2/11/10, 1:32 AM
#40

#39 tyvärr kan jag inte lyssna på låten, inte så här sent på kvällen, då får jag aldrig somna.

Vi hade ingen begravning, utan bara minnesstund vi familjen, vi ville ha det så.

Men jag kan inte längre sjunga: "Nu i ro" för min son när han ska sova, för den hade vi i dödsannonsen.

lovelybirma
2/11/10, 11:13 AM
#41

#40 :( Känner igen det. Vi hade Idas sommarvisa & Nothing else matters (Metallica) & "Tro, jag vill känna tro" med Marie Fredriksson. Jag gråter varje gång jag hör de låtarna :(

Annons:
Danielssonsgarden
2/11/10, 6:27 PM
#42

Mamma till en liten änglason född i v.18..

Ska jag se till de övriga mf:n så är jjag änglamamma till 4 st barn till som jag förlorat mellan v.8-12.

Danielssonsgarden
2/11/10, 6:29 PM
#43

Glömde, sonen som föddes i v.18 kom den 7:e maj 2009.

Verra
2/12/10, 12:24 AM
#44

Vad säger man till någon som förlorat ett barn?

Jag beklagar sorgen känns inte som om det är nog. Det känns inte som om ordet sorg ens räcker till att beskriva kännslorna. Ingen ska behöva gå igenom något så fruktansvärt som att förlora ett barn. Oavsett om det är ett ofött barn eller en som hunnit bli vuxen.

Jag tänker på er som förlorat barn. Blir så ledsen för eran skull när jag läser det ni skriver. Men vad ska man säga. Blir tyst och kommer inte på ett vettigt ord.

Jag har turen att ha två friska barn. Och det tackar jag för varenda dag!

All styrka åt er!!

exitingsvillemo
2/12/10, 1:30 AM
#45

#44 man behöver inte säga ngt alls =) Det är som du säger, det finns inget att säga. Oftast är det dom som förlorat ett barn som behöver prata mest. Som "åskådare" kan man egentligen bara vara där, lyssna och kanske trösta.

Jag är glad för din skull att du har dina två barn, jag är jätteglad för mitt barn som jag har i livet, man ska alltid vara glad för sina barn, oavsett hur många andra som förlorat ett.

Dehlfimia
2/12/10, 5:22 PM
#46

Jag gråter tårar när jag läser allt  detta ,finns inte ord, känner bara man vill trösta alla som har förlorat det mest värdefullaste gåvan /gåvor man kan få i livet .Ni ska alla  ha en stor heder som har orkat komma tillbaka ,vissa inte bara en gång utan flera gånger…Mycket starkt gjort !!

Jag födde min siste ,en son 2 månader för tidigt och var ständigt orolig att mista honom ,idag är han en pigg 1 1/2 åring och är väldigt tacksam att vi fick ha honom kvar .

Ni är kämpar alla!!!!!

Bumsibum
2/12/10, 11:27 PM
#47

Vet ej om det räknas men jag har ett änglasyskon, min mamma födde en son när jag var 16år.. hon var i v 24 tror jag det var, sen så räknas de kanske inte att hon fått 2 missfall med i v 8 eller något. Visst måste vara jobbigt och få missfall, men jag kan nog inte räkna de som förlora ett barn när de bara är ca i vecka 8. Inte på samma sätt som när barnet nästan är helt utveklat som i vecka 30 plus. Tex.

[iurochskur]
2/13/10, 12:40 PM
#48

Vill dela med mig av denna sång av Carola Häggkvist som vi fick höra på minnes stunden för Hanna Willhemina Lindgren som dog i mammas mage i 7 Månaden. Hanna är speciell för oss och vi sörjer henne än. Hon skulle ha varit 5 år om hon levt idag.

Moster tänker på dig lilla Hanna och minns dig med kärlek i mitt hjärta.

http://www.youtube.com/watch?v=ZDeW9Acau7M

Annons:
Vilmarej
5/1/11, 1:12 AM
#49

Hej allesammans , själv har jag en änglasyster , Thea skulle hon heta.

Hon dog 7 dagar efter födseln när jag var 6 år ,nu är jag 12

R.I.P Thea <3

ho0mii3z
5/8/11, 2:44 PM
#50

Första graviditeten jag och min man lyckades få till slutade i att Angel dog i v 22 i magen.
Vid utdrivandet insåg dem att han inte hade klarat sig utanför magen,

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

LillaBenice
5/12/11, 2:58 PM
#51

Jag har en ängla-syster. Bodil, föddes i vecka 24, men fick ingen hjälp på sjukhuset.Ingen kuvös.inget.

1990-24-07 föddes hon,dog bara 5 tim senare.Andledningen till ingen hjälp var..seriöst ni vill inte veta..blir arg bara jag tänker på det.Det var iaf att hon hade 2 hjärnblödningar,men det hade min bror som foddes bara 8 månader tidigare,han lecver och är helt frisk ida.han föddes i vecka 26 och jag föddes i vecka29. jag saknar henne även om jag alrdig träffat henne.men hon kommer altid att vara min älskadesyster.det är ofta som jag funderar på hur det skulle se ut om hon fortfarande fanns vid liv.

Jag älskar dig älskade syster och du kommer alltid att finnas i våra hjärtan och tänkar.hos mig har du en stor plats.Älskardig.♥

Annisangel
5/27/11, 8:06 AM
#52

Har också en liten ljuvlig änglatjej… Fick missfall i månad 4 när jag var 22 år…

Kramar till er allaKyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Wand
5/27/11, 9:02 AM
#53

En gammal bekant förlorade sin son i mord för tre år sedan. En gammal dagisfröken förlorade sin son i mopedkrasch den 7:e juli -07, och en annan gammal bekant förlorade sin son i samma krasch. Inte mina änglabarn, men de är änglabarn minsann.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

flocken
10/24/11, 5:16 PM
#54

Har en ängla dotter. levde i en timme. Fick akut snittas för jag drabbades av Eklampsi, den svåraste sorten av havandeskapsförgiftning. Jag hängde själv på en skör tråd. 30 min till & jag hade dött.

Vår flicka föddes i v 23. Kan blir så arg för att de inte ens försökte. I mer än en timme slog hennes hjärta.

Nästan exakt 1 år senare föddes hennes lillebror nu 4 år.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[SallysPigge]
10/24/11, 11:57 PM
#55

Själv har jag inte förlorat något barn. Jag har 3. Men min mamma förlorade ett i 7 månaden efter mig. Jag har aldrig fått veta när exakt, detta var på tidigt 70-tal 1-2 år efter hon fått mig. Vet heller inte om det är en syster eller bror. Mamma säger att hon inte vet själv …. eller inte vill berätta …

Annons:
[JennyNorgren]
10/27/11, 9:50 AM
#56

Jag har förlorat två syskon. Och kommer aldrig att få några barn.

sassa89
9/5/12, 5:58 PM
#57

Jag har 1 änglabarn, fött i vecka 26, dog i samband med förlossningen, en liten tjej vid namn Thilia =( har en grannfamilj som förlorade sitt barn i fredags endast 1 månad gammal, i psd, och min bästa vännina förlorade sin son i magen pga moderkaksavlossning

JossanH
9/8/12, 1:09 AM
#58

Jag får nästan panik av att läsa era sorgliga inlägg. Min största skräck är att förlora min dotter i psd.. kan inte ens föreställa mig vad ni gått igenom.. stor kram till alla starka föräldrar.

Sajtvärd på Iller.ifokus

szirius
1/13/13, 11:06 PM
#59

Vi är många änglamammor…min dotter dog i v. 36 i augusti i år…hon hade navelsträngen hårt runt halsen. Jag har hittat många änglamammor via bloggar och forum och det värmer att det finns sån självklar medkänsla och stöd gentemot varandra.

Det händer ju tyvärr hela tiden runt oss att föräldrar mister sina barn…antingen i magen, under eller efter förlossning. Det känns viktigt att man inte ska behöva hålla tyst om detta…som om det är en skam att man drabbats…

Själv var jag en del på gravid i fokus innan men har inte skrivit där vad som hänt, av någon slags " respekt" för att inte göra andra gravida oroliga…men det är ganska konstigt egentligen att behöva tänka så….

Det bästa man kan göra tycker jag, är att höra av sig, visa att man tänker på de drabbade och bryr sig. Det har betytt så oerhört, oerhört mkt att ha släkt, vänner och bekanta vid vår sida. Jag har blivit så rörd och tacksam över grannar, personer i kassan på affären, arbetskamrater etc som har beklagat sorgen. Mkt bättre än att låtsas som ingenting fastän man vet om vad som hänt. Egentligen behöver man inte säga något, utan bara ge en kram och lyssna, ifall de drabbade själva vill prata. Att ha fått hjälp med matlagning och praktiska sysslor i hemmet de första veckorna var också guld värt!

Bara några tips, hur man kan hjälpa….

Annisangel
1/14/13, 5:46 AM
#60

#58 Tusen tack för ditt inlägg, det värmer!Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

rebornmom
12/2/13, 11:37 PM
#61

Jag har en underbar lillasyster, också en ängel, född i veckan 29. Henny heter hon. <3

Beklagar sorgen till er alla!

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Tjeja
12/8/13, 3:34 PM
#62

Jag har tre änglar jag aldrig fick träffa levande… 

Ett tvilingpar och en flicka till. Robin, Boel och Linnéa..💔

Efter det har jag aldrig lyckats bli gravid igen ens med Ivf. Så jag är idag helt barnlös.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: