Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 886 ggr
johan
2008-11-06 22:41

Så märklig känsla

I kväll och i morgon är jag ensam hemma. Meja och Pernilla är hos mormor och morfar. När de hade åkt så fylldes halva kroppen av en känsla att Gud så skönt att få ha lägenheten för sig själv och så sova ostört, medan andra halvan omedelbart började sakna dom och att det kändes tomt.

Barn gör märkliga saker med en. De ruskar liksom om hela ens inre. På ett bra sätt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
magma
2008-11-07 09:23
#1

Skrattande Så sant, så sant…

Visst kan man åka hemifrån och då få vara ensam ibland, men faktiskt så är det av någon anledning en helt annan "ensam-känsla" när man är ensam kvar hemma, i sitt eget hem.

Jennifersthlm
2008-11-07 09:29
#2

Ja man blir liksom utelämmnad eller så, Min dotter på 6 1/2 år brukar alltid sova hos mormor och morfar på fredagar, då har de mys!! (de bor ca 150 meter ifrån oss), men på lördagmorgonen så skanar jag henne jätte mycket och vid frukosten,,, kostigt..

Men barnen vänder helt klart upp och ned på hela vår värld.. Visst är det fantastiskt vad de små kan åstakomma…

Elisabeth-J
2008-11-07 10:56
#3

Ja det är med blandade känslor när man är ensam. När Robins pappa och jag separerade var han 2,5 år och vi skulle ha honom varannan vecka, fy vad jobbigt det var innan man blev van! Nu bodde vi grannar så jag hade möjligheten att träffa honom ändå och vi hjälptes åt när någon av oss behövde barnvakt så det var bra för då träffades vi ändå dom veckorna. När man sen blev van vid det så var det positivt, jag planerade in mina arbeten dom barnlediga veckorna så jag kunde vara mer med sonen den veckan han var hos mig. Nu bor han hos mig på heltid och jag är väldigt sällan helt ensam vilket också blev en omställning som tog tid att bli van vid. När jag nu någon gång ibland är helt själv tycker jag att det är en lyxig stund :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: