Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 8194 ggr
Ninjisen
2008-10-26 01:25

Segt bajs

Roligt ämne men som förälder så är det väl normalt..
Iaf min lilla ammar och får ersättning.. Ungefär 30 Amning och 70 ersättning.
Men sen jag började ge henne ersättning (när hon va 3 veckor) så har hon fått problem att bajs, och det blir bara värre och värre…Hon bajsar var 3-4 dag och då verkar det göra jätteont för hon trycker och trycker men det är så seeeegt.. Inte hårt men, kompakt liksom! Jag tar av henne blöjan och trycker upp benne mot magen för att hjälpa… Men det bara skär i hjärtat när hon trycker och gråter..
Vet att man kan ge dom olja i ersättningen eller messmör, men gillar ingen av alternativen särskilt.
Oljan då det ger barnet onödigt mkt fett och man vet inte vad det kan ge för effekter.. Messmör för allt socker som finns i..

Någon mer i samma sits som jag?

Annons:
AnnaLundin
2008-10-26 10:21
#1

Du behöver INTE vara rädd för att ge olja till ditt barn, bäbisar behöver mycket fett. Och jo, man vet nog ganska väl vad det får för effekter!

Och är det inte bättre att det blir lättare för barnet att bajsa, även om det innebär att du får ge något som du egentligen inte gillar?

Hannapanna
2008-10-26 12:47
#2

NÄr elliot givk över tll ersättning fick han också hård mage och då fick vi tipset att köpa BIFIDUS (semper) på apoteket. Också ett pulver man blandar och byter ut ett mål om dan eller ett halft, eller kasnke flera. Vi har haft ett mål om dan och det har blivit jättebra i magen :)

spindelfot
2008-10-26 14:49
#3

Fett är jättenyttigt för små barn. Bröstmjölk tex, är hur fett som helst. Man ska INTE vara rädd för att ge barn mycket fett. Detta är inte heller någon lchf-noja utan rekommenderas av bvc och slv. Olika fetter av god kvalite är mycket BRA för små barn/bebisar, för de förbrukar massvis med energi.

olivolja skulle jag tro, av god kvalite, är den bästa oljan för magen. solrosolja och billigare oljor, är mycket sämre och rent av dåliga.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Zahara
2008-10-26 15:01
#4

jag ger min samma som din alltå både ersättning och ammning, min tös bajsar nu mera oxå bara var 4-5:e dag, enligt bvc är det okej nnär de är så små att man inte bajsar oftare, en klick messmör är inget som skadar räcker ju med en halv tesked fast jag tror inte du behöver oroa dig. min skriker och är ledsen precis innan sen fyller hon blöjan och blir nöjd… prata med bvc!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

kitty
2008-10-26 21:57
#5

om man ska vara nojjig för fett, skulle jag sin sodinelfot sägerm undivka rapsolka då jag har för mig att det innehåller transfetter, dvs dåligt fett

ta riktigt bra olivolja. .

johan
2008-10-26 22:46
#6

Raps- och linfröolja är bra för magen. Kommer inte ihåg var jag hört eller läst det, men jag har för mig att man inte ska använda olivolja till bäbisar. En bra majs- eller rapsolja är bättre.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Ninjisen
2008-10-27 09:55
#7

Mjo men gillar och gillar. Jag vill iaf inte mitt barn något ont, då vi i släkten är lite större tjejer så vill jag inte att hon samlar på sig massa onödiga fettceller så här tidigt.
Så sa läkaren till min mamma iaf när jag va liten. Dom fettcellerna blir man nämligen aldrig av med, och dom är så lätta att få av bara för mkt socker/fett.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa raps olja är kanon… Så jag provade detta.. Hon har bajsat hur bra som helst, igår tilloch med 2 gånger!! Detta har inte hänt sen hon va 2-3 veckor :)
Så jag blev överlycklig.. Tänk att man kan bli det av lite bajs! Glad

Tack för alla era svar!

Upp till toppen
Annons: